Peugeot sportfiets 1904
Geplaatst: 15 aug 2024, 14.22
Tijd voor een paar foto`s van m`n Peugeot .
De fiets stond op marktplaats een paar maanden terug.
Wat me aantrok was de framehoogte en de leeftijd uiteraard.
Opgehaald bij een brommerzaak in Apeldoorn. De fiets zag er erg slecht uit maar qua lagerwerk viel het toch nog enigszins mee.De voorwiellagers heb ik licht uitgeslepen omdat vooral door stilstand er wat roest was ontstaan.Trapas was nog best goed.Achterwiel niet origineel dus daar heb ik niet meer naar gekeken. Er zat een solide reparatie aan de bovenbuis. Aan de buitenkant gerepareerd. Ik heb het nu van binnenuit verstevigd zodat je er niets meer van ziet. Ook de gelegenheid genomen om deuken verderop in de buis er uit te drukken vanuit de gescheurde opening in de buis. De pedalen waren erg rammelig en ik moest ook een nieuw tussenplaatje maken. Overigens goed uit elkaar te halen, die pedalen. Op het belastingplaatje staat nog naam van de eigenaar en het dorp in Yonne waar hij woonde.
In de buurt van waar de vader van de verkoper van de fiets een huisje had. Ik moet nog aan de gang met pedaal doppen. Ze zijn weg en erg klein van diameter.
Je probeert natuurlijk een dopje hier en daar maar ze zijn allemaal te groot. Dan maar zelf draaien.
Achter zit nu een Eadie twee versnellingen naaf met 36 spaakgaten. Komt van een Franse onderdelen stand op Beaulieu een paar jaar terug toen de Fransen nog zonder problemen de douane konden passeren. Heel jammer dat die Brexit er moest komen.
Ik moet nog een versteller voor de Eadie namaken en een rem op de achtervelg want met de bandrem als enige rem gaat het niet goed komen.
Er was al een bowden type achter rem toegevoegd. Dat zie je wel vaker bij die Franse fietsen.
De fiets stond op marktplaats een paar maanden terug.
Wat me aantrok was de framehoogte en de leeftijd uiteraard.
Opgehaald bij een brommerzaak in Apeldoorn. De fiets zag er erg slecht uit maar qua lagerwerk viel het toch nog enigszins mee.De voorwiellagers heb ik licht uitgeslepen omdat vooral door stilstand er wat roest was ontstaan.Trapas was nog best goed.Achterwiel niet origineel dus daar heb ik niet meer naar gekeken. Er zat een solide reparatie aan de bovenbuis. Aan de buitenkant gerepareerd. Ik heb het nu van binnenuit verstevigd zodat je er niets meer van ziet. Ook de gelegenheid genomen om deuken verderop in de buis er uit te drukken vanuit de gescheurde opening in de buis. De pedalen waren erg rammelig en ik moest ook een nieuw tussenplaatje maken. Overigens goed uit elkaar te halen, die pedalen. Op het belastingplaatje staat nog naam van de eigenaar en het dorp in Yonne waar hij woonde.
In de buurt van waar de vader van de verkoper van de fiets een huisje had. Ik moet nog aan de gang met pedaal doppen. Ze zijn weg en erg klein van diameter.
Je probeert natuurlijk een dopje hier en daar maar ze zijn allemaal te groot. Dan maar zelf draaien.
Achter zit nu een Eadie twee versnellingen naaf met 36 spaakgaten. Komt van een Franse onderdelen stand op Beaulieu een paar jaar terug toen de Fransen nog zonder problemen de douane konden passeren. Heel jammer dat die Brexit er moest komen.
Ik moet nog een versteller voor de Eadie namaken en een rem op de achtervelg want met de bandrem als enige rem gaat het niet goed komen.
Er was al een bowden type achter rem toegevoegd. Dat zie je wel vaker bij die Franse fietsen.