Gazelle transportfiets uit 1964

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Jan Prins
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mei 2023, 22.36

Gazelle transportfiets uit 1964

Bericht door Jan Prins »

Mijn naam is Jan Prins en ben ongeveer een half jaar lid van de vereniging. Nu zag ik dat er een rit gepland stond in juni voor transportfietsen. Momenteel heb ik een aantal oude Gazelle fietsen ik bezit van jaren 30 tot jaren 70, maar nog geen transportfiets. A.s.dinsdag ga ik bij bikestoremember kijken voor een transportfiets uit 1964. Heeft iemand ervaring met deze fietsen zaak of tips waar ik op moet letten? Ik hoor het graag.
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Gazelle transportfiets uit 1964

Bericht door Loopt spaak »

Hallo Jan,

1 ritje met de toer mee en je weet heel veel over transportfietsen.
Ik zou even wachten tot na de rit met er een kopen.
Jan Prins
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mei 2023, 22.36

Re: Gazelle transportfiets uit 1964

Bericht door Jan Prins »

Lijkt me erg leuk om mee te rijden, ik kijk er naar uit. Goede tip om even te wachten, al hoe wel de verleiding groot is om te gaan kijken voor de transportfiets. Het is een gazelle met 26 inch wielen uit 1964. Bij biketoremember garandeerde ze dat alle belangrijke delen zoals assen en kettingblad in goede staat waren.
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Gazelle transportfiets uit 1964

Bericht door Loopt spaak »

Ik wil de handel van bikes to remember niet verstoren maar er zijn heel veel transportfietsen te krijgen die heel fijn zijn. En meestal is 28 inch een betere keus. Ik heb er ook nog wel een staan voor weinig geld.
Jan Prins
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mei 2023, 22.36

Re: Gazelle transportfiets uit 1964

Bericht door Jan Prins »

Deze fiets is best wel aan de prijs €400. Zelf ben ik niet zo groot,165 zou een 28 inch niet te groot zijn? Wat voor een fiets heeft U nog staan?
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Gazelle transportfiets uit 1964

Bericht door Loopt spaak »

Dik heb nog een juncker staan. Ook goed en die mag je voor 100 euro hebben.😄👍
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Gazelle transportfiets uit 1964

Bericht door Loopt spaak »

Ik woon in de buurt van de locatie van de transportfiets tour. En ik fiets zelf denk ik ook mee.
Tips en adviezen zijn gratis en geheel vrijblijvend mijn juncker proberen kan altijd. Ik heb eventueel ook nog wat leuke projectjes staan.👍
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1568
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Gazelle transportfiets uit 1964

Bericht door Fotomaan »

Jan Prins schreef: 25 mei 2023, 20.48 Deze fiets is best wel aan de prijs €400. Zelf ben ik niet zo groot,165 zou een 28 inch niet te groot zijn? Wat voor een fiets heeft U nog staan?
Hoi Jan,

Je bent van harte welkom op 10 juni.
Er is niets mis met de winkel van Simon maar als je eerst wat uitprobeert dan weet je zeker wat beter is. De wielmaat zegt niet altijd alles over de framehoogte. Die kan bij 26” wielen heel hoog zijn en bij 28” heel laag.
Het is maar net hoe het frame gebouwd is.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Jan Prins
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mei 2023, 22.36

Re: Gazelle transportfiets uit 1964

Bericht door Jan Prins »

Bedankt voor de leuke reacties en het aanbod van de Juncker,die wil ik graag een keer proberen. Ik ga in ieder geval proberen om mee te rijden met de rit op 10 juni.
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1752
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Gazelle transportfiets uit 1964

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Over die Gazelle bij Simon, het is een hele mooie vrijwel originele fiets. Ik zou bij de aanschaf van een transportfiets niet zo zeer op de prijs letten, maar meer op de staat ervan, en of het een exemplaar is die je bevalt. Een transportfiets waar veel aan moet gebeuren kost uiteindelijk meer. Een opknapper kost je al gauw zo'n 700 - 800 euro in totaal voor hij in goede staat verkeerd. Dan is een fiets die nog origineel is en in goede staat voor 400 best een koopje.
Plaats reactie