Limburgse Lentetocht

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
Gebruikersavatar
cymota
Berichten: 43
Lid geworden op: 15 dec 2012, 18.46

Limburgse Lentetocht

Bericht door cymota »

Dit jaar is er weer een Limburgse Lentetocht, en wel op zondag 30 april vanuit Tungelroy bij Weert.
Het thema van deze fietstocht is "Limburgse fietsmerken", zoals bijvoorbeeld Cyrus, Valuas, Eroba, Ernst Casimir of Dr. Cuypers. Uiteraard zijn alle ander merken ook van harte welkom!
We verzamelen vanaf 10:00 uur op het kerkplein (Barbaraplein) in Tungelroy, waar in het aldaar gelegen café de Hoêskmr koffie met Limburgse vlaai genuttigd kan worden. Omstreeks 11:00 zal de stoet zich in beweging zetten voor een ritje van ongeveer 40km, waarbij we onder andere een bezoek brengen aan de firma Yesterdays. Bij Yesterdays zijn niet alleen meer dan 150, veelal vooroorlogse, oude motorfietsen te bewonderen maar ook diverse hoge bi’s, tricycles en aanverwante artikelen.
rowejon
Berichten: 699
Lid geworden op: 12 mei 2018, 07.35
Locatie: Zwolle

Re: Limburgse Lentetocht

Bericht door rowejon »

Hoi,
Ik ben wel geïnteresseerd, maar is de route geschikt voor iemand van 70 op een fiets zonder versnelling?
Gr
Jon
theodorus
Berichten: 391
Lid geworden op: 6 dec 2012, 12.15

Re: Limburgse Lentetocht

Bericht door theodorus »

Jon. Het is noord Limburg.
volgens mij is daar het hoogste punt is de sluisbrug over de noordervaart. :idea:
Beau-Velo
Berichten: 299
Lid geworden op: 27 feb 2019, 20.39
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse Lentetocht

Bericht door Beau-Velo »

:D klinkt goed! Inschrijven via dit forum?
Beau-Velo
Berichten: 299
Lid geworden op: 27 feb 2019, 20.39
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse Lentetocht

Bericht door Beau-Velo »

Toon uit Den Bosch heeft nog een hele mooie dames Eroba op Marktplaats staan welke daar niet zo mooi uit de verf komt.
Maar heel veel mooie details heeft en zo origineel als hij maar kan zijn. Jammer dat zo’n 26” fietsje ondergewaardeerd wordt.
Die zou heel mooi in zo’n thema ritje passen inclusief een dame?
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3807
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Limburgse Lentetocht

Bericht door maartenB »

Beau-Velo schreef: 9 feb 2023, 22.17 Toon uit Den Bosch heeft nog een hele mooie dames Eroba op Marktplaats staan welke daar niet zo mooi uit de verf komt.
Maar heel veel mooie details heeft en zo origineel als hij maar kan zijn. Jammer dat zo’n 26” fietsje ondergewaardeerd wordt.
Die zou heel mooi in zo’n thema ritje passen inclusief een dame?
Koop die fiets dan voor je meissie!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3807
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Limburgse Lentetocht

Bericht door maartenB »

Joost, super plan.
Zet je gegeven (voor aanmelden) er even bij, dan plaatsen we dat ook in het clubblad.

Ik kom zeker, maar niet op iets Limburgs helaas. Zal wel weer Engels worden.
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
hansvdw
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 jan 2015, 19.35

Re: Limburgse Lentetocht

Bericht door hansvdw »

maartenB schreef: 10 feb 2023, 20.53 Joost, super plan.
Zet je gegeven (voor aanmelden) er even bij, dan plaatsen we dat ook in het clubblad.
Of even kijken in de agenda op onze website. Ook daar zijn de gegevens van Joost te vinden.

Groeten, Hana
Gebruikersavatar
berkers41
Berichten: 424
Lid geworden op: 20 jan 2013, 18.24
Locatie: Koningslust (N-Limburg)

Re: Limburgse Lentetocht

Bericht door berkers41 »

Wil ook graag meedoen, Cymota.
Telt een "Gazelle Race" ook als Limburgs, als ie door EROBA is gebouwd? ;)
Of met een RIH uit de Cove-fabriek?
-----__o-........................__-o
---` \ <,~....................` \ <,-
--('_)/ ('_).................(.*.) / (.*.)
Jacques: fietse & genietse.
Joost56
Berichten: 35
Lid geworden op: 2 apr 2015, 19.45

Re: Limburgse Lentetocht

Bericht door Joost56 »

Hoi,
Ik heb" bijna" eenzelfde Eroba als Toon te koop heeft. Maar dan de herenuitvoering uit 1952, ook 26 inch, met dezelfde mooie transfers met o.a. het wapen van Limburg erop. Een paar jaar geleden in Valkenswaard gekocht van de EERSTE eigenaar. Onder voorbehoud fiets ik zeker mee. Ik kan kiezen uit 22 Limburgse fietsen.
gr. Joost (een andere dan bovenstaande)
Plaats reactie