Velobase

Voor alle off-topic zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
deraptor
Berichten: 115
Lid geworden op: 2 feb 2019, 12.53
Locatie: Sint Anne

Velobase

Bericht door deraptor »

Na jaren gebruik te hebben gemaakt van alle kennis op Velobase leek het me leuk om zelf ontbrekende onderdelen en foto's te uploaden. Ik heb alle rechten en kan wel onderdelen aanmaken, maar krijg foutmeldingen van 'de server' bij het uploaden van foto's. Ongeacht welke browser ik probeer. Natuurlijk heb ik dit probleem proberen te melden bij de admins van Velobase, maar zelfs rechtstreeks mailen naar hun support-mailadres werkt niet. Zijn de gouden tijden van Velobase voorbij, of werkt de site bij anderen nog wel goed? :shock:
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
Gebruikersavatar
velofilie
Berichten: 353
Lid geworden op: 16 apr 2018, 21.35

Re: Velobase

Bericht door velofilie »

Hallo deraptor,

De site Velobase heeft een moeilijke periode achter de rug.
Er waren hacks en vervelende reclames.
Ik denk dat de site alle communicatie blokkeert.
Zover ik weet is het een "eenmans" project.

Groet, Wiel
Gebruikersavatar
deraptor
Berichten: 115
Lid geworden op: 2 feb 2019, 12.53
Locatie: Sint Anne

Re: Velobase

Bericht door deraptor »

velofilie schreef: 27 jul 2023, 18.06 De site Velobase heeft een moeilijke periode achter de rug.
Oei, ik kan me nog herinneren dat de site een anderhalf jaar geleden volledig uit de lucht was. Toen was er best paniek, want die hele databank is in de loop van vele jaren organisch ontstaan. Je zou haast een crowdfunding beginnen voor een meer moderne site met goede backup-mogelijkheden.. digitale duurzaamheid.

Groet, Johan
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 663
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Velobase

Bericht door non-fixie »

Velobase is inderdaad een eenmansproject van Jon Fisher, die dat al ruim 15 jaar doet.

Hij is een van de stamgasten op Bikeforums Classic & Vintage (@cuda2k), en daar kun je hem ook wel bereiken als je wilt.

Zijn verhaal over de problemen van vorig jaar vind je hier:

https://www.bikeforums.net/classic-vint ... -gone.html
Plaats reactie