Fietstochten voor iedereen met een oude fiets

Beurzen, evenementen en toertochten voor liefhebbers van historische fietsen.
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1574
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Fietstochten voor iedereen met een oude fiets

Bericht door Fotomaan »

Het is alweer even geleden dat ik heb bedacht om ritten te organiseren in ‘alle hoeken van Nederland’. Eerst moest ik even uit mijn Burnout kruipen maar nu begin ik er toch wel weer veel zin in te krijgen.
De gedacht kwam bij mij op toen ik berichten op het forum tegenkwam dat het voor leden van de vereniging de oude fiets te veel gereis was om aan een rit mee te doen. Heel begrijpelijk als je in Maastricht, Cadzand of Delfzijl woont maar dat verandert natuurlijk als er daar in de buurt ook eens iets georganiseerd wordt.
Als ik na februari op bijvoorbeeld iedere eerste zaterdag van de maand een rit organiseer dan kom ik in één jaar zeker bij acht of negen ritjes.
Genoeg om alle grensstreken en de kust te verkennen.
Austral man en ik zijn al bezig met de eerste rit. Die zal zaterdag 30 maart 2024 in oost Groningen verreden worden.
We starten in Oostwold, gaan richting Termunterzijl, over de dijk van de Dollard en langs Hongerige Wolf weer terug.
Alles bij elkaar een rit van iets meer dan veertig kilometer.
Deze aankondiging is nog niet helemaal compleet. Austral man gaat eerst nog de route verkennen. De tijd van vertrek en de pauzeplekken moeten nog gevonden worden.
Voor de andere ritten zal de vertrektijd steeds ergens tussen 10:00 en 11:00u zijn en zal de afstand steeds ergens tussen de veertig en vijf en veertig kilomter liggen.
Als al die details duidelijk zijn dan worden ze ruim op tijd bekend gemaakt.

Verder wil ik ritten organiseren vanuit:
4 mei. Breskens in Zeeuws Vlaanderen.
1 juni. Korteven om het Markiezaatsmeer heen.
6 juli. Landgoed de Utrecht in Noord-Brabant.
3 augustus. Maastricht langs de Maas naar Eijsden.
7 september. De Horst naar Kleve, Duitsland en weer terug door het Reichswald.
5 oktober. Winterswijk naar Rekken. Da’s op de heenweg ook door Duitsland.
Verder zijn er nog Friesland, de kop van Noord-Holland, de kust, de grote polders en de eilanden wat wil zeggen dat we in 2025 vrolijk verder kunnen.

Data, tijden en adressen komen nog. Aanmelden is niet nodig maar ondertussen ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig of en hoeveel animo er is voor deze ritten.
Laat maar eens weten wat jullie als leden van Vereniging De Oude Fiets er van vinden en of jullie enthousiast zijn om mee te fietsen.

Groetjes van mij,
Charles
Laatst gewijzigd door Fotomaan op 4 feb 2024, 15.09, 4 keer totaal gewijzigd.
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Gebruikersavatar
wimjansen
Berichten: 684
Lid geworden op: 4 aug 2012, 14.07
Locatie: Weesp

Re: Fietstochten voor iedereen met een oude fiets

Bericht door wimjansen »

Prima initiatief: het wordt een mooie zomer!
DCR gaat nooit verloren....
Fredkorpel
Berichten: 120
Lid geworden op: 15 dec 2021, 13.09
Locatie: Roosendaal

Re: Fietstochten voor iedereen met een oude fiets

Bericht door Fredkorpel »

Charles,

Ik heb zeker interesse om mee te fietsen. Ik zie dat er al een heel dicht in de buurt gepland staat en nog een in Brabant die niet te ver weg is. Maar een stuk rijden voor een mooie tocht vind ik ook niet erg.
Mooi initiatief!

Groeten,
Fred
Bandenplakker
Berichten: 512
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: Fietstochten voor iedereen met een oude fiets

Bericht door Bandenplakker »

"Hear, hear!" roepen ze in het Britse parlement als ze iets een goed idee vinden.
Dat doe ik nu ook voor het jouwe/dat van jullie. Mijn complimenten!

Dirk
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 663
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Fietstochten voor iedereen met een oude fiets

Bericht door non-fixie »

Leuk initiatief! Zo ver vooruit wil ik me nog niet vastleggen, maar ik hou het in de gaten.
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1574
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Fietstochten voor iedereen met een oude fiets

Bericht door Fotomaan »

Bedankt voor de leuke en positieve reacties.
Dat geeft de burger moed. :P
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
TheodK
Berichten: 412
Lid geworden op: 21 jun 2012, 19.48

Re: Fietstochten voor iedereen met een oude fiets

Bericht door TheodK »

Erg leuk idee Charles. ik ga vast wel een aantal keren mee.
Sommige plekken lijken me heel interessant. zoals rond het Markiezaatsmeer. ik heb in de tijd dat ik in Zeeland werkte veel flora onderzoek gedaan in de schorren en slikken voor de aanleg van de Oesterdam. Leuk om daar weer eens te komen.
Als zo'n rit erg ver weg is kan ik het eventueel ook combineren met een nachtje slapen bij "vrienden op de fiets". Dat is altijd wel leuk.

groet Theo
Website over de Burgers rijwielfabriek| www.burgers-enr.net
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1574
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Fietstochten voor iedereen met een oude fiets

Bericht door Fotomaan »

TheodK schreef: 3 dec 2023, 08.14 Erg leuk idee Charles. ik ga vast wel een aantal keren mee.
Sommige plekken lijken me heel interessant. zoals rond het Markiezaatsmeer. ik heb in de tijd dat ik in Zeeland werkte veel flora onderzoek gedaan in de schorren en slikken voor de aanleg van de Oesterdam. Leuk om daar weer eens te komen.
Als zo'n rit erg ver weg is kan ik het eventueel ook combineren met een nachtje slapen bij "vrienden op de fiets". Dat is altijd wel leuk.

groet Theo
Hoi Theo,
Leuk dat je het kent daar.
Wij zijn al meerdere keren langs de oostzijde van de Kreekraksluizen gefietst maar nog nooit over de oesterdam. Dat gaan we nu dan eens doen.

Groet Charles
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Enfield
Berichten: 252
Lid geworden op: 11 mar 2020, 09.16

Re: Fietstochten voor iedereen met een oude fiets

Bericht door Enfield »

Prima plan! Ik kom naar Breskens.
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1574
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Fietstochten voor iedereen met een oude fiets

Bericht door Fotomaan »

TheodK schreef: 3 dec 2023, 08.14 Als zo'n rit erg ver weg is kan ik het eventueel ook combineren met een nachtje slapen bij "vrienden op de fiets". Dat is altijd wel leuk.

groet Theo
Bedankt voor de tip want ik vergeet nog te vermelden dat wij al jaren lid zijn van Vrienden op de Fiets.
We hebben daar veel goede ervaringen mee en het is dus beslist een aanrader en daarom voor iedereen die het onverhoopt nog niet kent hier de link naar de website.
https://www.vriendenopdefiets.nl/
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Plaats reactie