Historische fiets voor speelfilm

Plaats reactie
JufferAnnie
Berichten: 1
Lid geworden op: 6 jan 2023, 18.46

Historische fiets voor speelfilm

Bericht door JufferAnnie »

Mijn naam is Kees Linnenbank. ik woon in Driebergen . ik ben in eigen beheer een historische film aan het maken ' Juffer Annie' de site van de film is:
jufferannie-docudrama.nl de scènes waar waarin Juffer Annie fiets zijn rond 1930. ik wil hierbij informeren of er iemand zo'n historische fiets heeft met bagagedrager en ik die een paar dagen mag lenen. de filmopnamen zijn in de regio Zeist, maar als u verder uit de buurt woont kan ik wel vervoer regelen.
De film gaat in het najaar 2024 in de grote zaal van theater Figi te Zeist in openbare première.
Met vriendelijke groet Kees Linnenbank

Laan van Blommerweert 3 Driebergen
linavprod@ziggo.nl
0650543708
ReinvB
Berichten: 409
Lid geworden op: 8 sep 2017, 09.35

Re: Historische fiets voor speelfilm

Bericht door ReinvB »

Als ik het goed begrijp zoek je dus een damesfiets van rond 1930 of een die daarvoor door kan gaan ? Je noemt specifiek een fiets met een bagagedrager, ik denk dat mensen dan graag willen weten of en met hoeveel gewicht er wordt rondgereden, een tasje boodschappen, een pannetje soep of een volwassen persoon maakt natuurlijkl uit. Ook de preciese datering maakt uit, er was een evolutie in het verschijningsbeeeld van fietsen in de jaren dertig waardoor een fiets uit de late jaren dertig met electrische verlichting, een wit achterspatbord en eventueel trommelremmen niet wezenlijk verschilt in uitstraling van een fiets uit de jaren veertig of begin jaren vijftig, een rijwiel in 1930 had dan veel meer weg van een fiets uit het begin van de 20e eeuw. Zelf heb ik geen damesfiets, en die van mijn vrouw is 25 jaar jonger, maar dit verduidelijken kan wel helpen om iemand zijn fiets aan jouw toe te laten vertrouwen.
Succes met je project !
Rein
m-gineering
Berichten: 1430
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Historische fiets voor speelfilm

Bericht door m-gineering »

ReinvB schreef: 7 jan 2023, 21.24 Als ik het goed begrijp zoek je dus een damesfiets van rond 1930 of een die daarvoor door kan gaan ? Je noemt specifiek een fiets met een bagagedrager, ik denk dat mensen dan graag willen weten of en met hoeveel gewicht er wordt rondgereden, een tasje boodschappen, een pannetje soep of een volwassen persoon maakt natuurlijkl uit.
En niet te vergeten de scene waarin juffrouw Annie door de T-Ford van de weg het kanaal in wordt gereden, en die er pas na 15 takes goed opstaat ;)
/Marten
Plaats reactie