mijn gazelle bakfiets

Vragen en discussies over fietsen waarvan (nog) niet duidelijk is hoe oud of van welk merk ze zijn.
Plaats reactie
Rozendom

mijn gazelle bakfiets

Bericht door Rozendom »

Hallo allemaal,
Ik ben druk bezig met het opknappen van mijn bakfiets. Maar mijn eerste vraag aan jullie is of iemand van jullie mij kan helpen. Ik heb het type nummer gevonden. Hopelijk kunnen jullie mij er iets over vertellen.

Het nummer is: 20383z1

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Groet Erik
Eysfan

Re: mijn gazelle bakfiets

Bericht door Eysfan »

Mooi project heb je onderhanden, Erik.

Het nummer dat je noemt ziet er niet als een Gazelle nummer. Gazelle nummers bestonden vanaf 1954 uit zeven cijfers. Kijk eens of er in plaats van de z toch een cijfer staat. Dan is het een framenummer van 1966. Vanaf 1960 werden echter de drie- en vierwielers in een nieuwe fabriek in Aalten gebouwd. Of daar toen dezelfde nummering gebruikt werd als in Dieren weet ik niet. Wel dat er in 1969 een nieuw nummersysteem in Aalten kwam, ook met zeven cijfers.

Een paar jaar lang is er sprake geweest van een gemeenschappelijk model driewieler voor Batavus en Gazelle. Die hadden een frame met een enkele dikke ronde buis tussen trapas en balhoofd. Nog weer later kwam hiervoor in de plaats een vierkante buis.

Ik ben benieuwd van welk type jouw bakfiets is. Kun je foto's plaatsen waarop het onderstel te zien is en als het kan ook een detailfoto van het nummer? Misschien dat we dan meer kunnen vertellen.

Groeten,
Sjoerd
Rozendom

Re: mijn gazelle bakfiets

Bericht door Rozendom »

Hallo Sjoerd

Bedankt voor je hulp.
Ik denk dan dat het een zeven is. Zie ook foto.
IMG-20131126-WA0004.jpg
IMG-20131126-WA0004.jpg (64.73 KiB) 2866 keer bekeken
Het is verder er eentje met de enkele ronde buis er tussen in.

Groet Erik
Plaats reactie