Banden voor dagelijks gebruik.

Voor alle off-topic zaken.
Joost56
Berichten: 35
Lid geworden op: 2 apr 2015, 19.45

Re: Banden voor dagelijks gebruik.

Bericht door Joost56 »

Opdruk op banden laat ik "verdwijnen" door ze over te schilderen met modelbouwverf (niet die op waterbasis) van bv. Revell. Snel en houdt een hele tijd en (bijna) geen aantasting door oplosmiddelen. Joost
Beau-Velo
Berichten: 319
Lid geworden op: 27 feb 2019, 20.39
Locatie: Eindhoven

Re: Banden voor dagelijks gebruik.

Bericht door Beau-Velo »

Onlangs heb ik een set Continental ride tour extra banden gekocht maar toch niet gebruikt.
Dit zijn goede kwaliteit dagelijks gebruik banden zonder reflectie maar met reclame.
Maat 42-622 of 28 x 1,6. Voor €30,- inclusief verzenden mogen ze weg.
Bijlagen
6576D4C6-8735-47AC-AF85-7F8F97F40196.jpeg
32434ADD-FDE0-4928-B53C-4F33FAA4EEF6.jpeg
Durabo88
Berichten: 2539
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Banden voor dagelijks gebruik.

Bericht door Durabo88 »

In Duitsland kun je die zwarte banden ook in 42-635 zonder reflectie kopen. Dus als je genoeg ruimte hebt tussen velg, frame en spatbord, waarom zou je dan niet wat breder gaan voor meer comfort. De NLse standaard is 40 breed, geen idee waarom ze in Duitsland 37 en 42 voeren. Iemand een idee waarom?
Sportief fietsend!
Beau-Velo
Berichten: 319
Lid geworden op: 27 feb 2019, 20.39
Locatie: Eindhoven

Re: Banden voor dagelijks gebruik.

Bericht door Beau-Velo »

Goedkoop in daar waar ze zuinig kijken gemaakt en voor veel geld hier verkocht ( €25/30 voor een prut band met retro uiterlijk)
Ik begin er niet meer aan. Zie onderstaande foto. Deze band is 2 jaar oud een heeft misschien 200km gemaakt.
Mijn fietsen moeten bruikbaar zijn. Wil niet op zondag middag 10km naar huis lopen omdat mijn band gescheurd is.
Deze banden drogen uit waar je bij staat.
Bijlagen
05B646A9-7CAA-4D5B-BDB8-89D5F7CD0E97.jpeg
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1575
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Banden voor dagelijks gebruik.

Bericht door Fotomaan »

Deze banden zijn prima.
Ik heb ooit een set in Denemarken en een set in Engeland gekocht bij twee verschillende webshops.
Duro 44-635

https://www.cykelgear.dk/reservedele/cy ... -12-44-635
Bijlagen
Geen reflexie en geen gekleurde opdruk.
Geen reflexie en geen gekleurde opdruk.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
veenofiets
Berichten: 354
Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33

Re: Banden voor dagelijks gebruik.

Bericht door veenofiets »

Onder de Fongers hf70 zitten de crème kleurge blokprofiel banden van Jasper zonder reflectie. Uiteraard beste enkel overdag gebruiken maar die fiets rijd ook enkel overdag. Paar keer vijftig km mee gefietst goed te doen. Banden zijn ook sterk genoeg heb ik het idee staat een hf70 van naar schatting dertig kg op en ik weeg zelf tegen de honderd kg. Banden blijven heel. Niet dagelijks mee gefietst maar ik denk dat er zon vierhonderd km mee gefietst is tot nu toe want ik fiets best graag op die HF70 heb enkel niet heel veel tijd.

Freek
Beau-Velo
Berichten: 319
Lid geworden op: 27 feb 2019, 20.39
Locatie: Eindhoven

Re: Banden voor dagelijks gebruik.

Bericht door Beau-Velo »

Fotomaan schreef: 11 aug 2023, 19.11 Deze banden zijn prima.
Ik heb ooit een set in Denemarken en een set in Engeland gekocht bij twee verschillende webshops.
Duro 44-635

https://www.cykelgear.dk/reservedele/cy ... -12-44-635
Dat ga ik eens proberen Charles. Heb al eerder Duro banden gehad van goede kwaliteit.
4 stuks inclusief verzenden vanuit Denemarken voor €65,- dat is nog eens erg netjes geprijsd.
En lekkere dikke banden van 44.
Dank voor de tip.
Gebruikersavatar
JasperA
Berichten: 972
Lid geworden op: 18 nov 2012, 00.09
Contacteer:

Re: Banden voor dagelijks gebruik.

Bericht door JasperA »

veenofiets schreef: 11 aug 2023, 19.19 Onder de Fongers hf70 zitten de crème kleurge blokprofiel banden ;) van Jasper zonder reflectie. Uiteraard beste enkel overdag gebruiken maar die fiets rijd ook enkel overdag. Paar keer vijftig km mee gefietst goed te doen. Banden zijn ook sterk genoeg heb ik het idee staat een hf70 van naar schatting dertig kg op en ik weeg zelf tegen de honderd kg. Banden blijven heel. Niet dagelijks mee gefietst maar ik denk dat er zon vierhonderd km mee gefietst is tot nu toe want ik fiets best graag op die HF70 heb enkel niet heel veel tijd.

Freek
Goed te horen Freek! Toeval of niet maar de door mij aangeboden (crèmekleurige) banden betreffen ook Duro banden…
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1575
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Banden voor dagelijks gebruik.

Bericht door Fotomaan »

Beau-Velo schreef: 11 aug 2023, 21.21
Fotomaan schreef: 11 aug 2023, 19.11 Deze banden zijn prima.
Ik heb ooit een set in Denemarken en een set in Engeland gekocht bij twee verschillende webshops.
Duro :) 44-635

https://www.cykelgear.dk/reservedele/cy ... -12-44-635
Dat ga ik eens proberen Charles. Heb al eerder Duro banden gehad van goede kwaliteit.
4 stuks inclusief verzenden vanuit Denemarken voor €65,- dat is nog eens erg netjes geprijsd.
En lekkere dikke banden van 44.
Dank voor de tip.
Graag gedaan. :)
Er is gecommuniceerd met de fabrikant over de vraag of ze ook als creme kleurige banden gemaakt konden worden maar daar wilden ze niet aan.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
fietshobbyist
Berichten: 640
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Re: Banden voor dagelijks gebruik.

Bericht door fietshobbyist »

Beau-Velo schreef: 11 aug 2023, 21.21 En lekkere dikke banden van 44.
Bandenmaten is een schimmige wereld en dat ze dikker zouden zijn, dacht ik ook lange tijd maar er staat me iets van bij dat ik later eens vernam, dat die banden alleen 44 hoog zijn en gewoon 40 breed.

Laat me nog eens wat eerder beginnen: een Land Rover had de maat 7,5x16". We snapten eerst niet goed hoe we die 7,5 moesten opvatten maar uiteindelijk bleek: 7,5x7,5 inch in doorsnede - een 'vierkante' band qua hoogte/breedte verhouding, een 190/100 R16, vrij vertaald. Trouwens, doordat in de autobandenproductie bepaalde vormdelen met elkaar worden gecombineerd, kan het zijn dat de ware breedte en hoogte in de praktijk niet overeen komen met de bandenmaat die er op staat ... maar, dat terzijde.
Inmiddels weet ik dat dit bij een fietsband niet automatisch geldt; een 40-622 (op een e-bike) bleek namelijk geen dikkere ballon te zijn dan 37-622 maar gelijk van breedte, doch een lagere bandwang (low-profile). Alleen de contour was zodanig, vierkanter, dat het loopvlak breder was en daar sloeg die 40 op. (Ik besef dat ik dit laatste betoog eerder deed.)
Plaats reactie