voorstellen

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
martienkuijpers
Berichten: 1
Lid geworden op: 2 dec 2023, 17.14

voorstellen

Bericht door martienkuijpers »

peregrine c.jpg
Hoi, ik ben Martien Kuijpers en sinds meer dan een jaar lid van de mooie vereniging "de oude fiets". Als hobby heb ik natuurlijk fietsen op de race, mtb en gewone stadsfietsen. Daarnaast heb ik na mijn pensionering het sleutelen wat meer opgepakt.
Afgelopen jaar heb ik aan een oude franse Peregrine met een driespeed (was orgineel 2 speed) Cyclo derailleur gepoetst, geschuurd, gelakt en gesleuteld. Gekocht via marktplaats en het was een en al roest.
Wielen opnieuw gespaakt en een nieuwe (oude) dubbele versnellingskabel gemonteerd. Ik denk dat deze fiets van de jaren 30 is maar ik weet het zeker niet zeker.
In de foto's kunnen jullie het resultaat zien. Voor en na restauratie.
Mochten jullie meer info hebben over het bouwjaar van deze fiets dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groeten,
Martien
Bijlagen
peregrine b.jpg
peregrine a.jpg
fietshobbyist
Berichten: 640
Lid geworden op: 13 mar 2019, 15.14
Locatie: Salland

Re: voorstellen

Bericht door fietshobbyist »

Welkom bij de club mijnheer Kuijpers.
U hebt grondig werk verricht. Ook de wielen helemaal schoongemaakt en opnieuw gespaakt, bijvoorbeeld.
Het is geen antwoord op uw vraag maar zo te zien zat er van origine een sluitring achter de achterasmoer en is dat nu niet meer het geval. Het is hoe dan ook wel aan te bevelen, een sluitring op een sleufgat.
Ik vraag me trouwens af of de spatborden origineel zijn - al kan bij zo een oude fiets natuurlijk wel het één en ander vervangen zijn.
Gebruikersavatar
velofilie
Berichten: 353
Lid geworden op: 16 apr 2018, 21.35

Re: voorstellen

Bericht door velofilie »

Op Ton-Ton Velo stond deze (slechte) foto, met 1938 als jaartal.

Groet, Wiel
Bijlagen
DelcampeNet.jpg
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 663
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: voorstellen

Bericht door non-fixie »

Welkom, Martien!

En mooie fiets die je hebt meegebracht. Dank voor de foto's!
Plaats reactie