Raleigh kruisframe U54196 (denk ik?)

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: Raleigh kruisframe U54196 (denk ik?)

Bericht door Michiel Röben »

By the way Maarten, hoe staat het met jouw xframe van Raleigh? Vordert de restauratie al een beetje? Ga je de fiets nog voorzien van biezen?
Ben best benieuwd naar het resultaat. Sneak preview op het forum?
Zal me benieuwen of de bezitter van zijn Raleigh afwil. Zo zie je ze nooit en dan vliegen ze om je oren, maar de mooie vroege ja die blijven allemaal verborgen in collecties. Ik had het geluk dat deze eigenaar ging "ruimen" hij heeft nog een andere fiets waar ik aan wil peuteren alleen overvraagt hij een beetje. Dan moet je geduld hebben... Verder nog leuke nieuwe fietsen Maarten?

groeten,
Michiel ;)
Gebruikersavatar
JocoFoto
Berichten: 338
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.48
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Re: Raleigh kruisframe U54196 (denk ik?)

Bericht door JocoFoto »

Ik zal een briefje componeren en aan de fiets bevestigen. Wie weet is deze fiets te redden!
www.joco.me voor meer (fietsen)foto's
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Raleigh kruisframe U54196 (denk ik?)

Bericht door maartenB »

Helemaal top!

En @ Michiel: ik zal bij de restauratiebeschrijving van de Raleigh binnenkort wel een update plaatsen, ben nu vooral met de girder frame bezig, naast heel veel andere dingen.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: Raleigh kruisframe U54196 (denk ik?)

Bericht door Michiel Röben »

Ik moet snel weer eens langs komen in Tilburg.

groeten Michiel ;)
Gebruikersavatar
JocoFoto
Berichten: 338
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.48
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Re: Raleigh kruisframe U54196 (denk ik?)

Bericht door JocoFoto »

Er zitten nu twee briefjes op de fiets, met mijn email adres erop en een begeleidend schrijven. Nu is het afwachten geblazen......... Spannend!
www.joco.me voor meer (fietsen)foto's
regina
Berichten: 121
Lid geworden op: 10 jan 2013, 21.59

Re: Raleigh kruisframe U54196 (denk ik?)

Bericht door regina »

hai jocofoto ja leuk he zo doe ik het altijd en meestal werkt het ook nog ook vaak voor niks of een paar tientjes of ruilen voor een andere fiets ik hoop dat het je-jullie lukt wordt vast een nieuwe rage door heel nederland overal briefjes erop haha tja en na een bepaalde tijd bij geen reactie hang ik er nog een ander briefje op van wanneer u niet reageert voor die en die datum ga ik er vanuit dat ie van niemand is en neem ik hem mee maar meestal heb ik voor die tijd al een reactie groetjes regina
Gebruikersavatar
Eysfan
Berichten: 326
Lid geworden op: 5 jun 2012, 14.35

Re: Raleigh kruisframe U54196 (denk ik?)

Bericht door Eysfan »

Wat we al vermoedden blijkt het geval te zijn; Raleigh leverde nog kruisframe fietsen naar Nederland toen ze in Engeland al uit het programma gehaald waren.

In Engeland was het tot 1932 het duurste Raleigh model, de Superbe. In Nederland werden ook goedkopere uitvoeringen geleverd, zonder versnellingen en zelfs met lakdoek kettingkast.

Zie de zojuist aan de documentatiebank toegevoegde Raleigh catalogi van 1936 en 1939.

Groeten,
Sjoerd
Gebruikersavatar
JocoFoto
Berichten: 338
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.48
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Re: Raleigh kruisframe U54196 (denk ik?)

Bericht door JocoFoto »

Binnenkort een uitgebreide analyse van deze fiets - want de eigenaar heeft gereageerd op mijn briefjes en ik ga hem morgen ophalen (de fiets, niet de eigenaar :D )
www.joco.me voor meer (fietsen)foto's
Gebruikersavatar
Nick013
Berichten: 260
Lid geworden op: 12 nov 2012, 22.02
Locatie: Tilburg

Re: Raleigh kruisframe U54196 (denk ik?)

Bericht door Nick013 »

JocoFoto schreef:Binnenkort een uitgebreide analyse van deze fiets - want de eigenaar heeft gereageerd op mijn briefjes en ik ga hem morgen ophalen (de fiets, niet de eigenaar :D )
hahaha cool! 8-)
Less is more :mrgreen:
Maarten Waarlé
Berichten: 2349
Lid geworden op: 5 jun 2012, 21.49

Re: Raleigh kruisframe U54196 (denk ik?)

Bericht door Maarten Waarlé »

Ha , ja dat is een leuke ontwikkeling.
We zijn benieuwd naar het verhaal!

Maarten
Plaats reactie