Pharus

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Vuure,van
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2022, 11.22

Pharus

Bericht door Vuure,van »

Hallo, ik ben Michael Ingenhoes en mijn moeder was Heleen ben Vuure zus van Meer Hoffknecht van Vuure waarom zeg ik dat ….. Nou dat komt omdat ik vroeger altijd speelde bij Arie de ( enige) fietsenmaker van Pharus op de Lagenaarderweg 7 zat de fietsenfabriek en op nr.5 ernaast het woonhuis. Van mijn Opa Lodewijk van Vuure en van hem was de fietsenfabriek Pharus.Hij is in 1950 overleden en toen is mijn moeder een hotel op de Veluwe begonnen en haar zus met haar man de fietsenfabriek overgenomen. Toen ook zei te oud waren geworden was de fietsenfabriek er al niet meer want het was niet meer rendabel. Er is toen een grote vishengels en allerlei daarbij behorende zaken in gekomen. Nu hebben wij ( de familie) beide panden verkocht. En toen ik zag maar weer eens de naam opschreef vond ik jullie. Mijn grote wens is om een Pharus fiets te hebben vroeger kreeg ik hem niet. Maar ik hoop dat er nu wel aan te komen misschien weet iemand er een dus via jullie?
Leuk ik kan me niet meer herinneren dat ik het naamplaatje Pharus nog gezien heb. Prachtig. Als klein jongetje was ik altijd naar Arie aan het kijken hoe hij weer een nieuwe fiets aan het bouwen was in een uur ongeveer. Groet Michael
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1569
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Pharus

Bericht door Fotomaan »

Het is mij helaas niet bekend waar de fiets gebleven is.
https://www.transportfiets.net/tag/pharus/
En nog maar even de foto toegevoegd.
Bijlagen
transportfiets_173.jpg
transportfiets_173.jpg (49.84 KiB) 448 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Fotomaan op 26 dec 2022, 19.58, 3 keer totaal gewijzigd.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3807
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Pharus

Bericht door maartenB »

Leuk om te lezen, succes met je zoektocht. Vooral ook een zoekopdracht bij Marktplaats instellen, dan komt hij vanzelf een keer voorbij.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Plaats reactie