Twee spots in Utrecht-centrum

In deze rubriek staat iedere maand een andere 'vondst' centraal.
Plaats reactie
Bandenplakker
Berichten: 512
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Twee spots in Utrecht-centrum

Bericht door Bandenplakker »

Twee Gazelles, niet heel oud, maar goed geconserveerd.
[Bijlagen]
(Vindplaats, meer en/of grotere foto's op aanvraag per PM verkrijgbaar)

Dirk
Bijlagen
oude heren_Gazelle_IMG_20231202_134731_D.jpg
oude dames_Gazelle_IMG_20231202_134243_D.jpg
Woldman
Berichten: 182
Lid geworden op: 15 jan 2023, 07.46
Locatie: Amsterdam

Re: Twee spots in Utrecht-centrum

Bericht door Woldman »

Toch 60+ en 50+ en nog volledig in functie. 👍
Zo hoort het. Veel verzamelaars onder ons (ik zelf ook) koesteren onze fietsen maar gebruiken ze eigenlijk veel te weinig.
Beau-Velo
Berichten: 317
Lid geworden op: 27 feb 2019, 20.39
Locatie: Eindhoven

Re: Twee spots in Utrecht-centrum

Bericht door Beau-Velo »

Dit zijn waarschijnlijk oude raspaarden die nog heerlijk fietsen en om die reden dagelijks gebruikt worden en op die manier geliefd en in stand gehouden door hun eigenaars.
Ze worden nog steeds gebruikt waar voor bedoeld zijn. De staat is ook niet slecht voor hun leeftijd. Waarschijnlijk geen buitenslapers en netjes worden gehouden.
Ik kan hier wel van genieten op straat zoals bandenplakker dat ook doet. Leuke hobby om ze onderweg even op de foto te zetten. Dat zie je in klassieke auto tijdschriften ook vaak.”gespot onderweg”
Ik heb de pech om voor mijn werk met een Chinese elektrische auto op pad te moeten maar gebruik mijn klassieke fietsen ook voor een boodschap om de hoek naar de markt of het café. Heb ook geen moderne fiets.

Ga zo door Dirk👍
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 637
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Twee spots in Utrecht-centrum

Bericht door marco verbaant »

Woldman schreef: 7 dec 2023, 18.10 Toch 60+ en 50+ en nog volledig in functie. 👍
Zo hoort het. Veel verzamelaars onder ons (ik zelf ook) koesteren onze fietsen maar gebruiken ze eigenlijk veel te weinig.
Een waarheid als een koe :x . Een van de redenen waarom ik persé geen verzamelaar wil worden. Het worden té snel "kijkfietsen". Onlangs een racefiets verkocht uit 1954, prima rijdbaar, en die door verkoop weer door iemand gebruikt kan/zal worden. Ondertussen had ik alweer een nieuwe die eenzelfde lot zal treffen, kijkfiets dus... Een nieuwere moderne racefiets is daarentegen juist wel een gooi- en smijtfiets... :D
veenofiets
Berichten: 354
Lid geworden op: 7 jan 2022, 21.33

Re: Twee spots in Utrecht-centrum

Bericht door veenofiets »

Klopt allemaal. Enkel is mijn HF 70 na een paar updates die hem gelijk een stuk origineler maken wat te duur geworden om alleen te laten staan dus geen boodschappen en klap maar bij AH in het rek fiets meer uitgezonderd boerderij winkels daar blijf ik toch dicht bij de fiets.

Freek
Plaats reactie