RIH racefiets

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
TonTon
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 sep 2023, 18.56

RIH racefiets

Bericht door TonTon »

Onlangs ging ik een Locomotief racefiets project ophalen en daar had de verkoper nog twee raceframes staan van het merk RIH. Van de oudste plaats ik later foto’s in een nieuw onderwerp. Mijn vraag is, hoe kleed ik deze RIH verder aan? Dus welke wielen, remmen, stuur, zadel, remgrepen, trapas, trappers, tandwielen etc moet ik op deze RIH plaatsen om hem weer zoveel mogelijk authentiek te krijgen. Het framenummer op het balhoofd is 147A en op het andere frame staan 4 cijfers zonder letter. Alvast bedankt voor jullie moeite.
Bijlagen
image4.jpeg
image3.jpeg
image2.jpeg
image1.jpeg
image0.jpeg
m-gineering
Berichten: 1443
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: RIH racefiets

Bericht door m-gineering »

TonTon schreef: 2 feb 2024, 15.22 Onlangs ging ik een Locomotief racefiets project ophalen en daar had de verkoper nog twee raceframes staan van het merk RIH. Van de oudste plaats ik later foto’s in een nieuw onderwerp. Mijn vraag is, hoe kleed ik deze RIH verder aan? Dus welke wielen, remmen, stuur, zadel, remgrepen, trapas, trappers, tandwielen etc moet ik op deze RIH plaatsen om hem weer zoveel mogelijk authentiek te krijgen. Het framenummer op het balhoofd is 147A en op het andere frame staan 4 cijfers zonder letter. Alvast bedankt voor jullie moeite.
je hebt een fongers rih uit '65 (A)
volgens de kampioen via books,google.nl:
Bijlagen
rih.jpg
rih.jpg (22.98 KiB) 574 keer bekeken
/Marten
TonTon
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 sep 2023, 18.56

Re: RIH racefiets

Bericht door TonTon »

m-gineering schreef: 2 feb 2024, 15.59
TonTon schreef: 2 feb 2024, 15.22 Onlangs ging ik een Locomotief racefiets project ophalen en daar had de verkoper nog twee raceframes staan van het merk RIH. Van de oudste plaats ik later foto’s in een nieuw onderwerp. Mijn vraag is, hoe kleed ik deze RIH verder aan? Dus welke wielen, remmen, stuur, zadel, remgrepen, trapas, trappers, tandwielen etc moet ik op deze RIH plaatsen om hem weer zoveel mogelijk authentiek te krijgen. Het framenummer op het balhoofd is 147A en op het andere frame staan 4 cijfers zonder letter. Alvast bedankt voor jullie moeite.
je hebt een fongers rih uit '65 (A)
volgens de kampioen via books,google.nl:
Bedankt voor jouw reactie en nu weet ik alvast welk stuur, zadel, remmen en derailleur er op moet👍 Nu nog het merk van de velgen, naven en shifters en dan kan ik gaan zoeken 😀
m-gineering
Berichten: 1443
Lid geworden op: 27 sep 2012, 08.46
Locatie: kiel-windeweer

Re: RIH racefiets

Bericht door m-gineering »

TonTon schreef: 2 feb 2024, 16.09
m-gineering schreef: 2 feb 2024, 15.59
TonTon schreef: 2 feb 2024, 15.22 Onlangs ging ik een Locomotief racefiets project ophalen en daar had de verkoper nog twee raceframes staan van het merk RIH. Van de oudste plaats ik later foto’s in een nieuw onderwerp. Mijn vraag is, hoe kleed ik deze RIH verder aan? Dus welke wielen, remmen, stuur, zadel, remgrepen, trapas, trappers, tandwielen etc moet ik op deze RIH plaatsen om hem weer zoveel mogelijk authentiek te krijgen. Het framenummer op het balhoofd is 147A en op het andere frame staan 4 cijfers zonder letter. Alvast bedankt voor jullie moeite.
je hebt een fongers rih uit '65 (A)
volgens de kampioen via books,google.nl:
Bedankt voor jouw reactie en nu weet ik alvast welk stuur, zadel, remmen en derailleur er op moet👍 Nu nog het merk van de velgen, naven en shifters en dan kan ik gaan zoeken 😀
Het frame was beter dan de rest, dus de fietsen die je tegenkomt hebben vaak vele upgrades gehad zodra het zakgeld het weer toeliet. Dus als je los gaat met Campagnolo derailleurs etc heb je nog steeds een goed verhaal ;)
/Marten
TonTon
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 sep 2023, 18.56

Re: RIH racefiets

Bericht door TonTon »

m-gineering schreef: 2 feb 2024, 17.03
TonTon schreef: 2 feb 2024, 16.09
m-gineering schreef: 2 feb 2024, 15.59

je hebt een fongers rih uit '65 (A)
volgens de kampioen via books,google.nl:
Bedankt voor jouw reactie en nu weet ik alvast welk stuur, zadel, remmen en derailleur er op moet👍 Nu nog het merk van de velgen, naven en shifters en dan kan ik gaan zoeken 😀
Het frame was beter dan de rest, dus de fietsen die je tegenkomt hebben vaak vele upgrades gehad zodra het zakgeld het weer toeliet. Dus als je los gaat met Campagnolo derailleurs etc heb je nog steeds een goed verhaal ;)
Kijk dat klinkt helemaal goed, dat maakt het opbouwen makkelijker en zit ik nog steeds op de goede rit👌👍🚴‍♂️Hartelijke dank
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: RIH racefiets

Bericht door marco verbaant »

3 cijfers en een letter is doorgaans een onder licentie gemaakte RIH in Groningen of Venlo. Vier cijfers is meestal een Amsterdamse RIH. Afmontage? Net zo divers als er RIH bezitters zijn. Ook bij de aankoop van een RIH was er niet echt een standaard afmontage. Het is maar wat je er voor uit wilde trekken. Upgrades (het woord bestond toen nog niet) waren achteraf wel vaker aan de orde...
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 663
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: RIH racefiets

Bericht door non-fixie »

Dit waren de versies die Fongers aanbood van de racefietsen:
Bijlagen
Fongers-Rih-opties.jpg
wimhermans
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 apr 2020, 09.15

Re: RIH racefiets

Bericht door wimhermans »

ben ook wel benieuwd naar die locomotief. Foto's?
TonTon
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 sep 2023, 18.56

Re: RIH racefiets

Bericht door TonTon »

marco verbaant schreef: 2 feb 2024, 21.07 3 cijfers en een letter is doorgaans een onder licentie gemaakte RIH in Groningen of Venlo. Vier cijfers is meestal een Amsterdamse RIH. Afmontage? Net zo divers als er RIH bezitters zijn. Ook bij de aankoop van een RIH was er niet echt een standaard afmontage. Het is maar wat je er voor uit wilde trekken. Upgrades (het woord bestond toen nog niet) waren achteraf wel vaker aan de orde...
Bedankt voor de aanvullende informatie Marco en ben er nu ook achter dat deze in Groningen is gebouwd. Zo kom ik steeds weer een stap verder 👍
TonTon
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 sep 2023, 18.56

Re: RIH racefiets

Bericht door TonTon »

non-fixie schreef: 3 feb 2024, 10.33 Dit waren de versies die Fongers aanbood van de racefietsen:
Ha geweldig ook weer bedankt voor deze informatie 👌😀
Plaats reactie