Beau-Velo schreef: ↑17 mar 2025, 23.29
Zonder deze simpele Franse fietsjes waar er miljoenen van gemaakt zijn waren er niet zoveel liefhebbers van fietsen.
Vind het steeds knap wat die Fransen voor elkaar hebben gekregen met simpele goedkope constituties en ze wereldwijd verkochten. Denk hierbij aan de deux Cheveaux de HY de Solex en niet vergeten de Franse aanhangertjes van blikken golfplaat.
Onderstaande heb ik laatst gered van het oud ijzer voor een kleine prijs omdat ik van Peugeot en Franse simpelheid hou.
Mochten er nog liefhebbers zijn die hier nog iets moois van wil maken? Dan mag deze weer gaan.
Geen plek meer.
Ja... precies deze PEUGEOT PA10 uit 1964 kwam ik onlangs tegen op MP, Uit Heusden/Someren meen ik. Ik had nog contact met de eigenaar, hij had het erover om hem eventueel in onderdelen te verkopen toen, als hij niet snel verkocht werd...
Bijlagen
peugeot 1966.png (387.92 KiB) 15825 keer bekeken
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Ik wilde er een los draadje voor maken, maar het onderwerp is wat verschoven. Ik zoek een Frans frame, 56-57cm om een randonneur omheen te bouwen. Ik heb een mixte als onderdelen donor (53 cm) waarvan het frame ook gelijk geruild mag
Ik heb onlangs ook een leuk Frans fietsje voor een vriendelijk prijsje kunnen kopen en misschien is het geen topmerk, maar ik vind het gewoonweg een fietsje met Franse charme en een schitterend koplampje. Ook de kleur vond ik er wel speciaal uitzien. Nog wat poetsen maar niet teveel en dan in het lentezonnetje fietsen.
Beau-Velo schreef: ↑17 mar 2025, 23.29
Zonder deze simpele Franse fietsjes waar er miljoenen van gemaakt zijn waren er niet zoveel liefhebbers van fietsen.
Vind het steeds knap wat die Fransen voor elkaar hebben gekregen met simpele goedkope constituties en ze wereldwijd verkochten. Denk hierbij aan de deux Cheveaux de HY de Solex en niet vergeten de Franse aanhangertjes van blikken golfplaat.
Onderstaande heb ik laatst gered van het oud ijzer voor een kleine prijs omdat ik van Peugeot en Franse simpelheid hou.
Mochten er nog liefhebbers zijn die hier nog iets moois van wil maken? Dan mag deze weer gaan.
Geen plek meer.
Ja... precies deze PEUGEOT PA10 uit 1964 kwam ik onlangs tegen op MP, Uit Heusden/Someren meen ik. Ik had nog contact met de eigenaar, hij had het erover om hem eventueel in onderdelen te verkopen toen, als hij niet snel verkocht werd...
Dat is inderdaad dit fietsje. De verkoper vond het niet snel genoeg gaan met de verkoop. En wilde hem naar het oud ijzer doen. Moest de dag erna I Someren zijn voor mijn werk. Dus een soort van impuls reddingsactie. Dacht aan mooi als deco in het dak van mijn atelier in de staat zoals hij is. Maar dat hangt nog steeds vol met projecten. Dus mocht je nog interesse hebben?
TonTon schreef: ↑18 mar 2025, 18.07
Ik heb onlangs ook een leuk Frans fietsje voor een vriendelijk prijsje kunnen kopen en misschien is het geen topmerk, maar ik vind het gewoonweg een fietsje met Franse charme en een schitterend koplampje. Ook de kleur vond ik er wel speciaal uitzien. Nog wat poetsen maar niet teveel en dan in het lentezonnetje fietsen.
Geweldig in dat geel 50s metalic jammer dat er nog maar één groen bandje opzit. Die vind je niet snel een tweede maar staat hem goed.
Beau-Velo schreef: ↑18 mar 2025, 20.27
Dat is inderdaad dit fietsje. De verkoper vond het niet snel genoeg gaan met de verkoop. En wilde hem naar het oud ijzer doen. Moest de dag erna I Someren zijn voor mijn werk. Dus een soort van impuls reddingsactie. Dacht aan mooi als deco in het dak van mijn atelier in de staat zoals hij is. Maar dat hangt nog steeds vol met projecten. Dus mocht je nog interesse hebben?
Toch wel dus... Maarre... ik heb op het moment voor mijn gevoel net even teveel "projecten". Op MP zag je alleen de in dit geval voordelige niet-aandrijvingskant. Nu zie ik dat de derailleurs niet meer die -door m-geneering vervloekte - van Simplex zijn, maar modernere van Suntour. Wel nog de witte (bijna witte) Delrin commandeurs met te korte kabeltjes... Dus ik pas even toch, hoe verleidelijk ook....
"de waarde van een klassieke fiets zit in het hart, niet in een portemonnee"
Potdorie wat een prachtig gekleurde Franse fietsen allemaal. Ik vindt het tijd worden dat we een keer een "Thema Franse fietstocht" gaan introduceren! Dan kunnen we er massaal van genieten, als iedereen er op rijdt.
Alpinopet en streepjes shirt aan, ik zie het al helemaal voor me.
Deze blauwe SIF is iets minder vrolijk gekleurd maar mag er ook wel wezen versus de zwarte NL fietsen.
Ik heb overigens nog 8 van deze creme kleurige 584-40 antilek banden op zolder liggen. Ik kan ze meenemen naar de ALV, en vraag € 5,- p/st ofzo.
Ps. de foto's gaan bij mij nog vaak op de kop.
Bijlagen
1956 S.I.F.3.jpeg (291.72 KiB) 15485 keer bekeken
1956 S.I.F.14.JPG (294.53 KiB) 15485 keer bekeken
Bussum
-1891 Sparkbrook
-1928 Seidel & Naumann Germania nr.3
-1938 Gnome Rhone (alu buizen)
-1938-1951 Gazelle oma
-1949 Bridge oma
-1951 Duravia (alu frame)
-'50-'60er Nancia en SIF
-1966 Burgers oma
-1966 Batavou
-1968 Magneet ABC
Jorisoudefiets schreef: ↑18 mar 2025, 20.53
Potdorie wat een prachtig gekleurde Franse fietsen allemaal. Ik vindt het tijd worden dat we een keer een "Thema Franse fietstocht" gaan introduceren! Dan kunnen we er massaal van genieten, als iedereen er op rijdt.
Alpinopet en streepjes shirt aan, ik zie het al helemaal voor me.
Deze blauwe SIF is iets minder vrolijk gekleurd maar mag er ook wel wezen versus de zwarte NL fietsen.
Ik heb overigens nog 8 van deze creme kleurige 584-40 antilek banden op zolder liggen. Ik kan ze meenemen naar de ALV, en vraag € 5,- p/st ofzo.
Ps. de foto's gaan bij mij nog vaak op de kop.
Goed idee Joris zo’n tochtje op Franse fietsen streepjes! Heb ze in alle kleuren die Saint James bedenkt.
Moet in mijn geval nog wel wat gesleuteld worden aan mijn Franse fietsjes.
Maar neem heel graag een setje crème 584 banden van je over in Berlicum voor mijn La Gazelle porteur.
Groeten Martijn
Goed idee Joris zo’n tochtje op Franse fietsen streepjes! Heb ze in alle kleuren die Saint James bedenkt.
Moet in mijn geval nog wel wat gesleuteld worden aan mijn Franse fietsjes.
Maar neem heel graag een setje crème 584 banden van je over in Berlicum voor mijn La Gazelle porteur.
Groeten Martijn
[/quote]
Ik zal een setje in de auto gooien als ik naar Berlicum ga.
Bussum
-1891 Sparkbrook
-1928 Seidel & Naumann Germania nr.3
-1938 Gnome Rhone (alu buizen)
-1938-1951 Gazelle oma
-1949 Bridge oma
-1951 Duravia (alu frame)
-'50-'60er Nancia en SIF
-1966 Burgers oma
-1966 Batavou
-1968 Magneet ABC