Veterama Mannheim vers van de pers

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
Maarten Waarlé
Berichten: 2349
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Veterama Mannheim vers van de pers

Bericht door Maarten Waarlé »

Net terug van Mannheim, de grote beurs voor motoren auto`s fietsen en nog veel meer.
Ik was er vroeg en rond een uur of twee dacht ik : ik heb het wel gezien. Terug naar huis voor het donker is.
Een paar foto`s van het fietsgebeuren.
P1010222.jpg
Leuke ''ijzerdraadfiets''. Een uit verenstaal opgebouwde fiets uit het noorden.
Mee te nemen voor een kleine 1500 euro.
P1010220.jpg
P1010217.jpg
Een prachtige hoge bi van Meyer. Al waren er twijfels bij de experts van dit merk. In ieder geval een Franse tijdgenoot.
P1010250.jpg
P1010251.jpg
P1010252.jpg
Nooit verkeerd zo`n tricycle:
P1010255.jpg
Ik kwam ook twee maal Acatene Metropole tegen. Blijft een interessant merk
P1010224.jpg
P1010232.jpg
.

Maar wat mij het meest deed was deze wagen . Een Franse Donet Zedel in wat vergane staat. Zet maar bij mij in de tuin..
Daar is echt iets leuks van te maken.
P1010243.jpg
P1010239.jpg
9Bicy6clet!!3
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 feb 2014, 22.13

Re: Veterama Mannheim vers van de pers

Bericht door 9Bicy6clet!!3 »

Hallo Maarten,

Mooie Foto,s van interessante fietsen was zeker genieten daar ,nog een fiets meegenomen?

De Victrix op de foto heb ik ook en de Franse Metropool Cardan.

Groetjes Hans
velootje
Berichten: 229
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19.27

Re: Veterama Mannheim vers van de pers

Bericht door velootje »

bedankt voor de foto's en het weer was ook beter dan hier in belgië !

de meyer ziet er mij toch redelijk origineel uit !!
velootje
Berichten: 229
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19.27

Re: Veterama Mannheim vers van de pers

Bericht door velootje »

P.S zijn er ook foto's van de jongste beurs in Berlicum ?
Maarten Waarlé
Berichten: 2349
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Veterama Mannheim vers van de pers

Bericht door Maarten Waarlé »

Dat wist ik niet Hans , dat je ook zo`n verenstalen fiets hebt. Ik vraag me altijd af hoe strak deze fietsen rijden.
Joris heeft het eens mogen proberen in België maar misschien heb jij ook een rij ervaring.

Ik zelf heb geen fiets gekocht daar in Mannheim. Zit zelf een beetje op een drempel met de gedachte dat ik niet meer ''de zoveelste fiets'' wil kopen maar eerder een stapje verder wil zetten met een kangaroo of een tricycle of iets anders met bijzonder verhaal/techniek.
Bovendien heb ik nog wel het een en ander staan dat aandacht behoeft en nog door een proces van restauratie heen mag.
Ik had wel wat af te leveren bij een bevriende standhouder en kon er daardoor ook wat vroeger in.
Niet vroeg genoeg begreep ik van die kennis. Bij aanvang (donderdag avond al) gaan de bijzonderste dingen al van de hand. Er zou een Hirondelle superbe met zo`n rond frame zijn verhandeld (van handelaar naar handelaar). Dat gaat dan voorbij de 10.000 euro wel te verstaan.

De Meyer had ik ook graag mee genomen en inderdaad ik zie er ook geen afwijkingen in die het geen Meyer zouden maken.
Punt is dat er in Frankrijk destijds een aantal makers zijn geweest die Meyer nabouwde en het plaatje op de veer zou een of andere afwijking hebben.
Dus misschien een opgewaardeerde van een ander merk.
P1010254.jpg
Deze stand is voor mij altijd een kijken niet kopen stand. Plusminus 2 x de prijs die je willen uitgeven rekenen ze voor hun waren.
Wel mooi spul.
P1010249.jpg
Op naar Ranst dan maar.
Ik boor je velgen nog voor die tijd Kris.

Groeten,
Maarten
9Bicy6clet!!3
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 feb 2014, 22.13

Re: Veterama Mannheim vers van de pers

Bericht door 9Bicy6clet!!3 »

Hallo Maarten,

De Victrix verenstaal fiets rijdt wel lekker ,ik zal het wel een keer meenemen op een rit ,lijkt wel veel op een Safety fiets,foto,s onder fiets met technische bijzonderheid,ikzal een foto erbij doen,

Groetjes Hans

PS laatst stond of staat er op le bon coin ook een Meyer te koop voor 7000,-
Bijlagen
0DB03784-AEE2-4DA2-82D2-0C12DFFDF5B4.jpeg
B43F3E9D-CCAD-4646-9A83-B1B72F7E3ACC.jpeg
310230B9-A88D-4304-95F8-75E83769E2A1.jpeg
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 635
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Veterama Mannheim vers van de pers

Bericht door marco verbaant »

velootje schreef: 13 okt 2023, 23.11 P.S zijn er ook foto's van de jongste beurs in Berlicum ?
Ik zag er op FaceBook een paar...
https://www.facebook.com/Berlicum
Maarten Waarlé
Berichten: 2349
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Veterama Mannheim vers van de pers

Bericht door Maarten Waarlé »

Over vondsten en projecten.
Ik heb nog wel een fraaie Bosch lamp mee gekregen vanaf Veterama.
P1010259.jpg
P1010260.jpg
Dat kwam goed uit omdat ik eerder op de Duitse ''vereins veiling'' een fraaie Bosch dynamo had kunnen kopen.
Daarmee is een set geboren.
En over mijn toekomstige projecten. Als ik de CMC safety kaar heb (het voorwiel met name) dan ga ik aan de slag met mijn hoge bi`s die staan te wachten.
P1010262.jpg
Een Club uit 1878 en een Special Club uit 1881 . Dat zijn geen echte hoofdbrekers maar wel leuk om weer toonbaarder en berijdbaar te krijgen.
De voorvelg van de Special Club is hol en daar zitten plm. 20 deuken in. verder een remmetje maken en wat uiterlijkheden verbeteren.
Meer werk gaat er in m`n Pony Star zitten.
P1010266.jpg
Daar zijn de aandrijfmechanieken verdwenen al heb ik van een gewaardeerd clublid al wel de trommels gekregen.
Binnen in de naaf trommels zit een veer om de armen omhoog te krijgen (spiraal zoals bij een kolomboormachine) en daarnaast een fijn mechaniekje dat de vertanding op de naaf aandrijft. Hier ligt een leuke uitdaging maar gelukkig is me van verschillende kanten hulp aangeboden voor het opmeten van de onderdelen.
Ik had de fiets al voor corona gekocht in de USA maar mede door de pandemie heeft het tot dit jaar geduurd eer de fiets deze kant op kon komen.
Best raar om een betaalde fiets twee jaar aan de andere kant van de wereld te hebben staan voor dat het eindelijk lukt om een container te regelen.
De containers zijn ook een tijdje onbetaalbaar geweest omdat er veel vast stonden in China . Vreemde factoren die je niet zo maar bedenkt.

Groeten,
Maarten
9Bicy6clet!!3
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 feb 2014, 22.13

Re: Veterama Mannheim vers van de pers

Bericht door 9Bicy6clet!!3 »

Hallo Maarten,

Mooie collectie heb je,

Groetjes Hans
Maarten Waarlé
Berichten: 2349
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Veterama Mannheim vers van de pers

Bericht door Maarten Waarlé »

Interessant ,die Victrix constructie!
Ik rij er graag eens een rondje op Hans.

Mag altijd een keer langs komen als het zo uit komt.
Plaats reactie