AU !!!

Voor alle off-topic zaken.
ReinvB
Berichten: 409
Lid geworden op: 8 sep 2017, 09.35

AU !!!

Bericht door ReinvB »

https://www.dutchworldbikes.com/fongers-willem/ Ieder zijn ding maar ik vind het persoonlijk jammer om zo met taal en een behoorlijk complete HZ (?) met een familiehistorie om te gaan. En waarvoor ? De Fongers was met wat liefde een minstens zo goed rijdende fiets geworden als deze electrische fiets zonder accu. Jammer, maar hopelijk heeft deze slager de wielen en het stuur nog, die zou ik dan wel weer kunnen gebruiken,
Laatst gewijzigd door ReinvB op 22 mei 2023, 20.06, 1 keer totaal gewijzigd.
peter1986
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 apr 2023, 22.14

Re: AU !!!

Bericht door peter1986 »

Goh, ik ben eigenlijk wel voor, maar dan liefst van een incompleet exemplaar eentje bouwen, ik heb ook al met dit idee geflirt, enkel de batterij, welke ik hier op deze fiets mis? Vind ik o zo'n lelijk zicht.
edit : net gelezen dat de battery in de achternaaf verwerkt zit, dit is voor mij wel een game changer :mrgreen: enkel nogal prijzig, houden het wel bij normale naven
Gebruikersavatar
austral man
Berichten: 85
Lid geworden op: 16 sep 2022, 19.12

Re: AU !!!

Bericht door austral man »

Sneutimer?

Hans
fietshobbyist
Berichten: 635
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Re: AU !!!

Bericht door fietshobbyist »

Op de website was het niet te vinden maar in één of ander blad ontdekte ik vorig jaar de prijzen en ik zal je vertellen dat ik verrast was ...
Een deels gesloopte (dames)fiets, geëlektrificeerd maar nog wel met ouderwetse 'knijpremmetjes' op de velgen in de regen en soms een marginaal achterlichtje, naar huidige maatstaven
Laatst gewijzigd door fietshobbyist op 27 mei 2023, 08.57, 1 keer totaal gewijzigd.
fietshobbyist
Berichten: 635
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Re: AU !!!

Bericht door fietshobbyist »

peter1986 schreef: 22 mei 2023, 12.51 van een incompleet exemplaar eentje bouwen
De buren zetten er enkele jaren geleden één aan de weg. Voor niks!
Ik zag in ieder geval wat bruikbare of verkoopbare onderdelen en nam de fiets mee.
Een courant uitziende, elektrische damesfiets, waar technisch en optisch niets aan mankeerde, alleen wel met een defecte 'achilleshiel'; de accu. Eerste gedachte: waarom hebben de buren niet geïnvesteerd in een nieuwe accu? Niet meer leverbaar? Of gewoon niet lonend? Wat kost dat dan? En stel dat ik daar zelf in investeer, wat 'doet' een elektrische fiets op Marktplaats? Ik besloot het risico niet te lopen. En al die stroomkabels eraan: best gecompliceerd. Zelf één bouwen? Twijfels ...
peter1986
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 apr 2023, 22.14

Re: AU !!!

Bericht door peter1986 »

Heb er al menig hersteld gehad, niets gecompliceerd aan voor mij, motor, controller, accu. zelfbouwen lijkt (voor mij) perfect te doen. Ieder zijn kunnen is verschillend uiteraard. Ik heb in het veleden al enkele projecten gedaan waar menig man zijn haar zou van uittrekken (niet enkel fietsen) :D de achilleshiel bij e-bikes lijkt voor mij meer de aandrijving, deze krijgt het flink te verduren. en dient om goed te zijn iedere 3000km vervangen te worden, wat veelal niet gebeurd. de battery is inderdaad prijzig. Ik heb in het verleden al cadmium batterijen omgebouwd naar lithium ion. waar je dan ook de lader dient voor aan te passen. Hangt een beetje af voor welke fiets en hoe duur ie was. Maar we gaan of topic van oude fietsen :mrgreen: ik laat het hier maar bij>.
Gebruikersavatar
austral man
Berichten: 85
Lid geworden op: 16 sep 2022, 19.12

Re: AU !!!

Bericht door austral man »

Een hoge Bi met een Berini eitje,misschien ook een gat in de markt.

Hans(Die de trein neemt,als hij zonodig elektrisch moet rijden).
m-gineering
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: AU !!!

Bericht door m-gineering »

austral man schreef: 24 mei 2023, 15.13 Een hoge Bi met een Berini eitje,misschien ook een gat in de markt.

Hans(Die de trein neemt,als hij zonodig elektrisch moet rijden).
Voor is geen plek, maar op het achterwiel wil wel als je achteruit kunt fietsen ;) Want met de roterende inlaat zal het wel lastig zijn de draairichting van de motor om te draaien ;)
/Marten
veenofiets
Berichten: 347
Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33

Re: AU !!!

Bericht door veenofiets »

Dat elektrische spul, prima maar een historische oldtimer slopen, zonde. Ik identificeer een fongers met 65 cm frame met stuurstrop in weer en wind uitvoering en zoals gezegd nog redelijk compleet ook zelfs de originele bel zat er nog op. En idd zon Fongers eenmaal voorzien van nieuw vet en indien nodig nog wat andere slijtdelen als een cup of kogels rijd zon ding perfect!

Freek
m-gineering
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: AU !!!

Bericht door m-gineering »

veenofiets schreef: 24 mei 2023, 22.26 Dat elektrische spul, prima maar een historische oldtimer slopen, zonde.
Slopen is een ding, maar je kunt het intelligent doen, of het andere uiterste zoals hier: een stampot van moderne meuk die oud lijkt en niks met elkaar of de basis te maken heeft.
/Marten
Plaats reactie