Twee Simplex fietsen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tdebruin
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 jul 2012, 22.47
Locatie: amsterdam

Twee Simplex fietsen

Bericht door tdebruin »

Hallo,
Ik had eerder een van deze fietsen aangeboden, toen reageerde helaas niemand. Nu zijn het er twee! Welk lid van onze vereniging maakt me los? Ik heb er zelf de tijd en energie er niet voor om ze in ere te herstellen, vandaar.

Mocht niemand ze willen hebben dan maak ik er wel 'gewone' rijdende omafietsen van met terugtraprem, daar vind ik dan altijd wel een afnemer voor.
.
Simplex_trekremmen_001.jpeg
Simplex_Cycloide_001.jpeg
Gebruikersavatar
tdebruin
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 jul 2012, 22.47
Locatie: amsterdam

Re: Twee Simplex fietsen

Bericht door tdebruin »

Wat meer foto's :
Simplex_Cycloide_008.jpeg
Simplex_Cycloide_007.jpeg
Simplex_Cycloide_006.jpeg
Simplex_Cycloide_005.jpeg
Simplex_Cycloide_004.jpeg
Simplex_Cycloide_003.jpeg
Simplex_Cycloide_002.jpeg
Gebruikersavatar
tdebruin
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 jul 2012, 22.47
Locatie: amsterdam

Re: Twee Simplex fietsen

Bericht door tdebruin »

Simplex_trekremmen_009.jpeg
Simplex_trekremmen_008.jpeg
Simplex_trekremmen_007.jpeg
Simplex_trekremmen_006.jpeg
Simplex_trekremmen_005.jpeg
Simplex_trekremmen_004.jpeg
Simplex_trekremmen_003.jpeg
Simplex_trekremmen_002.jpeg
.
Valt niet heel goed te zien maar frame nr is 153318.
.
Maarten Waarlé
Berichten: 2337
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Twee Simplex fietsen

Bericht door Maarten Waarlé »

Mocht je nu de fietsen ombouwen naar terugtraprem dan heb ik best interesse in de velgremmen van de oudste.
Ik zou na het vinden van een hoog Simplex heren frame waar natuurlijk alles van verdwenen is de fiets kunnen opbouwen met velgremmen.

De Simplex cycloïde dames fiets , die andere is eigenlijk best een nette fiets. De box lining is nog te zien. Dat is meestal weg bij die fietsen.
De naven en trapas zullen echt spelingsvrij zijn en met een kaal kruisframe en een paar heren cranks heb je in een mum van tijd een statige Simplex
kruisframe in de luxe cycloïde uitvoering .
Wel zorgen dat het kruisframe geen Neo uitvoering is qua trapas.

Mijn eigen ''boodschappenfiets'' is een Simplex cycloïde die ik eens als kaal frame heb gekocht en heb opgebouwd met een achtergelaten en in elkaar getrapte damesfiets.
Dat is voor de meeste onderdelen meteen goed van maat .
Gebruikersavatar
tdebruin
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 jul 2012, 22.47
Locatie: amsterdam

Re: Twee Simplex fietsen

Bericht door tdebruin »

Hallo Maarten,

Een lid van de vereniging komt binnenkort de Simplex met trekremmen ophalen. Ik neem aan dat hij de trekremmen ook werkelijk gaat gebruiken, maar ik zal 's informeren.

De Cycloide: het is gewoon een rijdende fiets die redelijk compleet is, het liefst zou ik willen dat iemand deze fiets opknapt met zoveel mogelijk originele Simplex aspecten, dwz inclusief naven en stangrem systeem. De naafjes zijn ongetwijfeld nog heel goed, alleen de trommelremmen zijn moeilijk goed betrouwbaar remmend te krijgen. Als geen liefhebber zich aandient dan neig ik om er een terugtraprem achterwiel en 'gewone' voorwiel in te spaken. Dan wordt het een mooie, albeit niet 100% originele amsterdamse fiets, die makkelijker haar weg vindt naar iemand die op een mooie fiets wil fietsen.
Maarten Waarlé
Berichten: 2337
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Twee Simplex fietsen

Bericht door Maarten Waarlé »

Ok, Nou dan komt het wel goed met die velgremmen Simplex. Dat is het beter dan uit elkaar halen.

Groeten,
Maarten
Gebruikersavatar
tdebruin
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 jul 2012, 22.47
Locatie: amsterdam

Re: Twee Simplex fietsen

Bericht door tdebruin »

Update 21 maart: beide fietsen zijn al besproken cq vergeven.
Plaats reactie