EMPO aangeboden aan onze leden

Plaats reactie
Floris91
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 mar 2018, 10.30

EMPO aangeboden aan onze leden

Bericht door Floris91 »

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... nt=app_ios

Een prachtige fiets:

De grootvader van de aanbieder was Kolenboer in Wormer van 1934 tot 1963. In 1953 trouwden zijn ouders en gingen bij de werf wonen. ; Mij grootvader had een oude fiets, te kleine fiets, om heen en weer naar huis te rijden in het dorp. Tot op een goed moment mijn moeder de beschikking kreeg over een Solex. Dat vond mijn grootvader ook wel wat en kroop met zijn zwarte kolenpak op de Solex om tussen de middag naar huis te gaan om te eten. Het was geen gezicht, hij was er veel te groot voor (1,90 en schoenmaat 52) Mijn moeder boos natuurlijk, zij kwam onder zwarte kolenstof bij haar werk aan. Koop zelf maar eens een goede fiets heeft zij gezegd en zo kwam hij aan de Empo, gelijk met 3 versnellingen. Gekocht bij Jacob Leewerink in het dorp. Na zijn pensionering bleef hij tot ver in de zestiger jaren de fietsenmaker bezoeken om er regelmatig een zwaar shaggie van Van Nelle te roken, dat mocht hij thuis niet. Later heeft hij de fiets voor mij opgeknapt om naar school en station te rijden. Dat laatste ging niet, de fiets was te lang voor de fietskluis van de NS. Bovendien was de fiets eigenlijk te groot voor mij.
Sindsdien stond de Empo binnen in een oude kolenloods, maar verliest het van de tands des tijds.
Tot zover de “Empo-story”.
Ook belangrijk vind ik dat een liefhebber er wat aan heeft en niet eindigt bij een station met een krom voorwiel.

Is er een lid die hem wil ophalen? Een mooi bedankje is wel op zijn plaats natuurlijk.
Bandenplakker
Berichten: 512
Lid geworden op: 9 nov 2013, 16.12

Re: EMPO aangeboden aan onze leden

Bericht door Bandenplakker »

Inclusief de on-ver-woest-bare PTT-fietstas?
Die tas heb ik al, ben er mee naar Santiago en naar Rome gefietst.

Dirk
Floris91
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 mar 2018, 10.30

Re: EMPO aangeboden aan onze leden

Bericht door Floris91 »

die krijg je er volgens mij gewoon bij ;).

Niemand interesse?

Anders ga ik hem graag nog een keer ophalen, ik moet binnenkort sowieso die kant op en met een fiets in de hand fietsen en twee fietsen in de trein meenemen is mij niet vreemd.
Plaats reactie