BSA
Re: BSA
Dag Jon,
het frame, dat ik al een hele tijd heb liggen, is voor zover ik kan nagaan van een gents model 800D roadster die van net voor de oorlog tot, dacht ik, begin jaren 50 werd geleverd. De wielen had ik ook al, 32 spaaks voor en 40 achter, maar met een Eadie-remnaaf die ik wil vervangen door een versnellingsnaaf (zonder trommelrem). Ik bouw de fiets op met de meeste onderdelen van een wrak (gelast frame en onvolledig) dat ik onlangs kocht.
De fiets ziet er tot nu toe zo uit. . Spatborden, voorrem en metalen kettingkast zitten in de pijplijn. Een BSA buisshifter en geleidewieltje heb ik ook liggen.
Een SA van 1940 lijkt mij dus prima.
ik stuur je een pb.
groet, Ludo
het frame, dat ik al een hele tijd heb liggen, is voor zover ik kan nagaan van een gents model 800D roadster die van net voor de oorlog tot, dacht ik, begin jaren 50 werd geleverd. De wielen had ik ook al, 32 spaaks voor en 40 achter, maar met een Eadie-remnaaf die ik wil vervangen door een versnellingsnaaf (zonder trommelrem). Ik bouw de fiets op met de meeste onderdelen van een wrak (gelast frame en onvolledig) dat ik onlangs kocht.
De fiets ziet er tot nu toe zo uit. . Spatborden, voorrem en metalen kettingkast zitten in de pijplijn. Een BSA buisshifter en geleidewieltje heb ik ook liggen.
Een SA van 1940 lijkt mij dus prima.
ik stuur je een pb.
groet, Ludo
Re: BSA
Vanaf 1950 tot (begin?) 1953 werd een aluminium balhoofdplaatje gebruikt. Het lijkt me dat op jouw fiets een decal zat i.p.v. een plaatje, waardoor hij ouder zou zijn?
Ook de vorkkroon lijkt me ouder te zijn.
Dit is mijn 900E uit 1950-'52
Peter
Ook de vorkkroon lijkt me ouder te zijn.
Dit is mijn 900E uit 1950-'52
Peter
Re: BSA
Dag Peter,
Inderdaad een bsa decal op balhoofd en zadelbuis. Het frame kan dus wel iets ouder zijn maar de componenten die ik van een wrak kon recupereren zijn inderdaad van een model met alu merkplaatje en verchroomd kroonstuk op de vork. Van die fiets heb ik spatborden, stuur, remmen en pedalen gebruikt. De gesloten kettingkast ga ik wscl ook monteren. Aangename fiets moet ik zeggen.
Groet, Ludo
Inderdaad een bsa decal op balhoofd en zadelbuis. Het frame kan dus wel iets ouder zijn maar de componenten die ik van een wrak kon recupereren zijn inderdaad van een model met alu merkplaatje en verchroomd kroonstuk op de vork. Van die fiets heb ik spatborden, stuur, remmen en pedalen gebruikt. De gesloten kettingkast ga ik wscl ook monteren. Aangename fiets moet ik zeggen.
Groet, Ludo
Re: BSA
Ahah! Hij is dus vermomd!
Zijn inderdaad zeer aangenaam rijdende fietsen.
Ik had wel liever eentje met een 23" frame gehad zoals de jouwe, maar de modellen van voor de Raleigh overname (1957) zijn toch wel schaars aan deze kant van de Noordzee... de BSA 3-speed achternaaf die erin zit maakt wel heel veel goed. Ook die zijn trouwens heel schaars.
Veel succes!
Peter
Zijn inderdaad zeer aangenaam rijdende fietsen.
Ik had wel liever eentje met een 23" frame gehad zoals de jouwe, maar de modellen van voor de Raleigh overname (1957) zijn toch wel schaars aan deze kant van de Noordzee... de BSA 3-speed achternaaf die erin zit maakt wel heel veel goed. Ook die zijn trouwens heel schaars.
Veel succes!
Peter