Banden voor dagelijks gebruik.

Voor alle off-topic zaken.
ReinvB
Berichten: 409
Lid geworden op: 8 sep 2017, 09.35

Banden voor dagelijks gebruik.

Bericht door ReinvB »

Ik heb een paar jaar geleden een retro vredestein band gemonteerd, beige met letters in het loopvlak waar ik zelf de reflectiestreep vanaf gepeuterd heb, maar ik vind zie nu dat de band al bijna net zo versleten is als de gulden spoor voorband die er toch al 70 jaar langer op licht. Zijn er meer mensen die hun oudere fietsen (bijna) dagelijks gebruiken en wat voor banden gebruik je dan, met oog op uiterlijk maar ook rijconfort en levensduur. Schwalbes vind ik zelf bijvoorbeeld niet mooi, maar deze vredesteins vind ik erg teleurstellend van kwaliteit.
Groet, Rein
Gebruikersavatar
JasperA
Berichten: 972
Lid geworden op: 18 nov 2012, 00.09
Contacteer:

Re: Banden voor dagelijks gebruik.

Bericht door JasperA »

Ik wil je wel een setje van de banden die ik verkoop opsturen dan kun je eens kijken of ze bevallen. Ik hoef er verder niets voor te hebben. Stuur ik je meteen die stuurstrop bout die je nog zocht.
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
ReinvB
Berichten: 409
Lid geworden op: 8 sep 2017, 09.35

Re: Banden voor dagelijks gebruik.

Bericht door ReinvB »

Dat is wel een heel genereus aanbod, maar ik voel me wat bezwaard dat aan te nemen, de balhoofdstropbout wil ik wel graag van je overnemen inderdaad !
Hartstikke bedankt, stuur je me een privebericht ?
Groet , Rein
Gebruikersavatar
JasperA
Berichten: 972
Lid geworden op: 18 nov 2012, 00.09
Contacteer:

Re: Banden voor dagelijks gebruik.

Bericht door JasperA »

Niks genereus aan hoor. Ik ben vooral benieuwd naar je ervaring met deze banden als je daar dagelijks voor een langere periode gebruik van zou maken. De feedback die ik krijg van ‘gebruikers’ is tot op heden positief en de banden worden ook vaak meerdere malen door dezelfde personen aangeschaft. Ik zie geen reden waarom je het niet zou proberen. Misschien dat het de ‘haters’ ook meteen overtuigd… ;)
Neem eens een kijkje op mijn website: http://www.fongersgroningen.nl
ReinvB
Berichten: 409
Lid geworden op: 8 sep 2017, 09.35

Re: Banden voor dagelijks gebruik.

Bericht door ReinvB »

als een soort fietsfluencer dus. Ik denk erover na.
Het lijkt me sowieso wel leuk om een keer persoonlijk langs te komen, ik zie op je site dat je nog wel een aantal onderdelen hebt die mijn fiets ten goede zouden komen.
Elibert van Dalen
Berichten: 744
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: Banden voor dagelijks gebruik.

Bericht door Elibert van Dalen »

ik rijd zelf met mijn dagelijkse fiets op een set schwalbe deltacruiser banden zonder reflectie.. de 2 kleine logo.s heb ik met wat thinner van de banden gepoetst. deze liggen al heel wat jaren onder deze gazelle no8 naar alle tevredenheid.. onder de rest van mijn fietsen waar ik niet vaak op rijd liggen oude banden onder.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
fietshobbyist
Berichten: 640
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Re: Banden voor dagelijks gebruik.

Bericht door fietshobbyist »

Elibert van Dalen schreef: 1 jul 2023, 19.26 mijn dagelijkse fiets op een set schwalbe deltacruiser banden zonder reflectie
Zwarte Schwalbe 's Delta Cruiser, zonder reflectie, met een richting gebonden profiel van neutraal ogende, langwerpige profielblokken, in mijn geval.

En wat dat richting gebonden betreft: mooier dan asymmetrische banden waarvan de malhelften hetzelfde zijn en omgekeerd tegen elkaar zijn gezet, waardoor de ene helft richting gebonden is en de andere helft niet, als u begrijpt wat ik bedoel.
Laatst gewijzigd door fietshobbyist op 3 jul 2023, 17.28, 1 keer totaal gewijzigd.
Debeer73!
Berichten: 64
Lid geworden op: 14 sep 2021, 09.53
Locatie: Blesdijke

Re: Banden voor dagelijks gebruik.

Bericht door Debeer73! »

Mijn fiets voor dagelijks gebruik is mijn oude Bronda New Beeston, daar zitten creme 'old look' Duro banden onder die ik van Jasper Alsemma heb gekocht
Staat mooi ! , voor mijn Gazelle uit '54 heb ik ook alvast dezelfde banden toegestuurd gekregen van Jasper .
Groet'n André
"Beter is de vijand van het goede"
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Banden voor dagelijks gebruik.

Bericht door maartenB »

Ik heb net als Rein heel slechte ervaringen met de Retro vredestein banden. Zelfs de pasvorm is slecht....

Voor dagelijks fietsen heb ik Schwalbe delta cruiser. Beetje te modern profiel, maar stevige, slijtvaste banden en ze lopen enorm licht!
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
m-gineering
Berichten: 1443
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Banden voor dagelijks gebruik.

Bericht door m-gineering »

maartenB schreef: 3 jul 2023, 16.59 Ik heb net als Rein heel slechte ervaringen met de Retro vredestein banden. Zelfs de pasvorm is slecht....
Made in India?
/Marten
Plaats reactie