Gespot op Marktplaats heel veel onderdelen

de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Gespot op Marktplaats heel veel onderdelen

Bericht door de rode »

Beste Jeroen

Het is veel in omvang maar ,,,weinig soeps ,, ik zou niet kunnen bedenken wat iemand [zelf] hiermee moet en waar je het zou moeten laten ; waarschijnlijk kun je beter reageren op de mailtjes van mensen die iets los willen kopen want een droomprijs ga je hier van niemand beuren voor zoveel on-courant spullen tegenover een paar ,,kersjes op de taart ,,
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3807
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Gespot op Marktplaats heel veel onderdelen

Bericht door maartenB »

Jongens ik vind het niet netjes om die onderdelen zo af te kraken. Jeroen biedt iets aan en vraagt mensen om een bod. Dat is toch prima? En of het ouwe zooi is of niet mag ieder voor zich bepalen. Ik heb ook zo'n soort collectie. Heel handig, want af en toe heb ik iets nodig en dan ligt het er toch (vaak) bij.

Fijn weekend allemaal!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
JasperA
Berichten: 969
Lid geworden op: 18 nov 2012, 00.09
Contacteer:

Re: Gespot op Marktplaats heel veel onderdelen

Bericht door JasperA »

Hey Maarten, vervelend dat het zo overkomt. Dit was in ieder geval niet mijn intentie. Dat ik de waarde niet meteen zie in zo’n partij zegt op zichzelf natuurlijk niets. Ik ben dan ook erg nieuwsgierig of anderen dat wel zien. Tot nu toe heeft nog niemand zich gemeld die er anders over denkt.

Sommige onderdelen zou ik aanwijzen als courant maar dan betreffen het 10-15 euro items. Met courant bedoel ik dan wat je er binnen een periode van een maand voor zou kunnen krijgen als je het op Marktplaats zet. Het meeste zou ik dan uiteindelijk toch naar de stort moeten brengen vrees ik… Het kan als je zoals ik in Utrecht woont niet uit om dergelijke hoeveelheden op te slaan.

Dit is gebaseerd op mijn eigen ervaring en perceptie maar als ik er volledig naast zit hoor ik het graag want dan breng ik blijkbaar waardevolle spullen naar de stort. Ook verneem ik dan graag wie afnemers zijn van dit soort materiaal. Ik ben nog een hele partij Fongers achterspatborden in de aanbieding… ;-)

Het was in ieder geval geenszins de bedoeling om de partij af te kraken, ik deel gewoon hoe ik het zie, hoe graag ik ook een positiever geluid had willen laten horen met eventueel zelfs een tip voor een goede afnemer van dit materiaal.

Iemand die dit wel kan en op die manier een betere waardebepaling kan doen?
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
de rode
Berichten: 1191
Lid geworden op: 25 nov 2013, 06.09

Re: Gespot op Marktplaats heel veel onderdelen

Bericht door de rode »

maartenB schreef: 9 sep 2022, 15.04 Jongens ik vind het niet netjes om die onderdelen zo af te kraken. Jeroen biedt iets aan en vraagt mensen om een bod. Dat is toch prima? En of het ouwe zooi is of niet mag ieder voor zich bepalen. Ik heb ook zo'n soort collectie. Heel handig, want af en toe heb ik iets nodig en dan ligt het er toch (vaak) bij.

Fijn weekend allemaal!
Er word om een waarde - bepaling gevraagd en niets afgekraakt , ik analiseer alleen wat ik zie van waarde in zo,n grote party ,en geef m.b.t wat ik zie advies waar belangstelling voor bestaat los te verkopen [ om Jeroen te helpen] ; wie niet tegen een eerlijk advies kan , kan beter niets posten.
Jeroen oude fiets
Berichten: 21
Lid geworden op: 5 mei 2020, 19.15

Re: Gespot op Marktplaats heel veel onderdelen

Bericht door Jeroen oude fiets »

Goedemorgen allemaal,

Bedankt voor jullie meningen. Dat is inderdaad ook waar ik naar vraag. Uiteraard schat ik de waarde van mijn spullen hoger in, ik heb ze niet voor niets verzameld en lang bewaard. Zoals Maarten benoemd had ik vrijwel altijd wat ik nodig had bij het opknappen van oldtimers. Ik hoop natuurlijk dat er meer mensen zijn die net zo enthousiast over een grote partij onderdelen zijn. Als ik merk dat het enthousiasme niet groot is helpt mij dat ook om mijn eigen mening over mijn spullen bij te stellen en er makkelijker afstand van te doen.
Ik had een andere medeliefhebber naar zijn mening gevraagd en ook hij was niet erg enthousiast. Hij is wel meer verzamelaar dan sleutelaar.

Daarnaast kreeg ik via Marktplaats een bod van 50 euro. Toen ik de bieder vertelde dat ik zijn bod gezien de hoeveelheid materiaal niet serieus kon nemen (volgens mij is het aan oud ijzerprijs zelfs nog wel meer waard), zei hij dat het allemaal maar oud en niet courant spul was. Duidelijk niet iemand die de waarde van degelijk oldtimer materiaal begrijpt tegenover het wegwerpmateriaal van tegenwoordig.

Mijn mening is dat er tegenwoordig vooral (uitzonderingen daargelaten) 'wegwerp' fietsen gemaakt worden. Ze worden een tijdje gebruikt en daarna afgedankt. Ze zijn versleten of mensen zijn erop uitgekeken. En er wordt weer iets nieuws gekocht. Terwijl je bijvoorbeeld met een redelijke fiets uit de jaren 60 nog vele jaren vooruit kan. Voorheen werden fietsen gemaakt om een mensenleven of langer mee te gaan en waren mensen ook trots op hun bezit. Maar nu begin ik te klinken als een oude man. :) Misschien zou hier een apart onderwerp over aangemaakt kunnen worden, maar ik denk dat velen op deze site er zo over denken, dus dan wordt het waarschijnlijk een aaneenschakeling van klachten over het huidige materiaal.

Meer meningen over mijn materiaal zijn nog steeds welkom. ;)

Groeten Jeroen
veenofiets
Berichten: 347
Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33

Re: Gespot op Marktplaats heel veel onderdelen

Bericht door veenofiets »

Ik ben nog vrij nieuw met oude fietsen maar voor iemand die jaren vijftig tot zeventig fietsen doet lijkt dit me een mooie “pak voorraad”. Spatbord verrot trek een van de plank. Waarde denk ik inderdaad niet heel hoog want dat is de waarde van de meeste van de fietsen uit die periode ook nog niet, het gaat hier niet om een stropstuur van een Fongers d65 uit 1915 met hoornen handvatjes. Kan me voorstellen dat een bedrijf die oude fietsen aanbied als bikestoremember of fietsverzet iets ziet in zon grote partij delen.

Freek
Jeroen oude fiets
Berichten: 21
Lid geworden op: 5 mei 2020, 19.15

Re: Gespot op Marktplaats heel veel onderdelen

Bericht door Jeroen oude fiets »

Misschien is mijn aanbod wel te 'breed'. Er zitten inderdaad veel onderdelen van jaren 50 t/m 70 fietsen bij, maar ook jaren 20 en 30. Veel liefhebbers hebben vaak voorkeur voor bepaalde periodes.
De restauratiebedrijfjes die Freek noemt hebben waarschijnlijk al veel van dit materiaal, dus ik betwijfel of zij deze partij interessant vinden.
Mogelijk dat ik uiteindelijk alles opnieuw ga sorteren en dan in delen (bijvoorbeeld tijdsperiodes) verkopen. Het probleem is dan echter wel de factor 'tijd' (en ook ruimte). Eerst even afwachten of er toch iemand is die de hele partij wil. :|
Beau-Velo
Berichten: 299
Lid geworden op: 27 feb 2019, 20.39
Locatie: Eindhoven

Re: Gespot op Marktplaats heel veel onderdelen

Bericht door Beau-Velo »

Jeroen
Misschien moet je ermee naar de beurs in Berlicum?
Dat zijn dan wel losse verkopen maar komen aan je kraam niet aan huis of drie keer in de week naar DHL met een doosje.
Één zondag daar staan is nog gezellig ook. En dan nog eens kijken wat er over is.
Ik denk dat de meeste liefhebbers onder ons de schuurtjes wel vol hebben.
Dus markt voor zo’n partij zal klein zijn. Maar snap ook dat je 35 jaar fiets passie niet zomaar weg gooit.

Gaat je Serva collectie ook in de verkoop?

Groeten Martijn
Jeroen oude fiets
Berichten: 21
Lid geworden op: 5 mei 2020, 19.15

Re: Gespot op Marktplaats heel veel onderdelen

Bericht door Jeroen oude fiets »

Hallo Martijn,

De beurs in Berlicum had ik inderdaad al als reële optie in gedachten.
Ik heb er al eerder gestaan. Ik weet alleen niet nog of de datum voor mij uitkomt, daarnaast vergt de voorbereiding ook best wat tijd.

Mijn Serva verzameling blijf ik nog wel behouden. :)

Groeten Jeroen
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 651
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Gespot op Marktplaats heel veel onderdelen

Bericht door non-fixie »

Mijn complimenten voor het uitzoeken en fotograferen! Daar kan menig Marktplaatsverkoper nog wat van leren. Moet ook wel een k-klus geweest zijn.
Plaats reactie