Zwart maken chromen velgen?

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Plaats reactie
Hubert
Berichten: 115
Lid geworden op: 27 dec 2014, 12.31
Locatie: Velden

Zwart maken chromen velgen?

Bericht door Hubert »

Een van de wielen van de bakfiets die ik aan het opknappen ben, is ooit opnieuw bespaakt en er zit nu een verchroomde velg op. Ik wil die velg ook zwart hebben, net als de andere.

Iemand enige tips hoe ik het best een chromen velg zwart kan lakken?
m-gineering
Berichten: 1443
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: Zwart maken chromen velgen?

Bericht door m-gineering »

er zijn hechting verbeteraars, ook als spuitbus, voor moeilijke onderlagen zoals bv

Mipa 1K-Haftpromoter
Technical data sheet Page 1 / 2
Intended use
Mipa 1K-Haftpromoter (adhesion promoter) is a completely colourless universal plastic primer for many commonly
used plastics in the automotive sector (e. g. PP-EPDM, ABS, PC, ABS-PC, PMMA, PA, PUR, PVC, GRP). Its special
formulation provides adhesion to even the most challenging substrates without prior sanding. It can be used on steel,
aluminium (also polished or anodized), zinced substrates, stainless steel (also polished), non-ferrous metals (also
polished), chromed substrates, powder coatings and cathodic dip coatings. Time saving results can be achieved since
the material is fast drying, recoatable and the fact that there is no sanding required. Recoatable with Mipa 1K and 2K
topcoats. Mipa 1K-Haftpromoter is colourless, UV-resistant and therefore ideal for recoating with Mipa clearcoats.
/Marten
Hubert
Berichten: 115
Lid geworden op: 27 dec 2014, 12.31
Locatie: Velden

Re: Zwart maken chromen velgen?

Bericht door Hubert »

Dank. Zal er eens naar kijken.
stan97
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 dec 2022, 17.12

Re: Zwart maken chromen velgen?

Bericht door stan97 »

Ik heb zelf eens een chrome velg zwart gespoten.
Hiervoor heb ik het chroom eerst opgeruwd met scotch Brite. Dit geeft hele fijne krasjes die je niet meer terug ziet maar waar de primer wel goed op pakt. Daarna eroverheen gegaan met zwarte lak.

Groet,
Stan
Plaats reactie