Inderdaad hele dunne buisjes aan die Dursley Pedersen ,Jan.
Ik heb nog eens gekeken en kom nu op 0,4 mm.
Toch blijven ze heel als je er geen gekke dingen mee doet of door het zadel zakt.
Ik kom waarschijnlijk met een fiets met hele dikke buizen en massieve banden en cranks met sleuven.
Daar heeft de rit een mooi stukje kilometers voor.
Niet te ver.
En gaan we nog een kijkje nemen in jouw fantastische werkplaats?
Altijd een bijzondere ervaring.
Groeten,
maarten
presentatie/tentoonstelling ,fietstochtje van merkwaardige rijwielen
-
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49
Re: presentatie/tentoonstelling ,fietstochtje van merkwaardige rijwielen
Ha Fred, zeker ook een bijzondere loot aan de rijwiel boom ,net van na de strano van union ,
hoewel de vouw of deel fiets ook al erg oud is.
groet jan
hoewel de vouw of deel fiets ook al erg oud is.
groet jan
Re: presentatie/tentoonstelling ,fietstochtje van merkwaardige rijwielen
Ha Maarten nog dunner en dacht ook nog taps ,brr ,hoe heeft ie het kunnen bedenken ,en dat net na die vette buizen van de safety,s ,
maar er zijn nog wel wat zwakke modellen uit uit die tijd bekend
als de paden in de schuur vrij van obstakels zijn kunnen we een poging wagen ,maar ik laat ieder een eigen risico verklaring tekenen
groet Jan
maar er zijn nog wel wat zwakke modellen uit uit die tijd bekend
als de paden in de schuur vrij van obstakels zijn kunnen we een poging wagen ,maar ik laat ieder een eigen risico verklaring tekenen
groet Jan
-
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49
Re: presentatie/tentoonstelling ,fietstochtje van merkwaardige rijwielen
Hoi Jan,
ja het is de kunst van de vele driehoeken die het sterk maakt. Er zijn er dan ook relatief veel overgebleven van die vroege Pedersens.
En er zijn foto`s bekend van een motorfiets volgens het Pedersen systeem
Zo`n dikwandige safety kruisframe zonder trekstangen (de eerste modellen) braken en scheurden ondanks de dikke buizen.
Dat moesten ze nog leren.
Daar wil ik wel wat risico voor nemen Jan om in de werkplaats de kunst van de speleologie onder de knie te krijgen.
Ik neem zowiezo een telefoon mee voor als ik ergens klem kom te zitten diep in het binnenste.
Groeten,
Maarten
ja het is de kunst van de vele driehoeken die het sterk maakt. Er zijn er dan ook relatief veel overgebleven van die vroege Pedersens.
En er zijn foto`s bekend van een motorfiets volgens het Pedersen systeem
Zo`n dikwandige safety kruisframe zonder trekstangen (de eerste modellen) braken en scheurden ondanks de dikke buizen.
Dat moesten ze nog leren.
Daar wil ik wel wat risico voor nemen Jan om in de werkplaats de kunst van de speleologie onder de knie te krijgen.
Ik neem zowiezo een telefoon mee voor als ik ergens klem kom te zitten diep in het binnenste.
Groeten,
Maarten