Mag dat ook een Belg zijn? Groene Leeuw (ooit een beroemdere ploeg als het fietsen merk zelf) 55/56 frame met hele mooie lugs en aangesoldeerde drager van draad staal.
Franse randonneur
Re: Franse randonneur
- Bijlagen
-
- IMG_2298.jpeg (454.7 KiB) 8876 keer bekeken
-
- IMG_2299.jpeg (381.18 KiB) 8876 keer bekeken
-
- IMG_2300.jpeg (434.76 KiB) 8876 keer bekeken
Sorry Jos. Geen antwoorden op je vragen over je ZOPA fiets. Maar wel een leuke lijn over Franse fietsjes geworden.
Ja prachtig zo’n oude kleur. Ik dacht dat het groene bandje eigenlijk er eigenlijk niet op hoorde, maar bestond dat toen al in die kleuren? Ik vind het wel heel goed passen wat kleur betreft.Beau-Velo schreef: ↑18 mar 2025, 20.29Geweldig in dat geel 50s metalic jammer dat er nog maar één groen bandje opzit. Die vind je niet snel een tweede maar staat hem goed.TonTon schreef: ↑18 mar 2025, 18.07 Ik heb onlangs ook een leuk Frans fietsje voor een vriendelijk prijsje kunnen kopen en misschien is het geen topmerk, maar ik vind het gewoonweg een fietsje met Franse charme en een schitterend koplampje. Ook de kleur vond ik er wel speciaal uitzien. Nog wat poetsen maar niet teveel en dan in het lentezonnetje fietsen.
Ook een mooie fietsWillemklaassen schreef: ↑18 mar 2025, 20.39 Ik heb ook nog een hele mooie Franse sportfiets staan.
Jaren 40 ; originele lak met “ patina”
Geen idee uit welke tijd het bandje is in die groene kleur maar knalt lekker qua kleur. En staat hem goed. Had ze nog niet eerder gezien in die kleur.TonTon schreef: ↑19 mar 2025, 20.43Ja prachtig zo’n oude kleur. Ik dacht dat het groene bandje eigenlijk er eigenlijk niet op hoorde, maar bestond dat toen al in die kleuren? Ik vind het wel heel goed passen wat kleur betreft.Beau-Velo schreef: ↑18 mar 2025, 20.29Geweldig in dat geel 50s metalic jammer dat er nog maar één groen bandje opzit. Die vind je niet snel een tweede maar staat hem goed.TonTon schreef: ↑18 mar 2025, 18.07 Ik heb onlangs ook een leuk Frans fietsje voor een vriendelijk prijsje kunnen kopen en misschien is het geen topmerk, maar ik vind het gewoonweg een fietsje met Franse charme en een schitterend koplampje. Ook de kleur vond ik er wel speciaal uitzien. Nog wat poetsen maar niet teveel en dan in het lentezonnetje fietsen.