Geluk op de stort

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Lentjes
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 sep 2023, 13.52

Geluk op de stort

Bericht door Lentjes »

Aangezien ik nieuw ben, zal ik me allereerst voorstellen. Ik ben michiel. En ik ben liefhebber van de wat oudere gedateerde dingen. Ik heb bijvoorbeeld liever een oude ( dual of thorens) draaitafel en versterker, motor, fiets enz dan dat moderne spul. Waarom? Tja , misschien betere kwaliteit ,mooiere afwerking?
Zo ging ik laats met mijn zoontje naar een stortplaats om rommel weg te brengen. Boven op een grote berg oud ijzer zag ik een zwart frame . Op twee platte banden en kapot zadel na zag het er nog aardig uit. Zelfs de jas beschermers zaten er nog aan. Na netjes gevraagd te hebben of ik hem mocht meenemen, achter in de auto geschoven en thuis eens goed bekeken. Na een flinke wasbeurt om het ergste vuil eraf te wassen kwam een mooi logo van gazelle nr.8 te voorschijn. Hoe langer ik met die fiets bezig was hoe meer mooie dingen ik zag. Bijvoorbeeld het tandwiel alleen al met die gazellen erin verwerkt. (Moet er niet aan denken dat die fiets met een sorteerkraan in een grote container gepropt was.)ondertussen is dit een leuk opknap project geworden. Nieuwe banden en zadel besteld, achterlicht gevonden, en nu met de jasbeschermers aan de slag , waar toch wel een aantal scheuren in zaten. Dit los ik op met cordura. Een zwarte stof waar motorkleding van gemaakt wordt. Supper sterk en waterbestendig. Ondertussen staat een volgend project al te wachten . Een locomotief. Maar eerst deze gazelle de weg op krijgen. (Ik zal nog enkele foto's toevoegen als ik weet hoe ik ze kleiner kan maken op mijn tablet :D )
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 384
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Geluk op de stort

Bericht door Loopt spaak »

Hoi Michiel,

Mooi dat je die gered hebt. En volgens mij is hij in goede handen.
Foto’s plaatsen is wat lastig maar als je de foto even door appt naar een ander en weer terug is hij klein genoeg om hem te plaatsen.👍

Succes
Bandenplakker
Berichten: 512
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: Geluk op de stort

Bericht door Bandenplakker »

Dag Michiel,

Welkom op het forum! Er is hier enorm veel kennis en hulp, zoals je zult merken.
De echte liefhebbers hier zijn vaak geinteresseerd in framenummers, dus als je die alvast wilt geven ...

Groeten van een verwante geest als het om oude spullen gaat (ik repareer ook stereo-apparatuur op licht gevorderd niveau)

Dirk
Gebruikersavatar
Matthias
Berichten: 15
Lid geworden op: 1 okt 2022, 15.08

Re: Geluk op de stort

Bericht door Matthias »

ik maak om een foto te plaatsen altijd een schermafbeelding met windows knipprogramma dan is hij ook wel klein genoeg
Beau-Velo
Berichten: 317
Lid geworden op: 27 feb 2019, 20.39
Locatie: Eindhoven

Re: Geluk op de stort

Bericht door Beau-Velo »

Compress app werkt prima om foto’s op maat te krijgen voor dit forum.

En hoe leuk is het om zo’n fiets werkelijk van de schroothoop te redden! Je bent een held!
Veel plezier met je nieuwe hobby. Maar pas dit gaat je veel plaats kosten in je schuur.
Lentjes
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 sep 2023, 13.52

Re: Geluk op de stort

Bericht door Lentjes »

Bedankt voor jullie reacties en tips. Hier gelijk een foto's van het frame nr. ( hopelijk lukt het )
20230926_204415.jpg
Lentjes
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 sep 2023, 13.52

Re: Geluk op de stort

Bericht door Lentjes »

Hier nog een foto , al heb ik die wel aardig kleiner moeten maken. Hier moet ik nog even mee stoeien.
20230926_205641.jpg
fietshobbyist
Berichten: 640
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Re: Geluk op de stort

Bericht door fietshobbyist »

Lentjes schreef: 26 sep 2023, 21.00 nog even mee stoeien
Op PC: Windows - Paint - foto plakken uit bestand - formaat 100 => 20 - bijsnijden - opslaan - voilá
Fongers1952
Berichten: 719
Lid geworden op: 19 jun 2012, 21.18

Re: Geluk op de stort

Bericht door Fongers1952 »

Ziet er keurig uit, niet te geloven dat zo iets weggegooid wordt.
Kan je nog meer foto’s plaatsen?
Bouwjaar is 1956
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia
Lentjes
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 sep 2023, 13.52

Re: Geluk op de stort

Bericht door Lentjes »

20230928_195423_copy_1015x641(1).jpg
hier nog een foto zoals ik hem ongeveer van de stort heb gered. De jas en ketting beschermers had ik er al afgehaald.
Plaats reactie