Tip poetsen

Handige tips voor knutselaar en restaurateur, ervaringen, restauratieverslagen etc.
Plaats reactie
TonTon

Tip poetsen

Bericht door TonTon »

Misschien is mijn tip wel bij het grote publiek bekend, maar voor hen die er nog niet eerder van gehoord hebben en van poetsen houden, zonder teveel inspanning, hier mijn tip. Autosol metal polish in een tube, met een doekje of tandenborstel licht inwrijven en met een schone doek uitwrijven. Prachtig resultaat op chroom, aluminium en werkt ook bij verweerde lak. Kost een euro of 12 en ook verkrijgbaar bij Bol.Com
Bijlagen
IMG_2127.png
IMG_2127.png (1.41 MiB) 938 keer bekeken
Johan Vlaardingen

Re: Tip poetsen

Bericht door Johan Vlaardingen »

Wanneer men de fiets schoongemaakt heeft met water en sop kan men hem daarna ook inspuiten met een spray, zelf gebruik ik cockpitspray van de Action (1,99 Euro).
Om roest te verwijderen gebruik ik staalwol (of evt Brillo schuursponsjes) om het vervolgens te sprayen, https://www.action.com/nl-nl/p/3015610/ ... kpitspray/

Mijn vraag is de volgende, als het eenmaal schoon is en van roest ontdaan is het dan wenselijk om het met blanke lak (om het patina te behouden) te bespuiten (of verziek ik daar meer mee, en is het beter om het alleen maar te reinigen).

In afwachting van reacties verblijf ik met vriendelijke groet Johan.
Fotomaan

Re: Tip poetsen

Bericht door Fotomaan »

De Action verkoopt scratch remover.
Het lijkt op Commandant Nr.4 maar werkt beter.
Een tube van 100ml kost € 3.- 😀
Bijlagen
IMG_4224.jpeg
IMG_4224.jpeg (831.18 KiB) 458 keer bekeken
Ik hou van fietsen maar ook van fietsen.
Plaats reactie