Even voorstellen en een vraag

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
Jeroenbakfietz'voort
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2023, 18.49
Locatie: Zandvoort / Haarlem

Even voorstellen en een vraag

Bericht door Jeroenbakfietz'voort »

Beste mensen,

Als nieuw lid stel ik me graag even voor, mijn naam is Jeroen Huisman en ik ben fietsenmaker bij de Verbeelding te Zandvoort. Wij hebben een fietsenwerkplaats voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. De afgelopen 2 jaar hebben wij o.a. een 100 jaar oude bakfiets opgeknapt. Een geweldig project dat nu bijna klaar is. Veel mensen hebben aan de fiets gewerkt en we zijn erg trots op het resultaat. Vorige week hebben we proef gefietst, alles werkt alleen is het achtertandwiel versleten. Het gaat om een Gazelle bakfiets, het achtertandwiel is 22 tands en heeft een asdiameter van 42mm en 5 gangen schroefdraad. Zie foto. Leuk om lid te zijn en mocht iemand ons verder kunnen helpen, super!
Bijlagen
Tandwiel3-min.jpg
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1755
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Even voorstellen en een vraag

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Beste Jeroen,

Het is een lastige maat om te vinden. Je kan natuurlijk Toon Mensinck proberen: http://www.nostalgie-oirschot.nl/

Als iemand er een heeft, dan is hij het. Ik neem aan dat je er ook al een nieuwe ketting om hebt gelegd?
Jeroenbakfietz'voort
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2023, 18.49
Locatie: Zandvoort / Haarlem

Re: Even voorstellen en een vraag

Bericht door Jeroenbakfietz'voort »

Beste Jeroen,

Dank voor je reactie, ik was al bij Toon Mensinck geweest inderdaad. Mijn plan b is nu een tandwiel verkranzen (als ik het goed schrijf), dit was ook de tip van Toon.

Er ligt een nieuwe Puch ketting op en die past prima op het cranktandwiel. Ik zag een andere site waar ik 22 tands Tomos achter tandwielen kon kopen, van dezelfde ketting maat. Als ik die pas kan maken eventueel met behulp van het oude tandwiel, dan zijn we eruit.

Wij hebben een lasser in onze groep maar geen draaibank ter beschikking. Heb jij ervaring hiermee? Of tips?

Alvast dank,

Jeroen
Gebruikersavatar
Jeroen Zuiderwijk
Berichten: 1755
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12.59
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Even voorstellen en een vraag

Bericht door Jeroen Zuiderwijk »

Helaas heb ik geen toegang tot een draaibank.
Plaats reactie