Raleigh kruisframe van 1922

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1587
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Raleigh kruisframe van 1922

Bericht door Fotomaan »

Hoi Michiel,

En ik vind het natuurlijk mooi om te zien dat er transportbanden van Vredestein zijn gemonteerd :P

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: Raleigh kruisframe van 1922

Bericht door Michiel Röben »

Hoi Charles,
Ja en extra zware kwaliteit ook nog... Ik ga er wel gewone banden omzetten, vind het wel een beetje te zwaar voor zo'n gewone fiets.

groeten,
Michiel ;)
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: Raleigh kruisframe van 1922

Bericht door Michiel Röben »

Hoi Martin,
Het nikkel is wel aangetast hoor. De achtervork kan vast blijven in dit model. Je moet wel het achterspatbord er af halen om het wiel te kunnen weghalen.
Geen logo's kunnen vinden, de lak was waarschijnlijk te ver weg. Waar heb jij je transfers gekocht? Ik zit er aan te denken om ook de transfers en biezen weer te plaatsen. Dan moet ik dus ook het gehele frame opnieuw lakken. Maar daar knapt ie ook wel weer van op.
De velgen gepolijst met staalborstel 30% roest en wat nikkel. Ik hoop dat ze voorlopig zo blijven. Heb jij al een spatbord voor je voorwiel van je Raleigh?
Volgens mij heb je hem al redelijk compleet? Volgens mij had je ook al een nikkelen velg gescoord op de beurs van Berlicum?

groeten,
Michiel ;)
Martin H.
Berichten: 88
Lid geworden op: 20 jun 2012, 22.01

Re: Raleigh kruisframe van 1922

Bericht door Martin H. »

Hallo Michiel,

nou compleet is een groot woord, heb wel een voorvelg 32 gaats gekocht in mooie oude nikkel staat. Nu nog 40 gaats in nikkel vinden, verder moet er eigenlijk wat vernikkeld gaan worden . Het stuur moet nog gericht worden, eigenlijk is het geheel een stapel onderdelen in de schuur. origineel gehavend achterspatbord wel zo'n zware voorvork als wat jij hebt. Ben er ook niet uit of ik hem überhaupt wel ga afmaken, hij is voor mij te klein, rond de 68 cm, en dan vroeg dus het stuur wat meer naar de zadelpen. Ik denk met een lengte tot 180 cm goed op te fietsen maar met 2 meter wordt het lastig. Mijn transfers heb ik vorig jaar toevallig gekocht op marktplaats wel een oud setje dus dat is mooi. Via Maarten W. wat onderdelen gekocht. Maar het feit dat hij te klein is voor mij maakt dat ik er niet zo veel aan doe. Heb heel veel onderdelen schoongemaakt en netjes gevet in doosjes gedaan. De wielen erin, spatborden erop en zadel en stuur. dan is hij fietsbaar. Omdat hij zo vroeg is 1912 heb ik hem nog steeds bewaard.

Mischien moet ik hem t.z.t. maar zien te ruilen voor een hoge fiets van voor de oorlog.

Groeten,

Martin
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: Raleigh kruisframe van 1922

Bericht door Michiel Röben »

Misschien dat een van de Maarten's belangstelling heeft. Het is een hele oude dus daar moet je wel iets tegen kunnen ruilen lijkt me. Het zijn ook lange mannen dus die hebben ook wat hogere fietsen staan.

groeten,
Michiel ;)
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1587
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Raleigh kruisframe van 1922

Bericht door Fotomaan »

Hoi Michiel,

Ja, zou ik ook doen. Het zijn wel mooie oude banden, zeker die crème kleurige maar je moet ze wel knetterhard oppompen want anders leveren ze een rolweerstand op waar je ú tegen zegt.
Niet álles was vroeger beter 8-)

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: Raleigh kruisframe van 1922

Bericht door Michiel Röben »

Fotomaan schreef:Hoi Michiel,

Ja, zou ik ook doen. Het zijn wel mooie oude banden, zeker die crème kleurige maar je moet ze wel knetterhard oppompen want anders leveren ze een rolweerstand op waar je ú tegen zegt.
Niet álles was vroeger beter 8-)

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Het valt wel mee, dat belooft wat als ik er gewone banden op zet...

groeten,
Michiel ;)
Durabo88
Berichten: 2592
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Raleigh kruisframe van 1922

Bericht door Durabo88 »

Beste Michiel,

Waarom laat je de oude velgen eigenlijk niet opnieuw nikkelen?

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1587
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Raleigh kruisframe van 1922

Bericht door Fotomaan »

Hoi Yorick,

Dat vernikkelen begint voor mij nu ook interessant te worden.
Ik zit op zo'n punt in mijn hobby dat ik onderhand wel genoeg bij elkaar gekocht en weer in elkaar geschroefd heb dus nu wordt het tijd om de puntjes op de i te gaan zetten.
Daarom ben ik nieuwsgierig naar een adres waar ik kan laten verkoperen, vernikkelen en verchromen.

Tips, iemand?

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Durabo88
Berichten: 2592
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Raleigh kruisframe van 1922

Bericht door Durabo88 »

Beste Charles,

Op zo'n punt zit ik nu ook, maar dan eerder vanwege de ruimte.

Wie heeft er een adres in de omgeving van Amsterdam?

Moet ik van te voren de moffel laten wegstralen voor ik het kan laten verchromen?

Ik wil namelijk mijn Simplex uit 1939 (plakmerk Nederlandse leeuw staat erop) van verchroomde velgen gaan voorzien en andere delen opnieuw laten verchromen.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
Plaats reactie