Naven Sturmey Archer en Torpedo

Plaats reactie
Gebruikersavatar
deraptor
Berichten: 115
Lid geworden op: 2 feb 2019, 12.53
Locatie: Sint Anne

Naven Sturmey Archer en Torpedo

Bericht door deraptor »

Bij de lokale fietsenmaker kon ik onlangs een partij onderdelen overnemen omdat ze de bezem door het oude magazijn hadden gehaald. Er zitten ondermeer veel naven tussen. Naast recentere racefietsnaven voor en achter (vroege 105 en Ultegra, ik denk niet dat de interesse daarvoor hier heel groot is maar anders hoor ik het wel) ook SA en Torpedo. Ik heb van elk type een paar gehouden voor mezelf maar heb er dan nog vier over:

-3x Sturmey Archer type AW (3speed freewheel rear hub, 36 gaats) uit 1966, 1976 en 1978.
-1x Sachs Torpedo terugtrapremnaaf 36 gaats, markering 'K'

Geen idee of het old stock is wat lang open en bloot heeft gelegen, of dat ze ooit al gemonteerd zijn geweest. Aan clubleden wil ik ze wel kwijt. Doe een eerlijk bod, ik heb zelf geen goed idee van de waarde. Ik laat m'n gezicht zien in Dieren over een week, dus dan overnemen is een optie. Foto's:
IMG_6475.JPG
IMG_6476.JPG
IMG_6477.JPG
IMG_6478.JPG
IMG_6479.JPG
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
m-gineering
Berichten: 1430
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Naven Sturmey Archer en Torpedo

Bericht door m-gineering »

deraptor schreef: 31 dec 2022, 11.54 Geen idee of het old stock is wat lang open en bloot heeft gelegen, of dat ze ooit al gemonteerd zijn geweest.
Allemaak gebruikt, aan het vuil en de slijtagesporen te zien
/Marten
Gebruikersavatar
deraptor
Berichten: 115
Lid geworden op: 2 feb 2019, 12.53
Locatie: Sint Anne

Re: Naven Sturmey Archer en Torpedo

Bericht door deraptor »

m-gineering schreef: 31 dec 2022, 12.48 Allemaak gebruikt, aan het vuil en de slijtagesporen te zien
Dat klinkt inderdaad wel als het meest logische.

Hoe dan ook lijkt er nu weinig animo. Mocht iemand op een later moment toch op zoek zijn naar een naaf, ze gaan de opslag in dus de kans is groot dat ik ze dan nog heb :D
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
Plaats reactie