RIH-Sport sportfiets uit 1965

Vragen, discussies en info over sportfietsen.
Durabo88
Berichten: 2539
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: RIH-Sport sportfiets uit 1965

Bericht door Durabo88 »

Leuke reacties allemaal. De fietsen van RIH werden volgens mij door Lester verkocht, inmiddels heeft hij een eigen bedrijf en is RIH weer in handen van andere opvolgers.

Nee, de andere fietsen gaan niet weg. Ik heb wel twee youngtimers die weg mogen.

Nee aub geen 1400 km fietsen. Komen er nog andere leuke ritten aan?
Sportief fietsend!
TonTon
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 sep 2023, 18.56

Re: RIH-Sport sportfiets uit 1965

Bericht door TonTon »

Ik heb nog een frame plus voorvork liggen en dat is volgens mij ook zo’n sportfiets.
Bijlagen
image1.jpeg
image2.jpeg
image3.jpeg
image0.jpeg
Durabo88
Berichten: 2539
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: RIH-Sport sportfiets uit 1965

Bericht door Durabo88 »

Bedankt voor het aanbod, maar dat is (zoals het transfer aangeeft) een Cové fabrieksfiets uit Venlo en geen maatframe uit Amsterdam.
Sportief fietsend!
Gebruikersavatar
non-fixie
Berichten: 663
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23.15

Re: RIH-Sport sportfiets uit 1965

Bericht door non-fixie »

Dat lijkt me een RIH "Speciaal" of een voorloper daarvan. Meer een concurrent van de Gazelle Tour de France en de Batavus Sprint. Niks mis mee, maar van een andere orde dan de handgemaakte frames uit de Westerstraat.
Durabo88
Berichten: 2539
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: RIH-Sport sportfiets uit 1965

Bericht door Durabo88 »

Ik zal voor de rode RIH-Sport uit de 50er jaren binnenkort even een aparte topic aanmaken. Laatst wilde ik de naven inspaken met spaak 14 (2mm), maar bleken de gaten in de naven net te klein, dus voor spaak 15 (1,8 mm). Toch maar andere spaken besteld, want ik wil de naven niet uitboren. De NOS spaken zijn dubbel butted en heel dun in het midden, d.w.z. slechts 1,4 mm in het midden!
Sportief fietsend!
Plaats reactie