Juncker achterlicht.

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Plaats reactie
Menno Bakker
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 aug 2023, 16.47

Juncker achterlicht.

Bericht door Menno Bakker »

Beste forumleden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn volgende project. Ik ben wederom opzoek naar een achterlicht, maar deze keer een iets ouder variant.

Het is een achterlicht van een vooroorlogse Juncker, kon de 90 jarige eerste eigenaar mij vertellen en daar zit een achterlicht op wat niet helemaal compleet is. Heb het idee dat het binnenwerk mist, maar zeker weten doe ik het niet, omdat ik het type achterlicht nog niet ben tegengekomen.

Zie de foto's voor het achterlicht...
Bijlagen
20230914_131452.jpg
20230914_131425.jpg
20230914_131415.jpg
m-gineering
Berichten: 1443
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Juncker achterlicht.

Bericht door m-gineering »

Menno Bakker schreef: 14 sep 2023, 13.25 Beste forumleden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn volgende project. Ik ben wederom opzoek naar een achterlicht, maar deze keer een iets ouder variant.

Het is een achterlicht van een vooroorlogse Juncker, kon de 90 jarige eerste eigenaar mij vertellen en daar zit een achterlicht op wat niet helemaal compleet is. Heb het idee dat het binnenwerk mist, maar zeker weten doe ik het niet, omdat ik het type achterlicht nog niet ben tegengekomen.

Zie de foto's voor het achterlicht...
het kleine gat zal voor een rood verklikkerglaasje zijn geweest
Het grote gat diende voor de lamphouder
/Marten
Menno Bakker
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 aug 2023, 16.47

Re: Juncker achterlicht.

Bericht door Menno Bakker »

Zoiets had ik ook in gedachte, alleen dan zit ik nog met hoe de voeding naar het lampje toe moet. Ik heb nergens op de buitenkant de mogelijkheid om een stroomsnoer aan te bevestigen.
Maarten Waarlé
Berichten: 2349
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Juncker achterlicht.

Bericht door Maarten Waarlé »

Menno,
Het zal er zo uit moeten zien.
P1010181.jpg
P1010180.jpg
Ik heb deze wel over voor een klein bedrag.
Laat maar weten.

Maarten
Menno Bakker
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 aug 2023, 16.47

Re: Juncker achterlicht.

Bericht door Menno Bakker »

Heel graag.!! Stuur mij even een PB, zodat we het kunnen gaan regelen :) :) :)
fietser
Berichten: 814
Lid geworden op: 9 apr 2012, 23.01

Re: Juncker achterlicht.

Bericht door fietser »

Het achterlicht (van Wepewe) is wel naoorlogs, jaren 50. Dus of het achterlicht is niet origineel of de fiets is niet van voor de oorlog. Als de datering gebaseerd is op wat de eerste eigenaar zei, is de kans erg groot dat de fiets in werkelijkheid jonger is. Het framenummer zou het moeten uitwijzen.
Menno Bakker
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 aug 2023, 16.47

Re: Juncker achterlicht.

Bericht door Menno Bakker »

fietser schreef: 14 sep 2023, 19.55 Het achterlicht (van Wepewe) is wel naoorlogs, jaren 50. Dus of het achterlicht is niet origineel of de fiets is niet van voor de oorlog. Als de datering gebaseerd is op wat de eerste eigenaar zei, is de kans erg groot dat de fiets in werkelijkheid jonger is. Het framenummer zou het moeten uitwijzen.
@Fietser. Je hebt ook helemaal gelijk. Het klopt ook wel dat de fiets van na de oorlog is. De beste man was 90 en de fiets is 70 jaar oud zei hij. Door al mijn enthousiasme schreef ik vooroorlogs, maar dat had natuurlijk naoorlogs moeten zijn.

@Maarten: Het onderdeel past in ieder geval fantastich zoals op de foto te zien is :) :) :) :) ... Nogmaals ontzettend bedankt.
Bijlagen
20230915_143118.jpg
Plaats reactie