Ijsselfietstocht 2023

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Ijsselfietstocht 2023

Bericht door Loopt spaak »

BELANGRIJKE INFORMATIE!!

hallo rijwiel beminnend Nederland.

Ik wil even wat met jullie delen,
Martin braakensiek die altijd de ijsselfietstocht organiseert heeft bij mij ( Erik Thomassen) aangegeven dat het wat zwaar valt met het organiseren van de inmiddels wel befaamde ijsselfietstocht. Nu heeft hij aan mij gevraagd of ik dat stokje wil overnemen met hulp van hem. Uiteraard wil ik dat doen want ik wil jullie allemaal de prachtige omgeving laten zien waar ik woon. Ik zelf woon NIET IN VEESSEN MAAR IN VAASSEN. Dat is een schitterend (al zeg ik het zelf) dorpje in de buurt van Veessen. Ik wil jullie stukken van de Veluwe, bossen, heidevelden, broeklanden en vele andere verborgen plekjes laten zien.
Ik woon net te ver weg om de IJssel te laten zien. Dus het wordt een “in de buurt van de Ijssel fietstocht”.😁

Een onderwerp waarbij ik jullie hulp bij nodig heb is de picknick.

Ik zou het heel mooi vinden als jullie allemaal iets lekkers te eten, drinken en een kleedje mee willen nemen wat jullie willen delen met de andere rijwiel liefhebbers. Dan zoek ik een mooie plek waar wij dit kunnen nuttigen.

Ik ben twee dagen geleden gevraagd om het stokje over te nemen dus ik heb nog niet alle details scherp maar een paar dingen weet ik nu al wel,

Datum, 21 mei 2023.

Aanvang, 10 uur.

Vetrek, 11 uur.

Start locatie, kasteel Cannenburgh.

Adres, Maarten van Rossumplein Vaassen.

Parkeren, tegenover het kasteel is een grote parkeerplaats waar (uiteraard) gratis geparkeerd kan worden.

Kosten, gratis*

Bij het kasteel zit een horeca gelegenheid die ik verwittig van onze komst. Daar kunnen mensen op eigen kosten een hapje of een drankje halen.
En onderweg komen we nog een zeer goed aangeschreven ijsboer tegen waar we ( geheel vrijblijvend en op eigen kosten) wat kunnen halen.

In de tocht zullen bulten zitten maar er wordt rekening gehouden met de gemiddelde leeftijd van de berijders. Dus geen beklimmingen of zandpaden en dergelijke. De route zal ergens tussen de 25 en 30 kilometer zijn. Nadere info daarover volgt zodra de route in kannen en kruiken zit.

BELANGRIJK DETAIL,
Meldt je wel even aan bij mij of bij Martin. De mensen die zich al aangemeld hebben bij martin die hoeven dit niet nog een keer te doen.
Aanmelden kan via,

Thomassen13@icloud.com
Of via een PB
Of via martin,
0578631306
M.braakensiek@hetnet.nl

Ik hoop dat ik jullie interesse hebt gewekt en dat jullie in grote getalen naar Vaassen afreizen.

Als er verdere informatie bekend is dan laat ik jullie dat weten.

Groeten,

Erik
rowejon
Berichten: 699
Lid geworden op: 12 mei 2018, 07.35
Locatie: Zwolle

Re: Ijsselfietstocht 2023

Bericht door rowejon »

Erik,
Leuk dat je wil het overnemen.Ik heb bij Maarten aangemeld.
Gr
Jon Rowe
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Ijsselfietstocht 2023

Bericht door Loopt spaak »

Hee hallo Jon.

Leuk dat je ook komt.

👍
fietshobbyist
Berichten: 634
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Re: Ijsselfietstocht 2023

Bericht door fietshobbyist »

Ter aanbeveling:
We waren er vorig jaar aan de wandel, naar de sprengenbeken. Het water ervan voedde vroeger vele watermolens waarvan er kort ten noordoosten van de Cannenburch nog één staat.
Elburgerweg, Niersen, Sprengenbeek, WtC, 2022  (4) 20.jpg
Niersenseweg 34a 34, Niersen, Houten landhuis aan boerderijtje, WtC, 2022 20.jpg
Het is er prachtig en niet alleen bij dit landhuis in Niersen
Laatst gewijzigd door fietshobbyist op 16 apr 2023, 12.39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Ijsselfietstocht 2023

Bericht door Loopt spaak »

Wat leuk dat je daar bent geweest Werner. Dit stuk zit ook zeker in de route verwerkt.👍
Gebruikersavatar
austral man
Berichten: 85
Lid geworden op: 16 sep 2022, 19.12

Re: Ijsselfietstocht 2023

Bericht door austral man »

Hoi,

Mooi,dat er een alternatieve rit wordt georganiseerd.Maar een Ijsseltocht zonder dat de rivier in beeld komt,laat ik toch aan me voorbij gaan.
Hans
m-gineering
Berichten: 1430
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Ijsselfietstocht 2023

Bericht door m-gineering »

austral man schreef: 17 apr 2023, 09.18 Hoi,

Mooi,dat er een alternatieve rit wordt georganiseerd.Maar een Ijsseltocht zonder dat de rivier in beeld komt,laat ik toch aan me voorbij gaan.
Hans
Als je een uurtje vroeger komt kun je wel even heen en weer ;)
/Marten
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Ijsselfietstocht 2023

Bericht door Loopt spaak »

austral man schreef: 17 apr 2023, 09.18 Hoi,

Mooi,dat er een alternatieve rit wordt georganiseerd.Maar een Ijsseltocht zonder dat de rivier in beeld komt,laat ik toch aan me voorbij gaan.
Hans
Hallo Hans, uiteraard respecteer ik die keuze maar het is wel een gemiste kans. Qua landschap zal ik je niet teleurstellen.
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Ijsselfietstocht 2023

Bericht door Loopt spaak »

Hallo rijwiel liefhebbend Nederland (en omstreken).

Bij deze nog even een attentie om jullie aan te melden voor de ijsselfietstocht over de Veluwe..

👌
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1567
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Ijsselfietstocht 2023

Bericht door Fotomaan »

Loopt spaak schreef: 24 apr 2023, 18.52 Hallo rijwiel liefhebbend Nederland (en omstreken).

Bij deze nog even een attentie om jullie aan te melden voor de ijsselfietstocht over de Veluwe..

👌
Ik kom! :P
Tot dan,
Charles
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Plaats reactie