Afwijkende crank bij Fiets Plus

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Gebruikersavatar
tdebruin
Berichten: 177
Lid geworden op: 5 jul 2012, 22.47
Locatie: amsterdam

Re: Afwijkende crank bij Fiets Plus

Bericht door tdebruin »

Ik heb er nog 4 liggen, en ik wil best een of twee in een envelop doen hoor - al ben ik het met theodorus eens dat je waarschijnlijk makkelijker een ander, 'normale', crankstel op deze verder niet erg bijzondere fiets (met alle respect) kan monteren.
Als je er één of twee wil hebben, doe een postadres via PB (moet je wel even lid worden :) ) en stuur ik het jouw kant op.
.
.
cranbouten.jpeg
CarlVerboom
Berichten: 12
Lid geworden op: 7 jun 2023, 00.05

Re: Afwijkende crank bij Fiets Plus

Bericht door CarlVerboom »

Inmiddels mijn gegevens doorgegeven om lid te worden...
Bandenplakker
Berichten: 503
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: Afwijkende crank bij Fiets Plus

Bericht door Bandenplakker »

m-gineering schreef: 9 jun 2023, 15.42
Enfield schreef: 9 jun 2023, 15.26 Met een draaibankje maak je zo een passende set bouten... en het is nog leuk ook.
Vooral het inwendig zeskant brootsen op een draaibank is ' heerlijk ontspannend' ;) Kost ook helemaal geen tijd
:D :D :D
CarlVerboom
Berichten: 12
Lid geworden op: 7 jun 2023, 00.05

Re: Afwijkende crank bij Fiets Plus

Bericht door CarlVerboom »

Gefikst. Met dank aan Anton voor het beschikbaar stellen van de bouten.
Bijlagen
20230620_195714~3.jpg
Enfield
Berichten: 251
Lid geworden op: 11 mar 2020, 09.16

Re: Afwijkende crank bij Fiets Plus

Bericht door Enfield »

[/quote]
Vooral het inwendig zeskant brootsen op een draaibank is ' heerlijk ontspannend' ;) Kost ook helemaal geen tijd
[/quote]

Wanneer je vertrekt van een conventionele inbusbout en een aangepast rondeel hoeft dat toch niet? En inderdaad, niet iedereen heeft een draaibankje staan. Maar wanneer je naast aan fietsen ook aan oude motoren en brommers knoeit is het een bijzonder nuttig en kostenbesparend werktuig...
m-gineering
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Afwijkende crank bij Fiets Plus

Bericht door m-gineering »

Enfield schreef: 21 jun 2023, 14.16
Vooral het inwendig zeskant brootsen op een draaibank is ' heerlijk ontspannend' ;) Kost ook helemaal geen tijd

Wanneer je vertrekt van een conventionele inbusbout en een aangepast rondeel hoeft dat toch niet? En inderdaad, niet iedereen heeft een draaibankje staan. Maar wanneer je naast aan fietsen ook aan oude motoren en brommers knoeit is het een bijzonder nuttig en kostenbesparend werktuig...
Probleem is eeen bout vinden met voldoende steellengte, M8x1 (!) en genoeg vlees rond het zeskant om de kop uit te kunnen halen. Je kan natuurlijk een boutkop vergroeten door extra materiaal aan te brengen, of een zeskant maken door een kop van een inbus er in te solderen, maar weinig werk kun je dat niet noemen
/Marten
Plaats reactie