Pagina 2 van 2

Re: Woudlooper

Geplaatst: 26 sep 2022, 13.27
door Jeroen Zuiderwijk
Ah ok, jammer. Het model crank zoals in de folder is namelijk een Williams, en daarmee dateerbaar. Dat had een nog betrouwbaardere datering kunnen geven. Maar 1941 lijkt me wel reëel. Toen werden die rekken ook nog toegepast.

Re: Woudlooper

Geplaatst: 26 sep 2022, 17.33
door maartenB
leuk dat je hem op wilt knappen Jon.
Hoe oud zou deze zijn?

Re: Woudlooper

Geplaatst: 26 sep 2022, 17.38
door rowejon
Waar kan ik het beste een transportfiets ketting online kopen aub?
Gr
Jon

Re: Woudlooper

Geplaatst: 26 sep 2022, 17.45
door rowejon
Maarten,
De Torpedo achternaaf is van 1941 & ik denk de wiel is mogelijk origineel. Zeker met een 47-622 Westwood velg, dus geen gewoon tourfiets wiel.
Gr
Jon

Re: Woudlooper

Geplaatst: 27 sep 2022, 10.19
door Jeroen Zuiderwijk
rowejon schreef: 26 sep 2022, 17.38 Waar kan ik het beste een transportfiets ketting online kopen aub?
Gr
Jon
Ik gebruik deze tegenwoordig: https://www.k-parts.nl/catalogsearch/re ... 8+Schakels

Re: Woudlooper

Geplaatst: 2 okt 2022, 12.12
door rowejon
Hi,
Ik ben bezig gewest.De Thomson trapas is zwaar beschadigd. De kettingblad was 1/8". Ik heb een ongebruikt passende trapas van Theo de Kogel gekregen. Heeft iemand een transportfiets krankstel voor 18mm trapas over aub?
Gr
Jon

Re: Woudlooper

Geplaatst: 27 nov 2022, 10.59
door rowejon
Hi,
Gister de Woudlooper weer rijdbaar gekregen. Ik had een transportfiets kettingblad met uitgelubberd 17mm gaat gekocht & geruimed tot 18mm, & een linke krank met een 18mm gaat. Bij monteren moet ik de spieen flink vijlen, maar als het kan niet hoe het moet!
De onderkant van de balhoofd buis is ook uitgelubberd, dus de onderste lagerschaal rammelt in de frame. Ik probeer een oplossing te bedenken.
1. Bierblik vulstuk.
2. Kneedbaar metaal
Lassen zie ik niet als optie. Als je las op een verhaard stuk verlies je de hardheid, en in de framebuis lassen en weer op maat krijgen lijkt onmogelijk
Graag hoor ik ideen.
Gr
Jon

Re: Woudlooper

Geplaatst: 27 nov 2022, 12.48
door m-gineering
rowejon schreef: 27 nov 2022, 10.59 Hi,
Gister de Woudlooper weer rijdbaar gekregen. Ik had een transportfiets kettingblad met uitgelubberd 17mm gaat gekocht & geruimed tot 18mm, & een linke krank met een 18mm gaat. Bij monteren moet ik de spieen flink vijlen, maar als het kan niet hoe het moet!
De onderkant van de balhoofd buis is ook uitgelubberd, dus de onderste lagerschaal rammelt in de frame. Ik probeer een oplossing te bedenken.
1. Bierblik vulstuk.
2. Kneedbaar metaal
Lassen zie ik niet als optie. Als je las op een verhaard stuk verlies je de hardheid, en in de framebuis lassen en weer op maat krijgen lijkt onmogelijk
Graag hoor ik ideen.
Gr
Jon
Je kan loctite bearing fit of high strenght retainer oid proberen, dat is goed vvoor spleten tot .15-.25mm. Nadeel van bierblokjes etc is dat het gat taps is.
Klassieke oplossing is de passing weer opsolderen en opnieuw ruimen, maar dat is slecht voor de lak. Kun je beter het gat uitkotteren en een verloopbus maken

Re: Woudlooper

Geplaatst: 18 mar 2023, 21.56
door stan97
Voor de balhoofd cups kan ik Loctite aanbevelen (de groene variant) deze is zoals hierboven genoemd voor het fixeren van lagers en assen. Dit spul is echt ongelooflijk sterk. Ik heb het ook bij mijn balhoofd gebruikt en het werkt al 2 maanden perfect!

Re: Woudlooper

Geplaatst: 18 mar 2023, 22.03
door rowejon
Hoi,
Dank je wel
Jon