Fedel Pipeline drinksysteem

Vragen, discussies en info over verlichting, bagagedragers, reclamevoorwerpen, fietsprullaria etc.
m-gineering
Berichten: 1443
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Fedel Pipeline drinksysteem

Bericht door m-gineering »

marco verbaant schreef: 31 aug 2023, 11.25
Zeker, maaar tegenwoordig is het verlagen van de ecologische voetafdruk ook bij wielerploegen wel doorgedrongen.
zal bij de profs met die opleggercombinaties minder spelen, maar alleen het volume van al die lege bidons in de bus was al reden genoeg om de bidons terug te willen hebben. Alleen was het wel fijn als de bidon met kleverige inhoud met dichte dop door het raam van de auto werd gesmeten ;)
Steeds vaker (nee, zeker nog geen gemeengoed) zie je dat renners lege bidons terugbrengen naar de materiaalwagen en/of dumpen bij mensen langs de kant, die soms mekaar de hersens ervoor inslaan. Dumpen is daarnaast -ongestraft- toegestaan in de waste zones. Ook al in Nederlandse wedstrijden zie je dat al. Overigens ... tijd om te beschimmelen krijgen die bidons bij wielerploegen zeker niet.

Ken dat toch anders, hoe de verzorgers ook hun best doen in de douche of met de wasbak op de hotelkamer
/Marten
Gebruikersavatar
wimjansen
Berichten: 684
Lid geworden op: 4 aug 2012, 14.07
Locatie: Weesp

Re: Fedel Pipeline drinksysteem

Bericht door wimjansen »

Wat die bidons betreft herinner ik me een verhaal van mijn moeder, van vóór WO II. Die was op vakantie in Zuid-Limburg en zag daar een heuvelklim etappe langs komen. Het regende nogal en alles zat onder de roodbruine löss. Behalve de drinkslangetjes van de bidons, voorop het stuur, die werden continu afgesabbeld...
DCR gaat nooit verloren....
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Fedel Pipeline drinksysteem

Bericht door marco verbaant »

In een beetje prof meerdaagse ritten koers over drie weken gaan er zo 3.000 bidons doorheen.
-0-0-
Als je bij junioren(klassiekers) in de waste zone kijkt, zijn er daar overduidelijk vaker gebruikte bidons bij...
-0-0-0-
Ik spaar geen bidonnen (meer), maar als ze recht voor mijn voeten komen, raap ik ze wel op. Al is het maar om de rotzooi op te ruimen. En dan geef ik ze een plekje in mijn "mancave". Gezien mijn leeftijd doe ik er een stickertje op, om later nog na te kunnen vertellen waar en wanneer... :D Hier een "buit" van september 2019....
Bijlagen
IMG_20190922_165129.jpg
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Fedel Pipeline drinksysteem

Bericht door marco verbaant »

Replica's :D
Bijlagen
11218200_770831049698182_1823132194977618572_o.jpg
m-gineering
Berichten: 1443
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Fedel Pipeline drinksysteem

Bericht door m-gineering »

wimjansen schreef: 31 aug 2023, 20.00 Wat die bidons betreft herinner ik me een verhaal van mijn moeder, van vóór WO II. Die was op vakantie in Zuid-Limburg en zag daar een heuvelklim etappe langs komen. Het regende nogal en alles zat onder de roodbruine löss. Behalve de drinkslangetjes van de bidons, voorop het stuur, die werden continu afgesabbeld...
Koers ergens in Belgie, na de start mocht het peloton gelijk een super ruige kasseienklim naar een kasteel nemen. Zo te zien 50% van de bidons haalde de top niet, de karavaan volgauto's die over de bidons reed was een grote fontein ;)
/Marten
Gebruikersavatar
deraptor
Berichten: 115
Lid geworden op: 2 feb 2019, 12.53
Locatie: Sint Anne

Re: Fedel Pipeline drinksysteem

Bericht door deraptor »

m-gineering schreef: 31 aug 2023, 15.38 Zeker, maaar tegenwoordig is het verlagen van de ecologische voetafdruk ook bij wielerploegen wel doorgedrongen.

Ik weet de precieze ploeg niet meer, maar de afgelopen Tour de France was de NOS op bezoek bij de mevrouw die de bevoorrading regelde. Bidons afvullen etc. Als een dag anders liep dan ze dachten hielden ze vaak tig gevulde bidons en gelletjes over. Die werden altijd weggegooid vanwege de hygiëne maar sinds kort krijgen die bidons een datumsticker en gaan ze de koelkast in om de volgende etappe alsnog te worden gebruikt.
Johan / algemeen fietsverslaafd, maar focus op Batavus racers / Mijn collectie op Instagram: @raptorlabz
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Fedel Pipeline drinksysteem

Bericht door marco verbaant »

m-gineering schreef: 31 aug 2023, 23.15 Koers ergens in Belgie, na de start mocht het peloton gelijk een super ruige kasseienklim naar een kasteel nemen. Zo te zien 50% van de bidons haalde de top niet, de karavaan volgauto's die over de bidons reed was een grote fontein ;)
Maar... da's weer een ander fenomeen. De hedendaagse car(b)(t)on bidonhouder. Bij een beetje valpartij tegenwoordig liggen er meer bidons dan renners over het wegdek. Bidonhouders hebben de bidons niet meer in hun ehhh... "greep".... Die bidons stuiteren om niks uit zo'n slappe bidonhouder. Een beetje bidonhouder van vroeger van staaldraad en een goede kunststof klem hield dat beter in de hand.
En ook.... vroeger had een bidon een simpele dop, die gewoon open sprong als zo'n fles ergens terecht kwam. De hedendaagse varianten van marktleiders Tacx en Elite hebben vaak een (té) stevige schroefsluiting die hermetisch gesloten blijft. In 2013 heeft Fabian Cancellara hierover al eens geklaagd dat het tot projectielen waren geworden. Technisch coördinator Matthieu Mottet van de internationale wielerunie UCI zou er toen werk van gemaakt hebben, en sloot nadere regelgeving daaromtrent niet uit. Ik heb het nog niet gezien... :(
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Fedel Pipeline drinksysteem

Bericht door marco verbaant »

deraptor schreef: 31 aug 2023, 23.51 Ik weet de precieze ploeg niet meer, maar de afgelopen Tour de France was de NOS op bezoek bij de mevrouw die de bevoorrading regelde. Bidons afvullen etc. Als een dag anders liep dan ze dachten hielden ze vaak tig gevulde bidons en gelletjes over. Die werden altijd weggegooid vanwege de hygiëne maar sinds kort krijgen die bidons een datumsticker en gaan ze de koelkast in om de volgende etappe alsnog te worden gebruikt.
Goede zaak, ik wil de milieufreak uithangen, maar zulke initiatieven zijn een goede ontwikkelingen. Chapeau voor deze mevrouw. :D
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Fedel Pipeline drinksysteem

Bericht door marco verbaant »

marco verbaant schreef: 1 sep 2023, 00.09
deraptor schreef: 31 aug 2023, 23.51 Ik weet de precieze ploeg niet meer, maar de afgelopen Tour de France was de NOS op bezoek bij de mevrouw die de bevoorrading regelde. Bidons afvullen etc. Als een dag anders liep dan ze dachten hielden ze vaak tig gevulde bidons en gelletjes over. Die werden altijd weggegooid vanwege de hygiëne maar sinds kort krijgen die bidons een datumsticker en gaan ze de koelkast in om de volgende etappe alsnog te worden gebruikt.
Goede zaak, ik wil NIET de milieufreak uithangen, maar zulke initiatieven zijn een goede ontwikkelingen. Chapeau voor deze mevrouw. :D
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Fedel Pipeline drinksysteem

Bericht door marco verbaant »

marco verbaant schreef: 1 sep 2023, 12.02
marco verbaant schreef: 1 sep 2023, 00.09
deraptor schreef: 31 aug 2023, 23.51 Ik weet de precieze ploeg niet meer, maar de afgelopen Tour de France was de NOS op bezoek bij de mevrouw die de bevoorrading regelde. Bidons afvullen etc. Als een dag anders liep dan ze dachten hielden ze vaak tig gevulde bidons en gelletjes over. Die werden altijd weggegooid vanwege de hygiëne maar sinds kort krijgen die bidons een datumsticker en gaan ze de koelkast in om de volgende etappe alsnog te worden gebruikt.
Goede zaak, ik wil NIET de milieufreak uithangen, maar zulke initiatieven zijn een goede ontwikkelingen. Chapeau voor deze mevrouw. :D
Plaats reactie