Voorstelling

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
Plaats reactie
BobHampie
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2024, 22.04

Voorstelling

Bericht door BobHampie »

Hallo, ik ben Harmen, 48 jaren oud, woonachtig in Empe.
Ik heb, waarschijnlijk door hersenspoeling van mijn Opa en Oma die beiden hun werkzame leven doorgebracht hebben in de Gazelle fabriek in Dieren, liefhebberij ontwikkeld voor het rijden op een oude Gazelle fiets.

Niet zo lang geleden ben ik aangereden op mijn fiets uit 1938 die daarbij zoveel schade heeft opgelopen dat repareren geen nut meer zou hebben.

Dit maakte dat ik op zoek ben gegaan op een mooie vervanger en ik denk dat ik die gisteren gekocht heb.
Het is een Gazelle , volgens het framenummer , uit 1927.
Ik hoop dat ik deze fiets nog lang kan gebruiken…

Ik zou best een foto toe willen voegen maar ik heb nog even geen idee hoe dat werkt, komt vast nog wel eens goed.

Groet

Harmen
Bijlagen
Gazelle16_1927.jpeg
Gazelle13.jpeg
Durabo88
Berichten: 2531
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Voorstelling

Bericht door Durabo88 »

Welkom op het forum. Ik ken het gebied rond Empe-Tonden wel een beetje, maar dat is wel even geleden.
Jammer van je eerste fiets en fijn dat je een vervangend exemplaar hebt gevonden.
Ik wens je veel plezier met deze hobby en stel gerust vragen in de daarvoor bestemde rubrieken! :)
Sportief fietsend!
Gebruikersavatar
Loopt spaak
Berichten: 384
Lid geworden op: 28 dec 2019, 19.04
Locatie: Veluwe

Re: Voorstelling

Bericht door Loopt spaak »

Hoi Harmen welkom bij de mooie club.
Je hebt een mooie fiets gekocht. En je woont in een mooi buurtje.👍
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 663
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: Voorstelling

Bericht door non-fixie »

Welkom, Harmen! Veel plezier met je nieuwe fiets!
Rutger Kappes
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 jun 2021, 19.07

Re: Voorstelling

Bericht door Rutger Kappes »

Hoi Harmen,

Welkom bij de club!
Dat is nog eens een mooie vervanger voor je Gazelle uit 1938.
En wat leuk, nog een Gazelle liefhebber in de buurt!

Groet,

Rutger
BobHampie
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2024, 22.04

Re: Voorstelling

Bericht door BobHampie »

Leuk om erbij te zijn hier.
Grappig dat er dus blijkbaar wat meer mensen hier in de buurt plezier beleven aan oude fietsen, niet dat ik de illusie had dat ik de enige zou zijn maar toch…
Ook begreep ik dat ik om nog meer informatie te vinden, lid kan worden van een vereniging ofzo, daar moet ik nog even naar kijken.

Ik weet dat niet alles aan de fiets helemaal origineel is, ik weet alleen nog niet of ik daar veel mee gaan doen, ik vind het namelijk nu al supertof om met het ding te rijden.

Wellicht dat ik m’n neus even laat zien ergens met een ritje ergens een beetje in de buurt.
Plaats reactie