Nu te koop: het boek over Locomotief: fietsen en fabriek

Plaats reactie
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Nu te koop: het boek over Locomotief: fietsen en fabriek

Bericht door maartenB »

Goed nieuws! Het gloednieuwe boek over het Amsterdamse fietsenmerk Locomotief is verschenen. Voor het eerst wordt het hele verhaal verteld: van de fabriek, de wielrenners, de succesvolle deelname aan de Tour. Maar schrijver Otto Beaujon, oud-rijwieljournalist, beschrijft ook de fusie met Simplex en de manier waarop het bedrijf uiteindelijk door vastgoedspeculanten om zeep werd geholpen. Daarna bouwde Gazelle in Dieren nog vele jaren Locomotief fietsen. In het boek komen uiteraard ook de bekendste fietsmodellen (zoals het kruisframe!) en de bromfietsen aan de orde.
Leden van vereniging De Oude Fiets krijgen het boek binnenkort in de bus. We hebben een beperkte extra oplage laten drukken. Die is nu via de website van de Oude Fietsenclub te bestellen!
https://oudefiets.nl/themanummers-en-an ... blicaties/
Bijlagen
locomotief special.jpg
locomotief special.jpg (66.68 KiB) 512 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Durabo88
Berichten: 2532
Lid geworden op: 2 jun 2012, 23.40
Locatie: Landsmeer

Re: Nu te koop: het boek over Locomotief: fietsen en fabriek

Bericht door Durabo88 »

Ik ben het boek nu lekker aan het lezen, maar ik mis een inhoudsopgave en er lijkt een stuk tekst rechts onderaan pagina 93 weggevallen.
Sportief fietsend!
Floris91
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 mar 2018, 10.30

Re: Nu te koop: het boek over Locomotief: fietsen en fabriek

Bericht door Floris91 »

Die vastgoedspeculanten toch ook altijd :| gelukkig hebben ze het boek in ieder geval niet verloren laten gaan :) .
Gebruikersavatar
marco verbaant
Berichten: 637
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22.49

Re: Nu te koop: het boek over Locomotief: fietsen en fabriek

Bericht door marco verbaant »

Vandaag hoorde we zelfs de post op de mat vallen. In de folie naast Het Rijwiel 2024/1 het aangekondigde Locomotief boek. Complimenten. Ik heb het nog maar net even doorgebladerd, plaatjes gekeken, en me heel af en toe laten verleiden een piepklein stukje te lezen. Dank Vereniging De Oude Fiets voor deze vriendelijke geste. Ik ga ervan genieten. :D
Gebruikersavatar
wimjansen
Berichten: 684
Lid geworden op: 4 aug 2012, 14.07
Locatie: Weesp

Re: Nu te koop: het boek over Locomotief: fietsen en fabriek

Bericht door wimjansen »

Ja, ook ik hoorde een duidelijke "plof!". Wat een prachtig, gedegen boekwerk. Otto, hulde!
DCR gaat nooit verloren....
Gebruikersavatar
austral man
Berichten: 86
Lid geworden op: 16 sep 2022, 19.12

Re: Nu te koop: het boek over Locomotief: fietsen en fabriek

Bericht door austral man »

Hoi,

Gisteren de Locomotief special binnen gekregen,prachtig.Voor mijn gevoel heb ik de jaarlijkse lidmaatschaps kosten er al meteen weer uit.

Hans
Plaats reactie