Vraag over oude handrem voor Gazelle bakfiets

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Hubert
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 dec 2014, 12.31
Locatie: Velden

Vraag over oude handrem voor Gazelle bakfiets

Bericht door Hubert »

Ik ben een Gazelle bakfiets uit 1947 aan het opknappen. Daar zat geen handrem meer op. Vorige week heb ik een oude handrem elders gekocht.Ik weet niet of het een originele Gazelle handrem is, maar de 2 bevestigingspunten komen wel overeen met 2 gaten onder het zadel van mijn bakfiets.

Bijgaand 2 fotos van een deel van de handrem. Het geheel zit met 2 bouten aan elkaar waarbij op iedere bout 2 afstandsbusjes zitten om de verschilende delen van de constructie uit elkaar te houden.

In het nog open gat moet een bout komen die het draaipunt vormt van de hele handrem.

De vraag is nu of iemand weet wat er nog verder aan ringen en busjes op die bout moeten komen. Het meest logische lijkt mij een ring aan de voorkant en een ring of afstandbus tussen de remhendel en het driehoekige plaatje aan de achterkant.

Wellicht heeft iemand ervaring hiermee.

Hubert

Toevoeging:
De doorsnede van het gat in de handrem is 11 mm, het gat in het driehokoege plaatje is maar 8 mm, net als het gat in het frame van de fiets. Zou er wellicht een busje in het gat van de handrem hebben gezeten?
Bijlagen
handrem1.png
handrem2.png
Plaats reactie