Locomotief Royale Model deLuxe

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bricoleur
Berichten: 34
Lid geworden op: 4 mar 2013, 18.38
Locatie: Utrecht

Locomotief Royale Model deLuxe

Bericht door Bricoleur »

Ik heb deze Locomotief? nog staan. Op de wielen, het ROK zadel en kettingkast na is hij vrij origineel. Balhoofdplaatje mist ook maar volgens mij is hij wel de moeite waard. Ik ga er niks mee doen dus als er iemand interesse heeft hoor ik het graag.

Ook als je meer info hebt over deze fiets vind ik dat leuk om te horen.
image.jpg
image.jpg (283.3 KiB) 4160 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (325.39 KiB) 4160 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (348.8 KiB) 4160 keer bekeken
fietser
Berichten: 814
Lid geworden op: 9 apr 2012, 23.01

Re: Locomotief Royale Model deLuxe

Bericht door fietser »

Een Locomotief is het niet. De balhoofdlugs lijken op deze, ook met aangesoldeerde bagagedrager. Het bouwjaar is ook ongeveer hetzelfde. Maar ook andere merken hebben deze balhoofdlugs gebruikt, van Locomotief ken ik ze echter niet. Die "Royal, Model de Luxe"-transfer heb ik ooit ergens gezien maar waar...???

'
Gebruikersavatar
Bricoleur
Berichten: 34
Lid geworden op: 4 mar 2013, 18.38
Locatie: Utrecht

Re: Locomotief Royale Model deLuxe

Bericht door Bricoleur »

fietser schreef:Een Locomotief is het niet. De balhoofdlugs lijken op deze, ook met aangesoldeerde bagagedrager. Het bouwjaar is ook ongeveer hetzelfde. Maar ook andere merken hebben deze balhoofdlugs gebruikt, van Locomotief ken ik ze echter niet. Die "Royal, Model de Luxe"-transfer heb ik ooit ergens gezien maar waar...???

'
Ik had ook al mijn ernstige twijfels of het wel een Locomotief was maar ik vond m wel de moeite waard vanwege de mooie details. Lugs zijn erg mooi, erg apart is ook het puntige voorspatbord en de aangesoldeerde bagagedrager. Ik zal binnenkort nog wat detailfoto's plaatsen en hoor graag van wie meer weet.
Gebruikersavatar
JocoFoto
Berichten: 338
Lid geworden op: 10 apr 2012, 19.48
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Re: Locomotief Royale Model deLuxe

Bericht door JocoFoto »

Graag meer foto's! Een erg leuke en interessante fiets. Ik vond haar ook al wat vreemd voor een Locomotief, alhoewel die niet parallelle buizen zeker ook van Locomotief bekend zijn.
www.joco.me voor meer (fietsen)foto's
Plaats reactie