Dag 'collega's',
Ik woon in Utrecht en ben ca. 10 jaar geleden lid geworden van de vereniging. Ik ben een liefhebber van fietsen vanaf circa 1940 tot circa 1970, omdat toen kwaliteit nog vanzelfsprekend was. Mijn mooiste fiets is een groene Raleigh heren-"The All-Steel Bicycle" met 26" wielen, een FG-Dynohub-vierversnellingsnaaf en 'velg-trek-remmen' (die remmen aan de bínnenkant van de velg en dus niet op de zijkant) uit 1953. Mijn opa was kapitein op de grote vaart en heeft hem toen daar gekocht.
Ik ben nu vooral een passief liefhebber van fietsen; van mijn actieve (repareren) periode heb ik nog wat 'kleinere' dingen, zoals naven en koplampen op voorraad, waarvoor ik nog een 'goed tehuis' zoek.
Stelt zich voor
Re: Stelt zich voor
Beste bandenplakker,
Welkom op het forum, leuk dat je erbij komt!
Plaats gerust eens een foto van je fietsen of enkel van je Raleigh.
Altijd leuk om te zien.
Omtrent de onderdelen: gisteren was er de jaarlijkse onderdelenbeurs van onze club in Vianen, waar ik onder meer een partij onderdelen heb verkocht die door een fietsenmaker aan de club waren geschonken. Opbrengst was voor vereniging De Oude Fiets - de prijzen waren erg laag voor de clubleden.
Je kunt je onderdelen natuurlijk hier op het forum adverteren, in de rubriek 'aangeboden'. Je kunt ze ook aan de club schenken, dan zorgen wij dat ze bij liefhebbers terecht komen.
groetjes!
Maarten
Voorzitter De Oude Fiets
Welkom op het forum, leuk dat je erbij komt!
Plaats gerust eens een foto van je fietsen of enkel van je Raleigh.
Altijd leuk om te zien.
Omtrent de onderdelen: gisteren was er de jaarlijkse onderdelenbeurs van onze club in Vianen, waar ik onder meer een partij onderdelen heb verkocht die door een fietsenmaker aan de club waren geschonken. Opbrengst was voor vereniging De Oude Fiets - de prijzen waren erg laag voor de clubleden.
Je kunt je onderdelen natuurlijk hier op het forum adverteren, in de rubriek 'aangeboden'. Je kunt ze ook aan de club schenken, dan zorgen wij dat ze bij liefhebbers terecht komen.
groetjes!
Maarten
Voorzitter De Oude Fiets
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Beste bandenplakker,
Welkom op het forum. Ik ben erg benieuwd naar foto's van je fietsen.
Om wat voor naven gaat het? Ik heb nog wel interesse in een grote Bosch koplamp, als die er tenminste tussen zit?
Groeten, Y.
Welkom op het forum. Ik ben erg benieuwd naar foto's van je fietsen.
Om wat voor naven gaat het? Ik heb nog wel interesse in een grote Bosch koplamp, als die er tenminste tussen zit?
Groeten, Y.
Sportief fietsend!
-
Re: Stelt zich voor, vervolg
De zijreflectie gaat er nog af, net als het slot en de bagagedrager. Het verzet is behoorlijk zwaar, zo vond Sheldon ook. Remmen doet 'ie wel, maar hij trilt dan enorm; dat lijkt me niet de bedoeling. Heeft iemand ideeen of suggesties?
- Bijlagen
-
- Aanzicht van links
- 14092016586.jpg (304.12 KiB) 6003 keer bekeken
-
- 'ondersteboven' 4V-stuurversteller
- 14092016587.jpg (329.12 KiB) 6003 keer bekeken
-
- Detail koplamp en stuur
- 14092016589.jpg (293.76 KiB) 6003 keer bekeken
Goedemiddag,
Ziet er goed uit. Interessante fiets met FG achternaaf. Zeker het restaureren waard.
Mvg,
Yorick.
Ziet er goed uit. Interessante fiets met FG achternaaf. Zeker het restaureren waard.
Mvg,
Yorick.
Sportief fietsend!
-
Allen,
Ik heb jullie voorgelogen, maar ik was me er niet van bewust: het blijkt een Superbe Dawn Tourist te zijn, met dank aan (natuurlijk)
https://www.sheldonbrown.com/retroralei ... index.html.
Voor de geinteresseerden: het framenummer is 287590 T.
Ik hoop dat het me niet op een schorsing van de vereniging komt te staan
Dirk
Ik heb jullie voorgelogen, maar ik was me er niet van bewust: het blijkt een Superbe Dawn Tourist te zijn, met dank aan (natuurlijk)
https://www.sheldonbrown.com/retroralei ... index.html.
Voor de geinteresseerden: het framenummer is 287590 T.
Ik hoop dat het me niet op een schorsing van de vereniging komt te staan

Dirk