Idéale

Vragen, discussies en info over verlichting, bagagedragers, reclamevoorwerpen, fietsprullaria etc.
Plaats reactie
Benthe21
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2022, 14.01

Idéale

Bericht door Benthe21 »

Hallo laatst vond ik een Idéale leren fietszadel. Ik dacht dat het een goedkope kopie van de Brooks zadel was. Maar even gekeken en nu weet ik handgemaakt in Frankrijk. Maar verder geen idee. Komt het veel voor? Kwaliteit net zo goed als Brooks? Foto's toevoegen lukt niet maar ik heb het op MP staan. En wat is de prijs voor zo een zadel? Er staat op; Cycle tourist t s 60 is dit een standaard zadel?
Graag leer ik weer wat bij.
m-gineering
Berichten: 1430
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Idéale

Bericht door m-gineering »

Benthe21 schreef: 17 dec 2022, 17.36 Hallo laatst vond ik een Idéale leren fietszadel. Ik dacht dat het een goedkope kopie van de Brooks zadel was. Maar even gekeken en nu weet ik handgemaakt in Frankrijk. Maar verder geen idee. Komt het veel voor? Kwaliteit net zo goed als Brooks? Foto's toevoegen lukt niet maar ik heb het op MP staan. En wat is de prijs voor zo een zadel? Er staat op; Cycle tourist t s 60 is dit een standaard zadel?
Graag leer ik weer wat bij.
Ideale (Thron & Berthet) is de Franse tegenhanger van Brooks en was zeker niet slechter. Het merk ging faiiliet (~'80?) is nu weer opgestaan en maakt weer zadels. De klassieke versies met aluminium brug zijn zeer gevraagd, niet omdat ze fijn zitten (brug is knalhard) maar omdat je ze moet hebben ;)
/Marten
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 651
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Idéale

Bericht door non-fixie »

Het zijn mooie zadels, en doen zeker niet onder voor Brooks. Ze zijn tenslotte Frans. ;)

Zonder gekheid: als ik een mooie Idéale tegenkom voor een redelijke prijs laat ik hem niet liggen.

Deze heb ik onlangs nog van Marktplaats geplukt:

Afbeelding
m-gineering
Berichten: 1430
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Idéale

Bericht door m-gineering »

non-fixie schreef: 17 dec 2022, 18.54 Het zijn mooie zadels, en doen zeker niet onder voor Brooks. Ze zijn tenslotte Frans. ;)
' the French copied no-one, and no-one copied the French'

Heb daar morgen wel fraaie voorbeelden van ;)

(Hirondelle, Barra, Narcisse)
/Marten
Plaats reactie