FRANSE KRUISFRAME SAFETY
-
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 11 feb 2014, 22.13
FRANSE KRUISFRAME SAFETY
Ik ging na aanleiding van een advertentie voor een Hoge Bi maar deze Safety stond ook te koop en koos voor de Safety,
Hierbij wat foto,s,deze is niet gerestaureerd en heeft nog een klein beetje originele verf,ook zit er een origineel achterspatbord bij,en het frame en wielenhebben alle hetzelfde nummer 1801 en de trappers hebben ook nummers,
Groetjes Hans
Hierbij wat foto,s,deze is niet gerestaureerd en heeft nog een klein beetje originele verf,ook zit er een origineel achterspatbord bij,en het frame en wielenhebben alle hetzelfde nummer 1801 en de trappers hebben ook nummers,
Groetjes Hans
Laatst gewijzigd door 9Bicy6clet!!3 op 10 jan 2024, 19.49, 4 keer totaal gewijzigd.
Re: ENGELSE SAFETY
Schitterend. Lijkt zo in hele goede staat, rijdend.
Frame ziet er ook aardig stijf uit.
Ik ben er altijd benieuwd naar hoe die fietst.
Extra voordeel is dat je deze nog altijd kunt ombouwen naar belt drive .
Groeten,
Arjan
Frame ziet er ook aardig stijf uit.
Ik ben er altijd benieuwd naar hoe die fietst.
Extra voordeel is dat je deze nog altijd kunt ombouwen naar belt drive .
Groeten,
Arjan
-
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 11 feb 2014, 22.13
Re: ENGELSE SAFETY
Hallo Arjan,
De fiets is in goede staat en fiets iets zwaarder als een ,,normale,, fiets en de vorige eigenaar heeft de velgen voorzien van nieuw rubber,nu nog op zoek naar handvaten en een boutjevoor de rem die is zoekgeraakt,
Groetjes Hans
De fiets is in goede staat en fiets iets zwaarder als een ,,normale,, fiets en de vorige eigenaar heeft de velgen voorzien van nieuw rubber,nu nog op zoek naar handvaten en een boutjevoor de rem die is zoekgeraakt,
Groetjes Hans
-
- Berichten: 2369
- Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49
Re: ENGELSE SAFETY
Mooie vondst Hans!
Gaaf ook dat het achterspatbord er nog bij zit. Dat kleed de fiets wat meer aan vind ik.
Ik zie verschillende merktekens op de kop van de crank staan. Is dat uit te zoemen alsnog?
Ben benieuwd of er een merk bij te vinden is.
groeten,
Maarten
Gaaf ook dat het achterspatbord er nog bij zit. Dat kleed de fiets wat meer aan vind ik.
Ik zie verschillende merktekens op de kop van de crank staan. Is dat uit te zoemen alsnog?
Ben benieuwd of er een merk bij te vinden is.
groeten,
Maarten
Re: ENGELSE SAFETY
Zeker een mooie aanwinst Hans, in die staat kom je ze niet veel tegen.
ook ik ben benieuwt of je meer merk tekens tegenkomt.
ook ik ben benieuwt of je meer merk tekens tegenkomt.
-
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 11 feb 2014, 22.13
Re: ENGELSE SAFETY
Hallo Maarten en Theodorus,
Er staan zeker nog meer tekens en cijfers op de crank en trapper ook staat de fabrikant EOLIUS PATENT OP HET CRANKSTEL ,ik maar er betere foto,s van,
Groetjes Hans
Er staan zeker nog meer tekens en cijfers op de crank en trapper ook staat de fabrikant EOLIUS PATENT OP HET CRANKSTEL ,ik maar er betere foto,s van,
Groetjes Hans
-
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 11 feb 2014, 22.13
Re: ENGELSE SAFETY patent cranks 1876
Hierbij de Foto,s van de trappers en crank,patent uit 1876 ? Op de wielnaven staat 1877 helaas lukt een foto nemen daar niet van
Groetjes Hans
Groetjes Hans
- Loopt spaak
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
- Locatie: Veluwe
Re: ENGELSE KRUISFRAME SAFETY
Prachtfiets Hans.
Mooie aanwinst in de verzameling.
Mooie aanwinst in de verzameling.
-
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 11 feb 2014, 22.13
Re: ENGELSE KRUISFRAME SAFETY
Dank je Erik,
Groetjes Hans
Groetjes Hans
-
- Berichten: 2369
- Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49
Re: ENGELSE KRUISFRAME SAFETY
Interessante merktekens Hans.
Ik zie dat de linker crank aan de rechter kant is beland en vice versa.
Mijn eerste safety was een voor Hirondelle gemaakt fiets met een aantal de zelfde onderdelen als jouw fiets.
Bijvoorbeeld de trapas die ook van Bown was Ik had ook vernikkelde naven met daarin ''Simplex'' patent 1877 Als ik het me goed herinner.
Of was het 1887 .Ik weet het niet meer precies wel dat het framenummer ook in de naven stond. Aan de zijkant, buiten de spaken.
Simplex was een merk van Bown. Er is ook wel bekend wie er gebouwd heeft voor Hirondelle, Saint Etienne maar ik kom daar nu even niet meer op. Jouw fiets heeft wel wat weg van die Hirondelle waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het er ook een is.
Een aantal onderdelen lijken wel van de zelfde leverancier te komen.
groeten,
Maarten
Ik zie dat de linker crank aan de rechter kant is beland en vice versa.
Mijn eerste safety was een voor Hirondelle gemaakt fiets met een aantal de zelfde onderdelen als jouw fiets.
Bijvoorbeeld de trapas die ook van Bown was Ik had ook vernikkelde naven met daarin ''Simplex'' patent 1877 Als ik het me goed herinner.
Of was het 1887 .Ik weet het niet meer precies wel dat het framenummer ook in de naven stond. Aan de zijkant, buiten de spaken.
Simplex was een merk van Bown. Er is ook wel bekend wie er gebouwd heeft voor Hirondelle, Saint Etienne maar ik kom daar nu even niet meer op. Jouw fiets heeft wel wat weg van die Hirondelle waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het er ook een is.
Een aantal onderdelen lijken wel van de zelfde leverancier te komen.
groeten,
Maarten