Gratis: aparte omafiets, ca 1938, in Naarden
-
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 8 mar 2018, 19.05
Re: Gratis: aparte omafiets, ca 1938, in Naarden
Staat er boven de laatste 8 nog een letter ?
Re: Gratis: aparte omafiets, ca 1938, in Naarden
Dag Peter,
Klopt, dat beugeltje.
Maar er zitten nu jasbeschermers op die over het spatbord heen aan elkaar zitten, zie de foto.
Het doek is erg gaar dus ik ga het niet nu even snel losmaken.
Vanaf de (vuile) binnenkant van de spatborden te zien zijn er geen gaatjes, maar ja er zit veel drek in.
Voor zover ik kan zien is de laatste inslag van het nummer ook een 8. Zichtbaar is dus 58088.
Op de lamp staat: Bosch Rotadyn.
Klopt, dat beugeltje.
Maar er zitten nu jasbeschermers op die over het spatbord heen aan elkaar zitten, zie de foto.
Het doek is erg gaar dus ik ga het niet nu even snel losmaken.
Vanaf de (vuile) binnenkant van de spatborden te zien zijn er geen gaatjes, maar ja er zit veel drek in.
Voor zover ik kan zien is de laatste inslag van het nummer ook een 8. Zichtbaar is dus 58088.
Op de lamp staat: Bosch Rotadyn.
-
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 8 mar 2018, 19.05
Re: Gratis: aparte omafiets, ca 1938, in Naarden
Hoi Jan . Ik bedoelde boven de laatste 8 . Niet naast de 8..
Re: Gratis: aparte omafiets, ca 1938, in Naarden
Dag Peter,
Ik heb er nog een schuurpapiertje langs gehaald maar ik zie echt niets.
Vriendelijke groet,
Jan
Ik heb er nog een schuurpapiertje langs gehaald maar ik zie echt niets.
Vriendelijke groet,
Jan
Re: Gratis: aparte omafiets, ca 1938, in Naarden
Denk je aan Burgers als merk?
Re: Gratis: aparte omafiets, ca 1938, in Naarden
leuk!
De naven met aluminium ankerplaat zijn van de jaren 30, ik meen de jaren 34, 35 36 maar kan er een jaar naast zitten. Er hoort wel iets van BF5 ofzo op de flank van de trommel te staan. Dat is dan 1935.
Framenummer even opsturen naar Herbert, van Rijwiel.net.
Spatborden lijken me beide vervangen.
succes!
Maarten
De naven met aluminium ankerplaat zijn van de jaren 30, ik meen de jaren 34, 35 36 maar kan er een jaar naast zitten. Er hoort wel iets van BF5 ofzo op de flank van de trommel te staan. Dat is dan 1935.
Framenummer even opsturen naar Herbert, van Rijwiel.net.
Spatborden lijken me beide vervangen.
succes!
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Re: Gratis: aparte omafiets, ca 1938, in Naarden
Dag Maarten,
Ik heb de vraag neergelegd bij rijwiel.net.
Op de trommel voor denk ik een ingeslagen S te zien. Verder nog niets gevonden.
Vriendelijke groet,
Jan
Ik heb de vraag neergelegd bij rijwiel.net.
Op de trommel voor denk ik een ingeslagen S te zien. Verder nog niets gevonden.
Vriendelijke groet,
Jan
Re: Gratis: aparte omafiets, ca 1938, in Naarden
Op de site van SA gevonden.
De identieke trommelremnaven en bijbehorend stangensysteem.
Type LBF en LBR geproduceerd van 1932 tot 1935.
De tekening is uit de SA Hub cataloque van juni 1933.
De identieke trommelremnaven en bijbehorend stangensysteem.
Type LBF en LBR geproduceerd van 1932 tot 1935.
De tekening is uit de SA Hub cataloque van juni 1933.
Re: Gratis: aparte omafiets, ca 1938, in Naarden
Gaaf! leuk dat je die kon ophalen.
Re: Gratis: aparte omafiets, ca 1938, in Naarden
Met behulp van rijwiel.net tot de conclusie gekomen dat het hoogstwaarschijnlijk een Stokvis is uit 1935.
Met SA trommelremnaven en stangensysteem LBR/F uit 1934.
Spatborden, bagagedrager en kettingkast niet origineel.
De vraag is nu wat te doen. Het frame is er niet best aan toe. De achtervorken zijn flink ingeroest en de rest is ruw overgeschilderd.
De wielen daarentegen zijn nog redelijk, op het achterwiel is zelfs nog vaag een bies te zien.
Opties volgens mij:
1. Frame wat oppoetsen en in de Owatroll, passende spatborden er bij zoeken en de draaiende delen reviseren.
2. Frame kaal maken en opnieuw lakken en verder zie boven.
3. Frame opgeven en de jaren ‘30 onderdelen bewaren voor een toekomstig project.
Wat is wijsheid?
Jan
Met SA trommelremnaven en stangensysteem LBR/F uit 1934.
Spatborden, bagagedrager en kettingkast niet origineel.
De vraag is nu wat te doen. Het frame is er niet best aan toe. De achtervorken zijn flink ingeroest en de rest is ruw overgeschilderd.
De wielen daarentegen zijn nog redelijk, op het achterwiel is zelfs nog vaag een bies te zien.
Opties volgens mij:
1. Frame wat oppoetsen en in de Owatroll, passende spatborden er bij zoeken en de draaiende delen reviseren.
2. Frame kaal maken en opnieuw lakken en verder zie boven.
3. Frame opgeven en de jaren ‘30 onderdelen bewaren voor een toekomstig project.
Wat is wijsheid?
Jan