batavus wieg

Vragen, discussies en info over sportfietsen.
regina
Berichten: 121
Lid geworden op: 10 jan 2013, 21.59

batavus wieg

Bericht door regina »

hai ik heb hier wat aparts misschien wel uniek wie kan mij er meer over vertellen het is een batavus dames lijkt op een wiegframe is voor de juiste prijs eventueel te koop liefst naar een verzamelaar/liefhebber

grt regina
Laatst gewijzigd door regina op 2 mar 2013, 18.16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
maartenB
Berichten: 3821
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.39
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: batavus wieg

Bericht door maartenB »

bij deze de fotos, inderdaad apart fietsje.
Bijlagen
DSCF0664.JPG
DSCF0664.JPG (66.29 KiB) 10132 keer bekeken
DSCF0654.JPG
DSCF0654.JPG (68.74 KiB) 10132 keer bekeken
DSCF0648.JPG
DSCF0648.JPG (102.95 KiB) 10132 keer bekeken
DSCF0638 (2).jpg
DSCF0638 (2).jpg (129.45 KiB) 10132 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Gebruikersavatar
Lidnr13
Berichten: 398
Lid geworden op: 7 feb 2013, 20.13
Locatie: Bussum

Re: batavus wieg

Bericht door Lidnr13 »

L.S.

Uit de begin jaren 50 herinner ik mij een herenmodel van Batavus met die dubbele buizen. Een klasgenoot op de HBS had er een. Dat was een dure fiets. Ik denk dat dit damesmodel wel uit dezelfde tijd stamt. Naar damesfietsen keek ik toen niet, wel naar wat er op zat!

In de documentatiebank zit een Batavus catalogus ca. 1958. Daarin staat een model Flying Dutchman Duplo, ook in damesmodel, maar dat is weer net even anders dan deze. Kan dus zeer goed van vóór 1958 zijn.

Groeten van
Henk L.
Laatst gewijzigd door Lidnr13 op 2 mar 2013, 18.30, 1 keer totaal gewijzigd.
regina
Berichten: 121
Lid geworden op: 10 jan 2013, 21.59

Re: batavus wieg

Bericht door regina »

hai hier nog wat details de voorvork is bovenaan enigzins driehoekig zeker niet rond frame nr.1772 favoriet achternaaf grt regina
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: batavus wieg

Bericht door Michiel Röben »

Ja een leuke fiets, niet het tijdsgewricht waar ik in verzamel maar dit zie je echt niet vaak. Het herenmodel ken ik wel dit is de eerste damesfiets die ik ooit zie uit die serie. Bijzonder wel. Vast een verzamelaar voor. Regina kom je naar de verenigingsdag (ALV) kun je aangeven wat de beste prijs is voor die banden? 2 stuks voorlopig. Of heb je nog alternatieven met het klassieke blokjes model?

groeten,
Michiel ;)
regina
Berichten: 121
Lid geworden op: 10 jan 2013, 21.59

Re: batavus wieg

Bericht door regina »

hai michiel bedankt voor je reactie ik neem aan dat je de 28x1.1/2 bedoelt ik kom zelf niet naar die dag of er moet vervoer uit groningen zijn of als iemand die kant op gaat de bandjes meegeven, dat scheelt de verzendkosten zowiezo, ik zou wel eens langs willen komen maar het is nogal uit de buurt, om dat te gaan fietsen hm alhoewel andere mensen het zo even doen, andere type banden kan ik nog niet aankomen ik haal de bandjes ook bij iemand anders dus met de prijs is eigenlijk niks te doen
Michiel Röben
Berichten: 725
Lid geworden op: 7 jun 2012, 14.23

Re: batavus wieg

Bericht door Michiel Röben »

Ok laat maar even komt wel een keer. Benieuwd of je je fiets aan een liefhebber kunt verkopen.
Succes en tot een keertje op een tocht.

Groeten,
Michiel ;)
Gebruikersavatar
Starbuck
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 feb 2013, 21.49

Re: batavus wieg

Bericht door Starbuck »

Apart fietsje! Nog niet eerder gezien... 8-)
Elibert van Dalen
Berichten: 744
Lid geworden op: 19 jun 2012, 23.02
Locatie: Gazelle(g) Brabant

Re: batavus wieg

Bericht door Elibert van Dalen »

als je even op de site van simon kijkt in den bosch. antiekefietsen.nl hij heeft een herenmodel wiegframe batavus te koop staan. misschien kun je hem mailen en hem de fiets verkopen voor een setje te vormen.
Liefhebber/verzamelaar van Gazelle oldtimer fietsen. en American Eagle Mountainbike,s :!:
regina
Berichten: 121
Lid geworden op: 10 jan 2013, 21.59

Re: batavus wieg

Bericht door regina »

hai hier regina de batavus damesfiets wiegframe heeft inmiddels door mij een grondige restauratie ondergaan oude biezen kwamen weer enigzins onder de overschildering uit verder zoveel mogelijk orgineel gehouden maar toch veel moeten bijwerken ondanks mijn angst dat het niet mooi en vlekkerig zou worden toch een prachtig resultaat nu ben ik aan het piekeren over de kettingkast want die wil ik eigenlijk vervangen ik heb een linnen met koordsluiting maar het is misschien mooier om er een metalen op te zetten die zoek ik nog is wel aan te komen maar ik heb hem nog niet van batavus 26 inch gevonden dus als iemand die heeft ik houd mij aanbevolen waarom een ijzeren door de bocht in het frame moet je een snede in een gewone kettingkast maken maar dat vind ik eigenlijk zonde en eng want straks sloop ik die mooie linnen kettingkast dus ik zit een beetje vast in wat moet ik nu doen ik hoop dat iemand op het forum mij van advies enof kettingkast kan voorzien foto,s volgen nog groetjes regina
Plaats reactie