Tubes & Coffee

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 649
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Tubes & Coffee

Bericht door non-fixie »

Reisplan opgesteld, afspraken gemaakt.

Nu nog even de long range fuel tanks monteren en dan kunnen we. :)
Beau-Velo
Berichten: 299
Lid geworden op: 27 feb 2019, 20.39
Locatie: Eindhoven

Re: Tubes & Coffee

Bericht door Beau-Velo »

Dat zou wat zijn lange afstand accu! Mijn pas verworven Build your Dreams Chinese elektrieker haalt het misschien net met deze temperaturen. Maar dan moet de verwarming en radio uit!
Heel. Mooi initiatief waar ik graag eens bij wil zijn. Al was het maar om Marten eens te ontmoeten met zijn nuchtere kijk en manier van communiceren! Daar hou ik wel van.Maar voel me vreselijk beperkt op dit moment met mijn we moeten met de tijd mee mobiel! Dus ik blijf thuis. Veel plezier voor iedereen morgen.

Groeten Martijn
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 649
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Tubes & Coffee

Bericht door non-fixie »

Beau-Velo schreef: 17 dec 2022, 23.27 Dat zou wat zijn lange afstand accu! Mijn pas verworven Build your Dreams Chinese elektrieker haalt het misschien net met deze temperaturen. Maar dan moet de verwarming en radio uit. (...)
Heb je een trekhaak? Dan kan hiermee de radio gewoon blijven spelen. :)
Bijlagen
IMG_0986.jpg
Gebruikersavatar
Balhoofd
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 sep 2021, 19.55

Re: Tubes & Coffee

Bericht door Balhoofd »

Beau-Velo schreef: 17 dec 2022, 23.27 Dat zou wat zijn lange afstand accu! Mijn pas verworven Build your Dreams Chinese elektrieker haalt het misschien net met deze temperaturen. Maar dan moet de verwarming en radio uit!
Heel. Mooi initiatief waar ik graag eens bij wil zijn. Al was het maar om Marten eens te ontmoeten met zijn nuchtere kijk en manier van communiceren! Daar hou ik wel van.Maar voel me vreselijk beperkt op dit moment met mijn we moeten met de tijd mee mobiel! Dus ik blijf thuis. Veel plezier voor iedereen morgen.

Groeten Martijn
Hier nog 1 van de weinige BYD’ ers in Nederland. Wij hebben een ex taxi. In winter waarschijnlijk zo’n 250 km bereik.

Groeten, Arjan
rowejon
Berichten: 699
Lid geworden op: 12 mei 2018, 07.35
Locatie: Zwolle

Re: Tubes & Coffee

Bericht door rowejon »

Hoi,
Een leuke dag gehad. Dank je wel Marten en Maarten.
Gr
Jon
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 649
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Tubes & Coffee

Bericht door non-fixie »

Was inderdaad een erg leuke en ook nuttige dag. We werden door Marten zeer gastvrij ontvangen, en het was een genoegen om al het moois te aanschouwen dat er tentoongesteld stond.

Een paar voorbeelden:

Bij binnenkomst liepen we meteen tegen deze Barra toerfiets aan. Nicola Barra was misschien wel de meester in het bouwen van fietsen in aluminium, en dit is een fraai voorbeeld van zijn werk.

Afbeelding

Voor wie vindt dat een klassieke fiets zwart moet zijn (sorry, Australman :D ) was er deze Hirondelle retro-direct. Hoe de aandrijving werkt kun je zelf googelen, maar het meest interessant vond ik de remmen, die je zowel via de traditionele remgrepen kunt bedienen als door aan de handvatten te draaien.

Afbeelding

Mijn persoonlijke favoriet was deze Jo Routens. Tijdloze elegantie. En ongetwijfeld nog steeds een genoegen om op te rijden.

Afbeelding

Over elegantie gesproken: wat te denken van deze remmetjes van Alfred Boisis? Dat kunnen toch alleen de Fransen:

Afbeelding

En als liefhebber van oude racefietsen heb ik in dit hoekje nog even bijna een nekhernia opgelopen: twee Zielemans, een RIH, een Cinelli, een René Herse ...

Afbeelding

Meer moois op de website: https://m-gineering.nl/

Bedankt, Marten!

PS: Gelukkig waren we voor de gladheid weer thuis (ging net even de hond uitlaten en bevond mij na 20 meter al onvrijwillig evenredig aan het aardoppervlak. :( )
m-gineering
Berichten: 1430
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Tubes & Coffee

Bericht door m-gineering »

le cycle 01-15
le cycle 01-15
non-fixie schreef: 18 dec 2022, 23.31 Over elegantie gesproken: wat te denken van deze remmetjes van Alfred Boisis?
S'il n'est pas bête il est en tout cas le plus simple (als het niet dom is, is het in ieder geval eenvoudig)

PS: Gelukkig waren we voor de gladheid weer thuis (ging net even de hond uitlaten en bevond mij na 20 meter al onvrijwillig evenwijdig aan het aardoppervlak. :( )
En als kers op de taart met een natte hondensnoet in je gezicht? (Been there etc..(
/Marten
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 649
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Tubes & Coffee

Bericht door non-fixie »

m-gineering schreef: 19 dec 2022, 13.01 En als kers op de taart met een natte hondensnoet in je gezicht? (Been there etc..(
Ach, het arme beest schrok zich werkelijk het apelazarus. Net anderhalve dag uit het asiel en dan blijkt je nieuwe baasje niet eens zelf overeind te kunnen blijven. :lol:
Plaats reactie