Gazelle "Tropical Green" Kettingkast

Vragen, discussies en info over verlichting, bagagedragers, reclamevoorwerpen, fietsprullaria etc.
Plaats reactie
Fietsenfan
Berichten: 2
Lid geworden op: 5 sep 2023, 20.25

Gazelle "Tropical Green" Kettingkast

Bericht door Fietsenfan »

Beste forum,

sinds kort heb ik een Gazelle Trimsport in de zeldzame kleur "tropisch groen". De staat van de fiets is goed. Helaas is de kettingkast van lakdoek op meerdere plaatsen gescheurd. Het zou mooi zijn als de fiets weer compleet is. Helaas kan ik geen kettingkast in lakdoek in deze kleur vinden. Kun je me helpen? Als alternatief zou het interessant zijn om te weten wie de Gazelle heeft gemaakt of waar je een replica kunt bestellen. Ik ben blij met elke tip. Bedankt.

Mvg
Stefan
Bijlagen
Screenshot_20230906_105912_Gallery.jpg
Fredkorpel
Berichten: 120
Lid geworden op: 15 dec 2021, 13.09
Locatie: Roosendaal

Re: Gazelle "Tropical Green" Kettingkast

Bericht door Fredkorpel »

Hallo Stefan,
Leuk dat je in het bezit bent gekomen van deze Gazelle. Ik vind dat de lakdoek kettingkast er nog heel mooi uitziet voor het origineel. Ik zou deze er gewoon op laten zitten. Eventueel kan je de scheur vanaf de binnenkant plakken met een oud stuk lakdoek. Goed ontvetten en de juiste lijm werkt goed.
Je loopt wel het risico dat het lakdoek verder scheurt als je het van het frame haalt. Warm maken met een föhn of werken bij warm weer kan helpen om het doek heel te houden. Mij stoort de scheur alleszins niet.
Groeten,
Fred
Fietsenfan
Berichten: 2
Lid geworden op: 5 sep 2023, 20.25

Re: Gazelle "Tropical Green" Kettingkast

Bericht door Fietsenfan »

Hallo Fred,

bedankt voor je vriendelijke antwoord. Weet iemand wie destijds de lakdoeken voor Gazelle maakte of waar ik een replica kon krijgen?

Groeten

Stefan
Fongers1952
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21.18

Re: Gazelle "Tropical Green" Kettingkast

Bericht door Fongers1952 »

Fredkorpel schreef: 6 sep 2023, 14.29 Hallo Stefan,
Leuk dat je in het bezit bent gekomen van deze Gazelle. Ik vind dat de lakdoek kettingkast er nog heel mooi uitziet voor het origineel. Ik zou deze er gewoon op laten zitten. Eventueel kan je de scheur vanaf de binnenkant plakken met een oud stuk lakdoek. Goed ontvetten en de juiste lijm werkt goed.
Je loopt wel het risico dat het lakdoek verder scheurt als je het van het frame haalt. Warm maken met een föhn of werken bij warm weer kan helpen om het doek heel te houden. Mij stoort de scheur alleszins niet.
Groeten,
Fred
Ik ben het met Fred eens, het zal heel lastig zijn om een soortgelijke kettingkast te vinden. Je zou het in Berlicum op de beurs kunnen proberen op 8 oktober.
Maar van de kettingkast die er op zit is nog best iets te maken. Van binnenuit repareren en verstevigen.
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Plaats reactie