Raleigh kruisframe U54196 (denk ik?)

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
regina
Berichten: 121
Lid geworden op: 10 jan 2013, 21.59

Re: Raleigh kruisframe U54196 (denk ik?)

Bericht door regina »

zo zie maar weer waar een simpel briefje toe kan leiden grt regina
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Raleigh kruisframe U54196 (denk ik?)

Bericht door maartenB »

Maarten Waarlé schreef:Ha , ja dat is een leuke ontwikkeling.
We zijn benieuwd naar het verhaal!

Maarten

Het eind van het verhaal komt in elk geval in Tilburg te staan! :o :D :) :lol: :lol: :lol: :oops: :evil: :roll: 8-) :D :D :D :D
Vind ik na het doorzoeken van al die catalogi wel leuk, zo'n hele late kruisframe. En volgens mij is er ook echt wel eer aan te behalen.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: Raleigh kruisframe U54196 (denk ik?)

Bericht door Michiel Röben »

Hallo Maarten, gefeliciteerd met je laatste aankoop. Ik zou dat ook doen als ik de ruimte had. Lijkt me nog een hele mooie fiets. Beetje poetsen en bijwerken en je hebt weer een prachtige representant van de mooie Engelse fiets. Jii hebt ook al een aardig rijtje Engels staan? Ik ben de tel kwijt maar het gaat maar door. Geen vrouw of kinderen die gaan protesteren?

Voor jou is de fiets wel te klein denk ik, Misschien zelfs voor Paul al aan de lage kant. Wat zijn de plannen? (misschien onbeschaamde nieuwsgierigheid...)

In ieder geval gered van een leven op straat. Well done!

groeten,
Michiel ;)
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Raleigh kruisframe U54196 (denk ik?)

Bericht door maartenB »

Hoi Michiel,
Het is leuk om je zo in een merk te verdiepen als op dit moment met Raleigh gebeurd. Ik vind het bijzonder dat we hebben uitgevogeld dat Raleigh de kruisframe in Nederland veel langer leverde dan in Engeland, en helemaal leuk dat er dan opeens zo'n 'late' fiets opduikt.
Hoe hoog de kruisframe is weet Hans vanmiddag pas, maar gelukkig heb ik een vrouw en een dochter die niet zo superlang zijn. :D
Wellicht komt de fiets 28 april al meerijden tijdens onze tocht in Eindhoven.

Aan Engels spul heb ik niet zoveel hoor: naast de hoge bi's van Howe en Matchless heb ik de Sunbeam van '32 en de Raleigh kruisframe (in onderdelen) van 1928.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Durabo88
Berichten: 2539
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Raleigh kruisframe U54196 (denk ik?)

Bericht door Durabo88 »

Hoi Michiel,

Nog helemaal vergeten je te feliciteren met deze fiets.

Ik wil nogmaals even opmerken dat catalogi niet een getrouw beeld van de totale productie geven. Zeker niet bij een bedrijf dat veel exportmarkten had. Bovendien blijft het reclame en nergens wordt zoveel onzin en leugens uitgekraamd als in reclames, dus ook vroeger.
Interessant lijkt mij de vraag of fietsenmakers ook kruisframes bij Raleigh konden bestellen, ook al stond deze niet meer in de catalogus.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!
regina
Berichten: 121
Lid geworden op: 10 jan 2013, 21.59

Re: Raleigh kruisframe U54196 (denk ik?)

Bericht door regina »

hai maarten b gefeliciteert met de nieuwe aanwinst moest je erveel voor betalen of viel het wel mee, bij mij valt het meestal wel mee,even een vraagje van een andere orde mij valt op dat er de laatste tijd nogal wat gestolen fietsen aangemeld worden is het niet wat om het forum een beetje uit te breiden met een afdeling gestolen of vermist dan kun je ze wat makkelijker terugvinden op het forum aangezien het soms nog wel eens wat langer wil duren voordat je een vermiste fiets terugvind grt regina
Gebruikersavatar
Nick013
Berichten: 260
Lid geworden op: 12 nov 2012, 22.02
Locatie: Tilburg

Re: Raleigh kruisframe U54196 (denk ik?)

Bericht door Nick013 »

regina schreef:hai maarten b gefeliciteert met de nieuwe aanwinst moest je erveel voor betalen of viel het wel mee, bij mij valt het meestal wel mee,even een vraagje van een andere orde mij valt op dat er de laatste tijd nogal wat gestolen fietsen aangemeld worden is het niet wat om het forum een beetje uit te breiden met een afdeling gestolen of vermist dan kun je ze wat makkelijker terugvinden op het forum aangezien het soms nog wel eens wat langer wil duren voordat je een vermiste fiets terugvind grt regina
Dat is idd wel een strak plan, aan zoiets heb ik ook zitten denken! Want ik had Lars van de gestolen Simplex op dit forum gewezen. En er lijkt me niks ergers dan je oude fiets op zo'n zure manier verliezen :x
Less is more :mrgreen:
Gebruikersavatar
JocoFoto
Berichten: 338
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.48
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Re: Raleigh kruisframe U54196 van de straat! met foto!

Bericht door JocoFoto »

De fiets is binnen! En hij rijdt, op wat kleine dingetjes na, prima en als een trein.


Afbeelding
www.joco.me voor meer (fietsen)foto's
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Raleigh kruisframe U54196 (denk ik?)

Bericht door maartenB »

Ziet er super uit Hans! Leuk klusje voor komend voorjaar, even kijken wat er nog onder die overgekwaste lak zit.

Ter info schreef de eigenaar in zijn mailtje:
'Paar jaar geleden kreeg ik deze bijna oeroude Raleigh van mijn zwager..uit Den Bosch. De fiets-ooit aangeschaft door zijn vader, in 1942 werd door de familie nauwelijks gebruikt; uiteindelijk mocht ik hem gebruiken-dus van Den Bosch naar Amsterdam gefietst.
Bij een vriend heeft deze fiets enkele jaren in zijn box geparkeerd en enkele maanden geleden toch maar vlak bij mij -noodgedwongen- vast gezet.'
Dus het briefje van Hans kwam precies op tijd, die fiets stond daar echt te vergaan. Over de prijs voor de nieuwsgierigen: ik heb de man een eerlijk bod gedaan ter waarde van de fiets, dus geen habbekrats.
groetjes
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
Fotomaan
Berichten: 1575
Lid geworden op: 1 jun 2012, 19.24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Raleigh kruisframe U54196 (denk ik?)

Bericht door Fotomaan »

Hoi Regina en Maarten,

Op www.transportfiets.net hebben ze ook een rubriek 'gestolen'.
Die is er dus nog :P

http://www.transportfiets.net/category/gestolen/

En wil wel eens handig zijn.
Kan hier als controlemiddel ook ingevoerd worden.

Groetjes van mij,
Charles Waagenaar
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Plaats reactie