Bridgestone Klimatic derailleur

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
peter1986
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 apr 2023, 22.14

Re: Bridgestone Klimatic derailleur

Bericht door peter1986 »

ratelen overslaan (doortrappen) kan ook wijzen op ingesleten tandwiel/ketting, heb je ketting al gecheckt op slijtage? doorgaans komt dit doordat de ketting altijd op dit tandwiel gelopen heeft, en bij plaatsing nieuwe ketting treed dit fenomeen dan op.

indien zijdelings overslaan (niet goed de versnelling nemen) geef ik meestal een draai aan de afstelvijs aan de derailleur zelf, naargelang hoe hij eraast ligt, aar links of naar rechts. spannen of ontspannen. langs achter kijken of het kleine tandwieltje in lijn ligt met die van de cassette.
m-gineering
Berichten: 1430
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Bridgestone Klimatic derailleur

Bericht door m-gineering »

Barend schreef: 23 mei 2023, 14.21 Is mijn ketting te breed?
lijkt me niet, zou je bovendien op meer kransjes last van moeten hebben. Verder kan ik er weing van zien, die beugel zit in de weg en de tandwielen zijn te donker.

misschien heb je hier wat aan: https://www.m-gineering.nl/derafst.htm
/Marten
peter1986
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 apr 2023, 22.14

Re: Bridgestone Klimatic derailleur

Bericht door peter1986 »

Breedte ketting speelt doorgaans enkel een rol vanaf een 7 a 8 versnellingscassette. en dan nog. Buitenmaten zoals bakfietsen enz niet meegerekend. zijn allemaal tegenwoordig standaard 1/2 pitch, dat is de afstand van de tanden. de breedte is het 2e getal op de verpakking 3/32 is doorgaans voor versnellingen tot 8. je kan een 3/32 ketting gerust op een single speed 1/8 gebruiken mits de tandwielen het toelaten en andersom, deze laatste gaat gerust op een 3 versnellingscog dus de jouwe zou hier geen probleem ogen vormen.
Plaats reactie