Kerstgeschenk

In deze rubriek staat iedere maand een andere 'vondst' centraal.
Wendie
Berichten: 8
Lid geworden op: 2 dec 2022, 09.34

Kerstgeschenk

Bericht door Wendie »

Om te beginnen: Prettig Kerstfeest iedereen.

Mijn naam is Wendie en ik ben na enige tijd meegelezen te hebben, lid geworden van deze leuke club. Mijn interesse ligt bij het restaureren van vintage racefietsen waarvan ik er enkele bezit. Met name voor technische informatie en restauratie-tips lees ik mee hier.
Maar...
Als ik dit schrijf bevind ik mij in het Hoge Noorden op de boerderij van mijn schoonmoeder. Zwager is de hooizolder aan het opruimen en vraagt (nadat ik verteld heb over mijn hobby), of ik interesse heb in de oude fiets van Beppe. Nou, laat maar zien!
Wat volgt is een actie met een fiets die wit ziet van de spinnewebben en een touw om hem naar beneden te krijgen. Het is letterlijk een barnfind, het hooi steekt er aan alle kanten uit.
Met spuug het balhoofdplaatje weer leesbaar gemaakt: het is een Gazelle! Wijs geworden van alle info hier op het forum zie ik meteen hoe leuk de fiets is: varkensneusje helemaal intact (moest ik nou iets met loctite?), Kettingkast intact (miniem scheurtje). Zelfs de jasbeschermers zijn perfect geconserveerd! Oh wow. En aan mij de eer om dit erfstuk te restaureren.
Uiteraard meteen ook het framenummer nagezocht, het blijkt een fiets uit 1951 te zijn. Wellicht voor enkelen onder u niet oud, interessant of zeldzaam genoeg, maar voor mij een onbetaalbaar Kerstgeschenk!

P.s. het lukt me niet om vanaf mijn telefoon foto's te uploaden, ze zijn te groot. Die houden jullie dus tegoed.

P.s.s. inmiddels ben ik er achter dat het een damesfiets Gazelle no. 1 is
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 651
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Kerstgeschenk

Bericht door non-fixie »

Welkom, Wendie!

Neem je tijd. Ben benieuwd naar de foto's.

En naar de racefietsen. :)
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Kerstgeschenk

Bericht door Loopt spaak »

Leuk zo’n vondst.

Ik hoop dat je err wat moois van maakt.
Gebruikersavatar
JasperA
Berichten: 969
Lid geworden op: 18 nov 2012, 00.09
Contacteer:

Re: Kerstgeschenk

Bericht door JasperA »

Dag Wendie, wat ik doe met te grote foto’s op mijn telefoon is dat ik ze in een zelf aangemaakte Whatsapp groep zet (je maakt dan een groep aan met iemand die je er daarna meteen uit zet).

De foto’s worden door Whatsapp automatisch verkleind. Als je ze dan weer terug op je telefoon plaatst hebben ze het juiste formaat en kun je ze zonder problemen uploaden.
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
Wendie
Berichten: 8
Lid geworden op: 2 dec 2022, 09.34

Re: Kerstgeschenk

Bericht door Wendie »

JasperA schreef: 26 dec 2022, 16.03 Dag Wendie, wat ik doe met te grote foto’s op mijn telefoon is dat ik ze in een zelf aangemaakte Whatsapp groep zet (je maakt dan een groep aan met iemand die je er daarna meteen uit zet).

De foto’s worden door Whatsapp automatisch verkleind. Als je ze dan weer terug op je telefoon plaatst hebben ze het juiste formaat en kun je ze zonder problemen uploaden.
Dag Jasper,

Bedankt voor het meedenken. Ik kom een heel eind met deze truc, ik heb alleen geen idee hoe ik de foto's terug opsla op mijn telefoon. Zet ik ze dan in de drive?

Mvg, Wendie
Gebruikersavatar
JasperA
Berichten: 969
Lid geworden op: 18 nov 2012, 00.09
Contacteer:

Re: Kerstgeschenk

Bericht door JasperA »

Ah ja, dat gaat dan weer niet direct inderdaad. Ik sla ze eerst op in een gedeelde map en kan ze vanaf daar weer ‘lokaal’ op de telefoon zetten.
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
Wendie
Berichten: 8
Lid geworden op: 2 dec 2022, 09.34

Re: Kerstgeschenk

Bericht door Wendie »

IMG-20221226-WA0001.jpg
Wendie
Berichten: 8
Lid geworden op: 2 dec 2022, 09.34

Re: Kerstgeschenk

Bericht door Wendie »

Volgens mij heb ik net een foto geplaatst 😂
Wendie
Berichten: 8
Lid geworden op: 2 dec 2022, 09.34

Re: Kerstgeschenk

Bericht door Wendie »

IMG-20221226-WA0004(1).jpg
Wendie
Berichten: 8
Lid geworden op: 2 dec 2022, 09.34

Re: Kerstgeschenk

Bericht door Wendie »

IMG-20221226-WA0000(3).jpg
Plaats reactie