Van Herwerden (Locomotief) en Eroba

Plaats reactie
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 637
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Van Herwerden (Locomotief) en Eroba

Bericht door marco verbaant »

Klinkt misschien wat vreemd op een forum voor liefhebbers van oude fietsen, waaronder zich menige verzamelaar begeeft. Maar, ik ben wél liefhebber maar zeker geen verzamelaar en wil dat ook pertinent niet gaan worden. Ik heb plezier aan het opknappen van oude staelen race- en toerfietsen. Het opknappen zelf en het verkopen van het eindresultaat geeft me meer voldoening dan het bezitten ervan. De reis ernaar toe is belangrijker dan het einddoel, zeg maar. Alhoewel het best leuk is om een poos tegen heel fraaie exemplaren aan te kijken. Maar soms, na weken werk, kan een rondje door de buurt voor mij genoeg al genoeg zijn om er weer afstand van te doen, in de wetenschap dat zo’n fiets goed terechtkomt. Ik kan genieten van het plezier van een nieuwe eigenaar. Niet tegen elke prijs, dat dan weer niet. Het is tot nu toe altijd een hobby geweest die zichzelf heeft gefinancierd.
Op mijn zolder (atelier zo je wilt) wordt het stilaan wat te krap. Ben momenteel bezig aan een leuk nieuw project, een sixties Jabo. Die behalve Amsterdams bloed ook Dongense roots heeft. En dat is voor mij redelijke regionaal. En altijd een extra argument om een fiets aan te houden. Zo deed ik dat ook met een als Ton van Herwerden vermomde Locomotief Tour de France type Tour de Franceuit 1961 ten tijde dat we nog in Den Haag woonde. Na onze verhuizing van het Wilde Westen naar Worstenbroodland kwam er een van nog zuidelijkere komaf Eroba uit 1954 op mijn pad.
Kort (?!) en goed, beide laatste fietsen staan op e nominatie de stal (slash zolder) te gaan verlaten. Een goed bod kan helpen de Jabo weer verder te vervolmaken. Wil je meer zien dan hier, kijk op mijn advertenties op marktplaats.nl
Bijlagen
thumbnail_20230723_220920.jpg
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 637
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Van Herwerden (Locomotief) en Eroba

Bericht door marco verbaant »

De Eroba is goed terecht gekomen. Bij een echte liefhebber, en zoiets doet de ware (ook verkopende) liefhebber alleen maar goed natuurlijk :D
fietshobbyist
Berichten: 640
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Re: Van Herwerden (Locomotief) en Eroba

Bericht door fietshobbyist »

marco verbaant schreef: 23 jul 2023, 22.15 naar Worstenbroodland
Ik moest het zelf ook opzoeken: naar België. Worstenbrood blijkt iets te zijn wat daar gegeten wordt
Laatst gewijzigd door fietshobbyist op 16 jan 2024, 09.44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gronam2
Berichten: 136
Lid geworden op: 1 sep 2021, 17.26

Re: Van Herwerden (Locomotief) en Eroba

Bericht door Gronam2 »

Mooi dat de Eroba goed terecht is gekomen en de gouden pijl raak je vast ook wel kwijt. Succes met de verkoop Marco.
Enfield
Berichten: 252
Lid geworden op: 11 mar 2020, 09.16

Re: Van Herwerden (Locomotief) en Eroba

Bericht door Enfield »

Werner schreef: 7 aug 2023, 09.16
marco verbaant schreef: 23 jul 2023, 22.15 naar Worstenbroodland
Ik moest het zelf ook opzoeken: naar België. Worstenbrood blijkt iets te zijn dat daar gegeten wordt
Volgens mij behoren worstenbroodjes beneden de Moerdijk overal tot de eetcultuur. Maar Antwerpen is natuurlijk dé zelfverklaarde worstenbroodstad der Nederlanden.
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 637
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Van Herwerden (Locomotief) en Eroba

Bericht door marco verbaant »

Ik doelde op "ons" Noord-Brabant... :D
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 637
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Van Herwerden (Locomotief) en Eroba

Bericht door marco verbaant »

Gronam2 schreef: 7 aug 2023, 12.02 Mooi dat de Eroba goed terecht is gekomen en de gouden pijl raak je vast ook wel kwijt. Succes met de verkoop Marco.
Dank :D
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 637
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Van Herwerden (Locomotief) en Eroba

Bericht door marco verbaant »

----UP----

Nog steeds te koop. Zie marktplaats voor meer foto's. Voor "De Oude Fiets" leden doe ik naar believen behoorlijk wat af van de oorspronkelijke vraagprijs van € 250,00. :D
TonTon
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 sep 2023, 18.56

Re: Van Herwerden (Locomotief) en Eroba

Bericht door TonTon »

Bedankt voor de deal Marco👌 Ik ben er weer blij mee en jij kunt straks toch weer aan de slag met de Peugeot👍 Ik geef nog wel een belletje wanneer ik langskom. Groet, Ton
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 637
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Van Herwerden (Locomotief) en Eroba

Bericht door marco verbaant »

Prima... we zien elkaar dan... :D
Plaats reactie